hier post ik even dit draadje…..
een trojan t-28 (size 61) ARF model, dus echt echt bouwen is het niet he, maar omdat dit mijn eerste balsa (en tevens laagdekker) vlieger wordt begin ik met ARF….
ik benijd de "echte bouwers" maar later komt wel het "echte" werk.Eerst leren stappen, dan lopen.
De trojan t-28 is afkomstig door BLACK HORSE MODELS.
de afwerking is behoorlijk goed (al heb ik weinig ervaring in vergelijking….)
Er zitten nog wat blazen in de orca cover, maar op de manual valt te lezen dat dit normaal is (door vb weersomstandingheden) die zouden weg te krijgen zijn door strijken of warme lucht….
Ik heb in augustus leren vliegen met de multiplex mentor, en omdat ik al direct de handelingen behoorlijk goed kon, was ik stilletjes beginnen uit te kijken naar mijn eerste laagdekker.
Velen onder jullie zullen misschien deze vlieger niet geschikt vinden als eerste laagdekker, maar daar hebben we het nu even niet over...
vandaag alles uitgepakt, de t-28 komt met alle toeters en bellen.
wat ik nog voorzien moet : servo's, motor, ontvanger, bon de normale zaken dus.
even uitpakken :
onder de cockpit een handig luik om aan het nodige materiaal te kunnen…
de flaps en ailerons moest ik bevestigen met AC lijm
slimme tip gelezen van een mede trojan eigenaar.De uitsnijdingen voor de servo's waren aan de TE ruime kant. Wat smaller maken met wat extra balsa
en ja, ook de Vietnamezekes kunnen soms een vergissing begaan…ene die nog niet goed wakker was waarschijnlijk….
en nu nog voor ik slapen ga, een voorproefje hoe hij er ongeveer uit zou moeten zien….
o ja, …..de motor heb ik hier ook al liggen, een OS FS-91 surpass, gekocht op ebay, maar ik moet deze nog een checken…;
that's all for today folks

een trojan t-28 (size 61) ARF model, dus echt echt bouwen is het niet he, maar omdat dit mijn eerste balsa (en tevens laagdekker) vlieger wordt begin ik met ARF….
ik benijd de "echte bouwers" maar later komt wel het "echte" werk.Eerst leren stappen, dan lopen.
De trojan t-28 is afkomstig door BLACK HORSE MODELS.
de afwerking is behoorlijk goed (al heb ik weinig ervaring in vergelijking….)
Er zitten nog wat blazen in de orca cover, maar op de manual valt te lezen dat dit normaal is (door vb weersomstandingheden) die zouden weg te krijgen zijn door strijken of warme lucht….
Ik heb in augustus leren vliegen met de multiplex mentor, en omdat ik al direct de handelingen behoorlijk goed kon, was ik stilletjes beginnen uit te kijken naar mijn eerste laagdekker.
Velen onder jullie zullen misschien deze vlieger niet geschikt vinden als eerste laagdekker, maar daar hebben we het nu even niet over...

vandaag alles uitgepakt, de t-28 komt met alle toeters en bellen.
wat ik nog voorzien moet : servo's, motor, ontvanger, bon de normale zaken dus.
even uitpakken :



onder de cockpit een handig luik om aan het nodige materiaal te kunnen…


de flaps en ailerons moest ik bevestigen met AC lijm

slimme tip gelezen van een mede trojan eigenaar.De uitsnijdingen voor de servo's waren aan de TE ruime kant. Wat smaller maken met wat extra balsa

en ja, ook de Vietnamezekes kunnen soms een vergissing begaan…ene die nog niet goed wakker was waarschijnlijk….

en nu nog voor ik slapen ga, een voorproefje hoe hij er ongeveer uit zou moeten zien….

o ja, …..de motor heb ik hier ook al liggen, een OS FS-91 surpass, gekocht op ebay, maar ik moet deze nog een checken…;

that's all for today folks
