Trojan t-28 bhm arf

Zal behoorlijk mistig zijn als het weer hetzelfde is als vandaag......
Normaal is de maiden s morgends,maar als de mist blijft hangen zal het in de namiddag moeten gebeuren, maar dan ben ik alleen gezien Wes er niet kan zijn.........

dat van 06uur was ne grapje é Pol.....

gezien de mist zal het ten vroegste 10u30 gaan worden denk ik....
ik moet nog boterkoeken halen, koffie maken voor vrouw en kinderen..... we horen het nog wel....

Zal wel lukken. En is geen moeite voor mn pa hoor.
Hij doet niet liever dan filmen. :-)
Hoho vanaf 06u?Zal je nog een uur mailen.
Denk rond een uur of 09u.
Zal wel nog wat natjes zijn denk ik.
Mvg Wes.

Hmmmm inderdaad het weer zit niet echt mee hiervoor.
Weinig wind maar denk dat het morgen weer zelfde weerbeeld zal zijn als vandaag als je nu ziet wat voor mist er hangt.
Dan mag je het zeker niet proberen hoor.
Vorige week in de namiddag was het iets minder mistig en ben toen ook gaan vliegen.
2 korte vluchtjes gedaan want was toch te gevaarlijk door de mist.
We zien wel hé.
Mvg Wes.

Laatst bewerkt:
Zo........de maiden.........is geslaagd:)
Ik heb deze wel laten invliegen door Wes, dat was een verstandige zet omdat hij nog wat trim nodig had.
Op veilige hoogte heb ik dan even overgenomen,want zoals ik al eerder zei is een laagdekker volledig nieuw voor mij.....
Daar er totaal geen wind was en het vliegtuig nogal snel binnen kwam heb ik de landing ook niet zelf ingezet.....
Na de 2de vlucht vloog hij al heel wat beter.
De 3de vlucht kon niet meer want de batterijen waren bijna leeg.
De volgende keer zal ik dan ook met moed in de schoenen zelf opstijgen en proberen te landen,hopelijk met een klein briesje dan...

Het maiden filmpje komt er binnenkort aan......

Op redelijke hoogte de flaps laten uitkomen en gas terug nemen.
Kijk dan tot hoever je het gas terug kunt nemen zonder dat het vliegtuig weg valt over een vleugel.
Zo kan je zien hoe langzaam je kan vliegen met het toestel, valt hij weg over een vleugel dan heb teveel snelheid uit het toestel gehaald, maar door dit op redelijke hoogte uit te proberen kan je hem op tijd opvangen.
Succes.

Mvg Pascal.

is ook zo, maar we hebben vandaag gevlogen ZONDER een spetter wind, en toch kwam hij onder minimaal gas en flaps behoorlijk vlug binnen….

ben benieuwd of het met een zuchtje wind beter zal gaan…..

Zo snel komt hij niet binnen hoor.
Denk dat je met wind er zelfs nog een scheutje gas moet ophouden.

Mooi vluchtbeeld.

Johan.

Mooi mooi.
Vind het eigenlijk best een schoon kistje.
Volgende keer mag er dus gerust wat wind zijn.Dan zal die wel trager en makkelijker landen.
Mvg Wes.

Ik vind de snelheid ook wel meevallen, sluit mij bij Johan aan.
Daar ga je nog veel plezier aan beleven.

Mvg Pascal.

Back