Trojan t-28 bhm arf

ben zondag geweest ….alleen
mijn stoute schoenen en geprobeerd ….helaas met de gevolgen vandien.

het opstijgen is niet het moeilijkste, 4 beaufort.

eens een 15 tal meter in de lucht nam ik een ruime bocht naar rechts, kwam zo dwars over het veld.
Een eind verder wilde ik dan terug tegen de wind in terug draaien en dan liep het heel vlug fout.
Ik vrees dat ik het woordje "stall" hier mag neerpennen.
Ik vermoed dat ik te weinig snelheid had en het vliegtuig dook als een baksteen naar beneden.:confused:

hij knalde pal met zijn neus in de smeurige aarde…..
gevolgen: neuskap ferm in de brokken, en het rechtervleugelwiel er uit getrokken.(het hout was niet gebroken, enkel de verlijming was niet sterk genoeg blijbaar) en propeler gesneuveld, voor de rest geen verdere schade

Al bij al, vind ik het nog best meevallen……enkel jammer voor de neuskap, maar geen nood.

na 60 seconden vliegwerk, de boel weer in de koffer en naar huis.
Ondertussen zit het wiel weer onder de vleugel, en de neuskap is met polyesterdoek hersteld.
Moet de neuskap nog grondig schuren en proberen de reconstructie te maken van de verbindingen vooraan de kap, die net achter de prop zit…

Ik ben ook niet erg slim geweest en had dus onvoldoende hoogte genomen voor mijn eerste solo vlucht.Ik zat op ongeveer 15 a 20 meter van de grond…. had ik maar…...

ik moet zeggen, herstellen is toch ook plezant knutselwerk;):D:D
eens de kap en de rest klaar is (ik moet nog wat orcacover halen en balsa 2mm) ga ik nog wachten met de kap te spuiten….eerst oefenen je weet maar nooit dat hij voor een 2de duik gaat.

Maar het voordeel is dat je uit fouten kunt leren, dus ik weet wat te doen….;
en de volgende vlucht is het met Wes ik kan blijkbaar nog wat tips gebruiken….

mijn mentor vergeeft me veel, hij is super licht tegenover de trojan van 3,2kg…. zweven vs duiken…..

hier de foto's net na de crash….
de foto's van herstelwerk heb ik nog niet genomen…..
veel kijkplezier :murder:

Oei oei, zonde.
Krijg je die kap nog goed? hij is wel heel erg gedeukt.
Misschien is de motorkap los te bestellen.
Mijn t-28 heeft ook een ongeluk gehad, een paar weken terug, verkeer toestel in de zender geprogrammeerd, ssssttt........
Inmiddels is hij weer als nieuw!
Succes met de weder op bouw.

Mvg Pascal.

Laatst bewerkt:
ja de kap heeft er erg te verduren gehad, maar er is vordering.
vandaag al flink de kap opgeschuurd, en het gaat goed komen.

ik hoop wat meer geluk te hebben met de 2de vlucht….zal nog wat moeten oefen en goed in mijn hoofd onthouden: snelheid, snelheid, snelheid…..

... verkeer toestel in de zender geprogrammeerd ...
Mosterd na de maaltijd: voor elke motor-start de stuurfuncties controleren, dan kun je horen en zien of alles goed loopt. Motor starten, en alles nog eens checken met volgas (=trillingen), de accu is dan ook al even onder belasting. Consequent elke keer doen, ook al heb je niets in de zender veranderd.

Laatst bewerkt:
Weet ik Ron, en ik doe dit ook iedere keer als er een toestel de lucht in gaat.
Alleen heeft het toestel wat geprogrammeerd was in de zender de zelfde instellingen als het toestel wat de lucht in zou gaan, op een instelling na.
Dat zijn de dus rolroeren, ik had er niet goed op gelet dat rechts op de knuppel ook recht voor de rolroeren zou zijn, deze stond dus andersom, ik moet trouwens toch altijd even nadenken wanneer het toestel recht of links gaat als ik naar de stand van de rolroeren kijk.
Volgende keer beter kijken!
Mvg Pascal.

bon,
de kap is bijna klaar....nog hier en daar wat bijplamuren..;.
ik heb zelfs redelijk goed de grill kunnen opieuw maken met wat verstevigd karton en polyesterdoek.

spuiten, hmmm ik vraag me af of ik niet beter wacht...zie dat ik nog eens crash......?!:murder:
nog wat 2mm balsa halen (maar ik kan in december niet weg) en orcacover....

het kan zijn dat ik hem toch ga spuiten hoor….

het voordeel van de crash : dat geel op de neus mag weg, zal nu enkel rood en zwart zijn, zoals de echte….

Mooie herstelling.
Welke verf ga je erop zetten?Is niet gelijk i.v.m. brandstof.
Je moet maar een seintje geven wanneer je hem terug wil vliegen.
Ik maak dat ik er deze keer bij ben :-)
Mvg Wes.

Heb je al mooi herstelt.

En niet zwartkijken hoor, mogelijk was dit je eerste en tevens laatste chrash met dit toestel.

Johan.

Ja jong en voor een leek (Ik bedoel beginnend modelbouwer) mag dit best gezien worden zeg!
Prachtige herstelling.
Mvg Wes.

thanks, en ik hoop dat er niet direct een nieuwe herstelling zal volgen nu....;eerst deftig vliegen....

ik vind hem trouwens veel mooier dan voordien, nu die gele band weg is......rood/zwart/wit
Ja jong en voor een leek (Ik bedoel beginnend modelbouwer) mag dit best gezien worden zeg!
Prachtige herstelling.
Mvg Wes.

Dat heb je netjes gemaakt, als de mijne in de poeier ligt weet ik waar ik aan moet kloppen. ;)
Nu kan je te minste met goed fatsoen de lucht in!

Mvg Pascal

Back