Trojan t-28 bhm arf

hier post ik even dit draadje…..

17_1318881977.jpg

een trojan t-28 (size 61) ARF model, dus echt echt bouwen is het niet he, maar omdat dit mijn eerste balsa (en tevens laagdekker) vlieger wordt begin ik met ARF….

ik benijd de "echte bouwers" maar later komt wel het "echte" werk.Eerst leren stappen, dan lopen.

De trojan t-28 is afkomstig door BLACK HORSE MODELS.
de afwerking is behoorlijk goed (al heb ik weinig ervaring in vergelijking….)
Er zitten nog wat blazen in de orca cover, maar op de manual valt te lezen dat dit normaal is (door vb weersomstandingheden) die zouden weg te krijgen zijn door strijken of warme lucht….

Ik heb in augustus leren vliegen met de multiplex mentor, en omdat ik al direct de handelingen behoorlijk goed kon, was ik stilletjes beginnen uit te kijken naar mijn eerste laagdekker.
Velen onder jullie zullen misschien deze vlieger niet geschikt vinden als eerste laagdekker, maar daar hebben we het nu even niet over...:rolleyes:

vandaag alles uitgepakt, de t-28 komt met alle toeters en bellen.
wat ik nog voorzien moet : servo's, motor, ontvanger, bon de normale zaken dus.
even uitpakken :
17_1318882250.jpg

6775155.jpg

6775159.jpg

onder de cockpit een handig luik om aan het nodige materiaal te kunnen…
17_1318882419.jpg

6775126.jpg

de flaps en ailerons moest ik bevestigen met AC lijm
6775162.jpg

slimme tip gelezen van een mede trojan eigenaar.De uitsnijdingen voor de servo's waren aan de TE ruime kant. Wat smaller maken met wat extra balsa
6775166.jpg

en ja, ook de Vietnamezekes kunnen soms een vergissing begaan…ene die nog niet goed wakker was waarschijnlijk….
6775184.jpg

en nu nog voor ik slapen ga, een voorproefje hoe hij er ongeveer uit zou moeten zien….
6775195.jpg

o ja, …..de motor heb ik hier ook al liggen, een OS FS-91 surpass, gekocht op ebay, maar ik moet deze nog een checken…;:cool:

that's all for today folks:p

Ik heb de Graupner Trojan, die is dacht ik iets kleiner.
Ik moet zeggen, het vliegt super!
Dat je er net zoveel plezier aan mag beleven als die van mij.

Mvg Pascal.

Mooi model! Ik vraag me alleen af, die zwarte streep op de vleugel moet dat het gedeelte voorstellen waar je bij de full-size op kan staan? ( soort van griptape idee)

Ah okee. Veel plezier met de bouw en natuurlijk ook met het vliegen wanneer hij klaar is! Ik heb zelf ook net een nieuw model gekocht alleen een PNP schuimpje (EDF) is toch van wat ander caliber. Ik denk dat eerst volgende daarna ook hout bouw word, het heeft toch wat!

ja ik ben zelf begonnen met een mentor multiplex in schuim

houtbouw is volgens mij een must voor modelvliegen…..

Ah okee. Veel plezier met de bouw en natuurlijk ook met het vliegen wanneer hij klaar is! Ik heb zelf ook net een nieuw model gekocht alleen een PNP schuimpje (EDF) is toch van wat ander caliber. Ik denk dat eerst volgende daarna ook hout bouw word, het heeft toch wat!

een must weet ik niet maar ik weet wel dat ik het in ieder geval mooi vind. Ik ben nu bezig met het in elkaar schroeven ( want meer is het niet) van een Alphajet EDF

je begrijpt me wel…..

een houtbouw, heeft toch dat net ietsje meer gevoel van….

en een ARF is ook niet veel meer dan lijmen en schroeven hoor….
hoewel ik geen twee linker handen heb begin ik eerst met een ARF, later graag een lasercut of misschien wel ooit scratch….

een must weet ik niet maar ik weet wel dat ik het in ieder geval mooi vind. Ik ben nu bezig met het in elkaar schroeven ( want meer is het niet) van een Alphajet EDF

ik ben nog op zoek naar een verdeler van 3 blad propeller en een spinner zoals op foto….enig idee waar ik dit kan vinden….?

de propeller is te vinden op de Amerikaanse markt en ebay, maar dat moet toch ook hier te vinden zijn????

de nut is hier van truturn, niet goedkoop, maar ziet er wel degelijk uit….ook hier moeten er ook nog andere (Europese) merken zijn, niet?

natuurlijk graag alles bij één en dezelfde leverancier kopen om de portkosten wat te drukken…..hmmmm

bedankt voor de link, ziet er ook geen slecht idee uit…
[heb weinig ervaring hoe die vario props best gekozen worden , dus heb ik hen een mailtje gezonden….

QUOTE=ron van sommeren;2329052]www.varioprop.de instelbare props, niet verstelbaar.[/QUOTE]

Als je niet te veel kosten wilt maken kan je de master airscrew 3 blade props ook bij hobbyking krijgen. Ik heb de 10x7 op men DC-3 staan en ziet er zeer mooi uit.

groeten

ha ik wwist niet eens dat ze dat merk ook hadden……

nu nog een "nut" vinden……

Als je niet te veel kosten wilt maken kan je de master airscrew 3 blade props ook bij hobbyking krijgen. Ik heb de 10x7 op men DC-3 staan en ziet er zeer mooi uit.

groeten

Laatst bewerkt:
Back