De vraag is met het oog naar de toekomst. Dit is mijn eerste drone en ik gebruik hem om te trainen. Geen toeters geen bellen, alles in eigen hand, zolang de giro het natuurlijk maar wel blijft doen
Nou zit het er aan te komen dat ik zelf een drone ga bouwen. Klein en snel of groot en geschikt voor het liften van een (video)camera. Om straks niet met 3 zenders te zitten, zou ik graag op deze voortborduren. Heb er ook al een aantal mods op uitgevoerd, waaronder een externe antenne.
De ontvanger is één print (groen) met aansluitingen voor de 4 borstel motoren, leds vóór en achter, camera foto/video puls en accu + schakelaar. Ook hier zijn tenminste twee mods van toepassing.
1> De leds voor connectie, kalibratie, en accu indicatie zitten op de print van de ontvanger gesoldeerd en zijn zeer slecht waarneembaar in het zonlicht en in de lucht. Moet nog te weet komen of ik hier extra leds (parallel) op aan kan sluiten, of dat ik ze los maak en elders plaats.
2> De antenne vervangen voor een waardig 2.4 Ghz model.
Het is een kopie van de Syma x5c, dus heb zo mijn hoop dat er wel uitwisselingen mogelijk zijn