Trojan t-28 bhm arf

oei oei,

ik het begin een tikfout gemaakt, ik zie het nu nog maar pas…..

de aangekochte futabas zijn S2152 (en geen 2153 dus)…..

dus ik bestel er dan ook nog 1tje bij…..

vandaar dat Wes ze niet terug vond…..:rolleyes:

vandaag pakketje van hobbyking ontvangen….
wat verder kunnen doen vandaag :D

even het cockpit gedeelte opengedaan en een batterij check een plaats gegeven.:D

nu nog 1 extra servo halen, een 4,8volt pack batterij, een bestelde uitlaat en enkele prullen….. en we kunnen maiden…….:rolleyes:
o ja nog een 1,2volt 3800mah voor inbouw besteld, ben benieuwd of het gaat lukken….:rolleyes:

vleugel voorzien van 4 servo's en alles in elkaar gezet

letterlijk een ARF op dit moment…..:p
't is een schoon modelletje, al zeg ik het zelf !

De batterycheck is mooie cockpitverlichting, schijnveiligheid, letterlijk en figuurlijk. Spanningsmeting is ongeschikt om ladingstoestand van accu te bepalen. Schijnveiligheid, per saldo dus onveilig.

oei? je kan er dus echt niet op voort gaan?
ook niet wanneer je in de groene zone zit.
Laat ons zeggen begin rood : is al stoppen,
of gewoon onveilig zo wie zo .....?

De batterycheck is mooie cockpitverlichting, schijnveiligheid, letterlijk en figuurlijk. Spanningsmeting is ongeschikt om ladingstoestand van accu te bepalen. Schijnveiligheid, per saldo dus onveilig.

Probleem is dat je niet weet hoe snel hij in oranje/rood komt wanneer hij nog groen aangeeft. Komt door de vlakke ontlaadkromme van accucellen. Onveilig als je erop vertrouwt.

Laatst bewerkt:
Heb je niet overwogen om er retracks in te bouwen, het model is er groot genoeg voor.
Geeft heel wat meerwaarde vind ik.

Mvg Pascal.

gezien dit mijn eerste laagdekker is, zal ik hem eerst leren beheersen, ….
ik kan later altijd wel retracts aan toevoegen…..

Beste Ron,
Dit geld in grote mate voor Nicd en Nimh maar je stelling gaat niet op bij het meten aan LIPO, daar is nl. wel een geschikte methode. echter dan verbind je het voltage (onbelast) hoe vol de accu is.

Tevens zijn de lampje ook bij Nicd/Mh wel indicatief te gebruiken, zeker als je je accu "kent". als hij dan in het groen staat en je belast hem flink en alle 3 de lampjes (ervan uitgaande dat je die hebt) blijven branden dan geen probleem. Als er van de 3 groene bij belasting 2 uitgaan dan weet je dat de accu leger is.

Groeten,
Alex

Ik denk dat jullie allen en beetje gelijk hebben.
Mits je nimh pak goed kent, en wetende dat dit batterij type een kromme kurve hebben, kan je deze batterijchecker gebruiken als INDICATIE. (dus niet blindelings op vertrouwen en leeg vliegen)
Ik bedoel daarmee, zolang je in groene zone zit alles best ok zit, en dat je daarna ook niet moet doorvliegen wanneer je op rood komt te staan

t is trouwens altijd de bedoeling om de batterijen eerst op te laden voor je naar het veld trekt :)

Alles zal wel getest worden op het veld zonder hierbij risicos te nemen....
En ja…..ik vind het persoonlijk ook een heel mooi model….:)

Laatst bewerkt:

Inmiddels heb ik er 76 vluchten op zitten met mijn t-28, en ik vind het nog steeds een super kistje!
Ik ben benieuwd naar de maiden en wat je zelf van het vlieggedrag vind.

Mvg pascal.

Inderdaad.Ik heb ook in elke kist zo'n voltspy.
Het is niet 100% te vertrouwen maar ik kijk regelmatig tussen de landingen of de batterij niet teveel in het orangje komt. Dit doe ik ook door alle sticks es snel samen
te bewegen.Als ie dat niet doet dan is de batterij zeker nog vol genoeg om veilig te vliegen.
Uw kist ziet er al echt mooi uit.Ik kijk uit naar de maiden.
Zal spannend worden hé.
Mvg Wes.

Back