Truggycup wedstrijd 2 : MVW Purmerend

haha lol dan was je de enigste die graag regen zag afkomen :D

Heb de eerste kwali op LRP gereden, maar dmv een losgekomen servosaver had ik helemaal geen stuur :D lol

Rest op AKA SS gereden, ging goed!

Ik had precies hetzelfde probleem met de servo saver, bij mij was het helaas in de finale...kostte mij 2 plaatsen en Stewie won er 1 plek door.

Mannen,

Servo saver flink opdraaien , daarna een beetje locktite erop en dan terug draaien naar de gewenste hoogte, even goed laten drogen , klaar is Kees hahah.

@ kevin.

Ik zal je even een PM sturen.

Mag niet teveel met de instellingen van de rem prutsen, quali 3 en mijn halve finale heb ik oerstrak gereden. Veel sneller als dat gaat het atm niet. Voor de finale liggen prutsen en door de stoppies voelde ik mij niet echt goed en daardoor echt veel fouten gemaakt. Zelfs 2 x van de ramp (erachter dus) wat mij letterlijk 1 ronde heeft gekost. Diverse andere stomme fouten nog eens zeker 1 ronde teveel aan mijn broek.

De 2de helft heb ik EPA teruggezet en een pak harder gereden met minder fouten en zat in ronde 38 terug netjes achter Mario die eerst nog een ronde voorlag. Daarna is Mario even weggevallen met zijn servosaver, maar had het zo volgens mij ook wel gehaald :cool:.

Ik ben blij met mijn 7de plaats algemeen als eerstejaars student met 2 nitro wedstrijden op zijn conto :), maar weet dat ik veel harder kan dan ik in mijn finale gereden heb.
Als je rondjes van 30.5 kunt draaien, 33.8 gemiddeld tijdens quali 3 en maar 36.6 gemiddeld tijdens de finale is er nog genoeg ruimte voor verbetering.
Enkel die zenuwen wegkrijgen zou al een pak schelen en volgens mij draai ik dan mee met de subtop...

Dus eerst werken aan die zenuwen en dan werken aan de snelheid ;).

*edit*
Michel, ga die tip zeker toepassen. Dat hij niet meer lostrilt...

Heeft de Mugen geen rubber ring in de servosafermoer ? Zowel bij de xray, serpen en durango heb ik dit probleem nog nooit gehad.

Heeft de Mugen geen rubber ring in de servosafermoer ? Zowel bij de xray, serpen en durango heb ik dit probleem nog nooit gehad.

Echt een Mugen dingetje, er zit wel een rubberen ring in overigens.

Hoe strak zetten jullie die servo saver. Het manual van de MBX6 zegt de stelring 2 mm omhoog te zetten.

Gewoon zoals beschreven in de handleiding.

De 2de helft heb ik EPA teruggezet en een pak harder gereden met minder fouten en zat in ronde 38 terug netjes achter Mario die eerst nog een ronde voorlag. Daarna is Mario even weggevallen met zijn servosaver, maar had het zo volgens mij ook wel gehaald :cool:.

Ik ben blij met mijn 7de plaats algemeen als eerstejaars student met 2 nitro wedstrijden op zijn conto :), maar weet dat ik veel harder kan dan ik in mijn finale gereden heb.
Als je rondjes van 30.5 kunt draaien, 33.8 gemiddeld tijdens quali 3 en maar 36.6 gemiddeld tijdens de finale is er nog genoeg ruimte voor verbetering.
Enkel die zenuwen wegkrijgen zou al een pak schelen en volgens mij draai ik dan mee met de subtop...

Dus eerst werken aan die zenuwen en dan werken aan de snelheid ;).

*edit*
Michel, ga die tip zeker toepassen. Dat hij niet meer lostrilt...

Stewie, ik kon ook een stuk harder maar vanaf de eerste ronde had ik stuurproblemen, in de basis was jij wel sneller, maar ik zag je ook veel onnodige fouten maken. Probeer kalm te rijden, met snel zijn over 1 of een paar rondes win je geen finale/plaatsen... Je kunt beter iets rustiger rijden en foutloos, daar kom je echt verder mee. Ik ondervond het weer in de kwali's, was zo bezig met hard gaan dat ik de ene na de andere (domme) fout maakte, in de finales reed ik kalmer en toen ging het 3 keer beter. In de 1/4 finale heb ik maar 2 keer een baaninzet nodig gehad en dat heeft me maar 6 seconden gekost.

@Michel; goede tip... dit was namelijk niet de eerste keer dat ik dit probleem had.

Ik weet dat Mario. Voel dat zelf goed genoeg aan wanneer ik relaxed ben. Dan ga ik ook gelijk goed rond.

Maar als de auto niet goed ligt en ik heb een paar fouten gemaakt geraak ik nietmeer in een goed ritme en geraak ik nerveus.
Eigenlijk belachelijk, want er hangt niks vanaf maar toch is het zo :).

Zo ben ik gisteren tijdens de finale 2 keer achter de ramp beland, van de hele dag nooit voorgehad. Maar kon de truggy amper op de baan houden omdat ik te gejaagd was. Naderhand ging het beter en dat zie je op myrcm. Rondetijden liggen in de 2de helft 2 seconden per ronde lager.

Mijn eerste gevoel gisteren was ook zo van wtf heb ik allemaal uitgevreten voor mijn eerste tankbeurt. Heb zelfs Kurt keihard van de baan geramd toen die al helemaal voorbij was, was niet echt de bedoeling.

Dat zal nog wel verbeteren naargelang ik meer wedstrijden rij.

Mhhh, op de buggy heb ik nog een nooit een losse servo saver gehad. Maar misschien is dit iets eigen voor de truggy? Met wat loctite zal het idd wel niet meer loskomen zoals Michel zegt.

Mannen,

Servo saver flink opdraaien , daarna een beetje locktite erop en dan terug draaien naar de gewenste hoogte, even goed laten drogen , klaar is Kees hahah.

Idd Michel hij ligt al helemaal open en zal dit eens toepassen...
Hoeveel mm neem je ongeveer, mm of 6?

@Mario Had hem zo staan, zou hij lekker strak bij sturen zoals ik het graag heb lol :D

@ Ronny het is u vergeven, volgende keer ene trakteren en we zwijgen erover lol

Back