Tricopter #632

Vorig jaar eens een simpel vliegtuigje gekocht, de easystar. Na wat gevlogen te hebben beviel een vliegtuigje toch minder en niet meer naar omgekeken.
En toen zag ik het tricopterfilmpje van de zweedse vlieger en begon me nieuwsgierigheid weer te stijgen en aangezien me verjaardag net geweest is had ik een mooi excuus om hier geld in te stoppen ;)

Ik heb hem nog niet buiten gevlogen, TNT stond om 1930 op de stoep met de propellers, het laatste onderdeel. Hopelijk morgen wat goed weer dat ik er wat buiten mee kan afstellen. Me flatscreen tv zit me al de hele tijd angstig aan te staren.

Het gehele ding weegt 810gram vliegklaar.

Dit is de eerste keer dat ik zoiets in elkaar zet. Tips zijn welkom.

Volgende project: arducopter 2

Kijk en huiver.
full
full
full
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op het forum, lees ook mijn onderschrift eens.... Is wel leuk voor wat tips en trucks...
Dom commentaar bij me moeder laten ??, wat nu als ik geen moeder meer heb ?
Klinkt leuk deze tekst, maar pas op hij kan dus kwetsend zijn...(niet voor mij)

Ontopic:

Het 2de plaatje van onderen,links oderin, naast je aansluitingen voor je ontvanger, daar zit een smd componentje, te zien aan het scheve ringetje, ligt hij hier op!!
Dit is NIET goed, hiermee kun je hem slopen, en erger nog het onderdeel kortsluiten, gezien je metalen ring geleidend is."

Verder zou ik de kruispunten van je stroomvoorziening solderen, en niet in deze lasklemmen drukken. Solderen is veel beter,(meer raakvlakk, beter connectie) en dus minder kans op storingen.

Ik heb iets soortgelijks gebouwd, hier even een linkje, kan je zien hoe ik het destijds gedaan heb.
project-kk-quad-copter-63cm-03-02-2011-nieuwe-uitdaging-op-komst

Ik heb ook hetzelfde bordje nu in me mini quad zitten, vandaar dat ik dat weet van het smd componentje.
Voor de volledigheid hier ook maar even ene linkje van,kan je mischien ook wat mee, gezien het hetzelfde bordje betreft:
bouwverslag-kkuk-mini-quad-copter-21cm____-update-15-03-2011-we-maken-meters

Suc6 met de bouw, en filmpje zou mooi zijn!
Mvrg: Emil, mod

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat scheve moertje was omdat die niet volledig aangedraaid was en op de spiraalring/veerring? lag. Hij mist de SMD mooi en er zit nog een plastic ringetje tussen de print. Geen metaal op metaal contact.

De oranje bevestigingen hebk gebruikt omdat ik iets nieuws wilde leren/proberen in vergelijking met andere builds. Deze connectoren worden normaal gebruikt bij electriciteits aansluitingen in huizen, dus leken me wel geschikt. Ervaring zal het uitwijzen.

Laatst bewerkt:
Klopt ik ken deze lasstekers wel. Maar begrijp wel dat je in een woonhuis op maximaal 16ampere zit. Hier ga je er waartschijnlijk wel overheem. Maar de trillingen welke ontstaan tijdens vliegen baren me meer zorgen, hierdoor kan je lassteker los gaan zitten.
Houd ons op de hoogte van de eerste vliegpogingen...

Mvrg: Emil

Back