ben zondag geweest ….alleen
mijn stoute schoenen en geprobeerd ….helaas met de gevolgen vandien.
het opstijgen is niet het moeilijkste, 4 beaufort.
eens een 15 tal meter in de lucht nam ik een ruime bocht naar rechts, kwam zo dwars over het veld.
Een eind verder wilde ik dan terug tegen de wind in terug draaien en dan liep het heel vlug fout.
Ik vrees dat ik het woordje "stall" hier mag neerpennen.
Ik vermoed dat ik te weinig snelheid had en het vliegtuig dook als een baksteen naar beneden.
hij knalde pal met zijn neus in de smeurige aarde…..
gevolgen: neuskap ferm in de brokken, en het rechtervleugelwiel er uit getrokken.(het hout was niet gebroken, enkel de verlijming was niet sterk genoeg blijbaar) en propeler gesneuveld, voor de rest geen verdere schade
Al bij al, vind ik het nog best meevallen……enkel jammer voor de neuskap, maar geen nood.
na 60 seconden vliegwerk, de boel weer in de koffer en naar huis.
Ondertussen zit het wiel weer onder de vleugel, en de neuskap is met polyesterdoek hersteld.
Moet de neuskap nog grondig schuren en proberen de reconstructie te maken van de verbindingen vooraan de kap, die net achter de prop zit…
Ik ben ook niet erg slim geweest en had dus onvoldoende hoogte genomen voor mijn eerste solo vlucht.Ik zat op ongeveer 15 a 20 meter van de grond…. had ik maar…...
ik moet zeggen, herstellen is toch ook plezant knutselwerk

eens de kap en de rest klaar is (ik moet nog wat orcacover halen en balsa 2mm) ga ik nog wachten met de kap te spuiten….eerst oefenen je weet maar nooit dat hij voor een 2de duik gaat.
Maar het voordeel is dat je uit fouten kunt leren, dus ik weet wat te doen….;
en de volgende vlucht is het met Wes ik kan blijkbaar nog wat tips gebruiken….
mijn mentor vergeeft me veel, hij is super licht tegenover de trojan van 3,2kg…. zweven vs duiken…..
hier de foto's net na de crash….
de foto's van herstelwerk heb ik nog niet genomen…..
veel kijkplezier :murder: