Truggy Cup 2012

whahahaha voor wie ga je supporteren Paul? :)
Heb hier zo goed als alles gereed staan, en ga dadelijk vroeg mijn bed inkruipen...

Ik ga zeker niet op de eerste plaats rond rijden, hoe graag ik het ook wil. Realistisch gezien ben ik daar voorlopig niet snel genoeg voor.

Lol, zal ook niet op de eerste plaats rijden, maar daar ga ik toch resoluut voor (bij de students eh) :Fade-color.

Andere deelnemers rammen mag niet zeker? Ben daar een kei in :cool:

Net alles gereedgemaakt en al in de gang gereed gezet :). Hopelijk werkt morgen alles nog.

Waar kan ik de uitslag van de masters vinden?

(ow, ben trouwens goed verbrand! Prachtig weer was het! En wat kunnen die Belgen rijden zeg. Respect! )

Waar kan ik de uitslag van de masters vinden?

(ow, ben trouwens goed verbrand! Prachtig weer was het! En wat kunnen die Belgen rijden zeg. Respect! )

Volgende keer een beetje suiker in de tank bij die Belgen...ze gaan veel te hard ;)
Kurt en Ronny proficiat en natuurlijk Bjorn die ook heel goed gereden heeft, maar zeker wat nieuwe concurrentie uit Belgie erbij heeft gekregen!

Uitslag komt meestal na het weekend...

Ja inderdaad mannen het was een zalige zondag. Het weer zat mee, de baan zat mee, het gezelschap etc... Een geslaagde dag dus.

Begonnen als beginner, maar na de eerste kwalificatie hadden ze onmiddellijk al een Master achter mijn naam gezet :D

Op naar de volgende, mijn geliefde baan Purmerend !!! :)

Echt een geslaagde dag idd, Goed circuit, plezante en hulpvaardige medestrijders en een mooi circuit :). Meer moet dat niet zijn.

Verloop voor mijn eerste nitro wedstrijd.

Kurt had na de eerste quali al prijs en werd naar de masters gekicked :).
Zo ben ik eerste geworden bij de studenten na de quali's.

Zo onmiddelijk (en onverhoopt) geplaats in de 1/2 finale (9de algemeen na quali), samen met Kurt, Bjorn en Duppie. Alle belgen in dezelfde 1/2 finale, waardoor ik pithulp moest krijgen van Snelle Henk (waarvoor dank).

Kurt heeft die halve finale gewonnen, Ikzelf was 3de geëindigd en Bjorn 4de. Duppie kon niet starten en dus gingen er 3 belgjes door naar de master finale :D.

Dan de master finale, had ervoor mijn koppelingslagers vervangen (beter zeker zijn :p) en was vergeten de gaslink er terug op te klikken. Kwam er 3 minuten voor de start achter en vol stress die link teruggeplaats waarna Mario mij naar de rijdersstelling heeft gestuurd. Toch nog een paar ronden kunnen opwarmen voor de start :D.

Ben in de finale uiteindelijk 6de geworden en dat was ook alles wat erin zat. Heb tot de eerste tankbeurt echt gestunteld en lag zelfs lange tijd laatste. Na wat uitvallers en de voorlaatste voorbijgereden te zijn uiteindelijk 6de gefinshed tussen de masters. Ben heel tevreden met die uitslag :).
Ben er ook achter dat een half uur rijden best lang en vermoeiend is, had als fervent elektrorijder nog nooit zolang aan 1 stuk gereden :oops:.

Over een maand naar Purmerend, één van de leukste, mss wel leukste circuits van Nederland. Ben zeker present!
Hopelijk scheurt mijn truggy dan weer net zo hard over het recht stuk, want gisteren ging die niet hard, maar pokkehard! 8-O

Grappige modus on: Hoe haalt een Belg een Nederlander in?

7016824739_0ae60f1e04_z.jpg

Blijft toch altijd oppassen met die gekke Stewie :D

Ja wat jou motortje gisteren had was niet normaal... Op het einde in de finale zat mijne ook erg goed, maar die van jou ging niet hard maar loeihard!

Knap voor je eerste nitro wedstrijd!

Ook wil ik mijn tankbuddies bedanken, zowel Paultje040 in de halve finale die dat enorm goed gedaan heeft!
Ook de 2 heren in de finale, al ken ik deze heren niet maar ze waren wel ongelofelijk snel! Kon mijn zender nog niet even lossen of de truggy stond al terug op de pit :D Dank je wel.

Hadden velen van jullie ook het probleem om uit helmond te geraken? :D alles afgesloten daar!!!

Voor Ronny en Kurt, ik denk dat jullie het al nagelezen hebben maar dit staat in het reglement over de indeling Students/Masters:

Format:
Om de toestroom van nieuwe en onervaren rijders te bevorderen is het deelnemersveld ingedeeld in STUDENTS (onervaren rijders) en MASTERS (ervaren rijders). Elke deelnemer kan zich bij de inschrijving van zijn/haar eerste wedstrijd in één van de categorieën indelen. Deze keuze geldt dan in principe voor het gehele seizoen.
* Students die aan het einde van het seizoen in de totaal ranglijst als 20e of hoger zijn geëindigd worden in het daaropvolgende seizoen automatisch ingedeeld bij de masters. Dit geldt ook voor students die in één van de wedstrijden 118 of meer punten hebben behaald.
* Masters die aan het einde van het seizoen in de master ranglijst bij de laatste 15 zijn geëindigd hebben het recht om in het daaropvolgende seizoen bij de students te worden ingedeeld. De betreffende rijder moet dit echter zelf verzoeken.
* De organisatie heeft het recht om de keuze van een deelnemer op elk gewenst moment te wijzigen indien zij dit in het belang van een eerlijk verloop van de wedstrijden wenselijk acht.

Ik denk dat het wel terecht is dat jullie in de masters zijn ingedeeld, zoals jullie nu rijden moet het voor jullie goed haalbaar zijn om geregeld in de masters finale te staan.

Uitslag Students finale:
1. Merijn Story (11 jaar!) (Mugen, Werks, AKA)
2. Anthony van der Sneppen (Mugen, OS, AKA)
3. Jeroen van Outvorst (Mugen, OS, AKA)

543238_270204123064760_123729671045540_660177_1325087605_n.jpg

Uitslag Masters finale:
1. Jordi Velder (Mugen, RB, AKA)
2. Paul Geelen (Mugen, Ninja, AKA)
3. Kurt van Vlemen (Mugen, OS, AKA)

557798_270204376398068_123729671045540_660183_691269309_n.jpg

Het was niet echt mijn dag gister. In de eerste ronde van de finale begon me auto al slecht te sturen maar tot mijn verassing kon ik nog wel de 3e plaats ff overnemen. Helaas ging het sturen steeds slechter en werd ik door een aantal rijders aan de binnenkant voorbij getoken.Na 10 minuten had mijn auto de draaicirkel van een stadsbus en moest ik zowat stil gaan staan om de bocht door te komen. Eigenlijk wou ik de pits maar inrijden omdat ik de rest in de weg reed maar mijn koppelingslagers(voor de finale erin gezet) vonden dat het daarvoor al klaar was. Word dus weer een bak sleutelen voor Purmerend. En een nieuwe startbox aanschaffen want die is overleden.

Wel appart dat de complete top 3 van vorig seizoen(Bas Marnix en ikzelf) uitgevallen was deze race

Voor ons was dit eigenlijk de eerste tryggy wedstrijd sinds jaren. Eerst zouden we niet meedoen ivm een operatie van mijn vrouw , maar als je dan ziet dat ze je best wel even een dagje kan missen , ja dan gaat het kriebelen.
Zaterdagmiddag dus besloten om toch te gaan, auto was niet klaar alles moest er nog op , hij staat immers te koop. Pa even snel sleutelen en zondags vroeg op pad naar Helmond. Kolere wat een mist opeens , daar had ik geen zin in!!!. Gelukkig klaarde het in de ochtend al snel op en werd het zowaar super weer.

Eerst maar even kijken of de RB BXR het wel wilde doen op de truggy, dat ging wel ok, en ik merkte meteen dat we erg lang konden rijden op een tankje.

De eerste qualy ging van start, en ik wist niet wat ik ervan moest verwachten. Het ging prima , auto was niet lekker op de baan nog maar toch al 14 rondjes.
2e heat even wat aangepast, dit leverde geen verbetering op. Voor de 3e de Aka er op, en de auto op kleine punten wat aangepast. Dit bleek super te gaan, opnieuw 14 rondjes en in een snellere tijd. TQ was zeker gesteld. Dat smaakte naar meer.

Tijdens de start van de 1/2A liet bij Jor opeens de brandstofslang los, paniek!!!!!
Starten vanuit de pits pffffffff , balen zeg, weg goed humeur. Jor dacht er toch anders over en die begon een ware inhaalrace. binnen 5 minuten had hij de leiding kunnen pakken en omdat we pas om de 13 minuten hoefde te tanken , hadden we aan 1 tankbeurd genoeg. Winst in de 1/2 was dan ook een feit. Gelukkig anders had ik een hele beroerde terugreis gehad.

De finale ging goed , nette start, maar na een paar rondes werd het toch lastig om de andere rijders in te halen. Een paar foutjes waren dus onvermijdelijk. Paul had er ook effe lekker ziin in , dus hij speerde er vandoor. Jor was een beetje aan het freewhelen, dus pa spoorde hem toch maar even aan. Hij kwam lekker dichterbij en kon de leiding overnemen. Tja en dan was het toch weer lekker dat Jor zo lang kon rijden op een tankje. Jor kon daardoor wegrijden bij Paul, maar toch bleef het gat beperkt.

Kurt lag er inmiddels ook alweer achter en samen gingen ze verder voor de podiumplekken.

Ik moet zeggen, ik heb een super dag gehad en Jor ook. Lekker relaxed en weinig stress, dat is in de buggycup wel iets anders.
We hebben dan ook snel de verkoop advertentie verwijderd om toch maar wat vaker mee te gaan doen.
De eerste is bij ons om de hoek , dus we zullen weer in training moeten

Organisatie en sponsoren bedankt!
Mach-one bedankt.

Op naar pur, kan ik lekker een uurtje langer blijven liggen !!!!

Idd, nice Kurt ! volgende keer ga ik wel eens mee komen kijken, het kriebelt mijn truggy naar
nitro te zetten als je dat zo hoort en ziet :)

greetz

Mario, vind het ook niet zo erg om met de masters mee te rijden hoor.
Maar had gehoopt dit jaar hoog te eindigen bij de students (top 3) :oops:.

Maar snap wel dat ik op basis van mijn resultaat bij de masters hoor te rijden. Hopelijk was het geen beginenrsgeluk ;).

Back