Trumpeter 1/200 DKM Bismarck - R/C-conversie - werfregister

dat doe ik je niet na in elk geval
Dank voor het lof Koos, ik toon het anders nog even voor :rofl:

12-polige stekker is binnen. Het doel is om 1 stekker te gebruiken voor alle bekabeling die naar de bovenbouw loopt (buiten de hoofdaders voor de voeding van de geschutstorenautomatisatie.
IMGP5668.JPG

Even opgezocht hoe DC-motoren (N20) aan te sturen met Arduino of via de Beier USM RC2-geluidsmodule. Toch maar de goedkoopste snelheidsregelaars die ik kon vinden besteld, omdat de aansturing op de zender waarschijnlijk met de schuifpotentiometers op kanaal 5 en 6 zal gebeuren

Veel modelbouwplezier;

Voor de ankerkettingen op het voordek kunnen gelegd worde, geef ik dit en het achterdekje een behandeling met Pledge. Daarom worden eerste de ontbrekende dieptebommenrekken, verluchtingspijpen, rooster en vlaggenmasten aangebracht.

Daarna de kappen van de geschutstorens en de lopen van het hoofdgeschut en voor- en achterdek met een penseel met Pledge ingestreken.

IMGP5669.JPG
IMGP5670.JPG

Veel modelbouwplezier,

Dat van die Swastika was me opgevallen Herman, maar nam de moeite niet om te reageren. Het symbool hoort bij het schip, althans bij de opdrachtgevers uit die tijd. Sommige mensen zullen er moeite mee hebben zoiets te zien. Geloof dat ik het wel eens heb gememoreerd dat ik in de 60-er jaren een paar keer een IJslands bootje met zo'n Swastika op de steven heb gebunkerd. Het kwam toen niet in me op om de machinist ernaar te vragen. Gr. Klaas.

Het onderrandje van de intakes (bouwstap 5) en de Vent tubes I, II en III uit stap 6en stap 9 en 13, die tegen de wand van de barbettes van Bruno en Caesar komen met antraciet geschilderd.

IMGP5677.JPG

En al deze onderdeeltjes op hun plaats gelijmd met Revell Contacta.

IMGP5678.JPG

IMGP5679.JPG

Veel modelbouwplezier,

De dekken onder de radars grotendeels verwijderd.

IMGP5683.JPG

eveneens op bovenstaande foto:
Plaatje gemaakt waarop de N20-motors met vertraging kunnen gemonteerd worden.

Styreen buisje ongeveer op lengte gesneden en met krimpkous als koppeling op de as van de N20-motor gemonteerd.

N20-motor met M1,6x3 schroefje op het plaatje styreen vastgemaakt, dat met zelf tappende schroeven onder het dek kan vastgemaakt worden.

Veel modelbouwplezier

De regelaars (Hobbyking) zijn momenteel niet voorradig en de motortjes (Aliexpress) zijn helemaal uitverkocht.
https://hobbyking.com/en_us/hobbykingr-tm-brushless-car-esc-10a-w-reverse.html?___store=en_us
Een alternatief voor de regelaars heet Ali wel. Niet zo klein als die van Hobbyking, maar wel goed regelend, ook in het lagere toerenbereik. Zelf gebruik ik het 20 A model. Die van 12 A geeft op achteruit maar 50%. Qua motoren kan ik zo gauw geen alternatief vinden. Heb een motortje in bestelling (zie onderste link). Heeft wel een laag KV getal, maar geen idee van de trekkracht. Ook moet er aan de uitgaande kant iets worden verzonnen. Zie op het plaatje een holle as, maar weet niet of die meedraait. Als deze info je bouwverslag verstoort Herman, knip het er dan maar uit. Hopelijk heeft Bootje i234 het voor die tijd weggeschreven. Gr. Klaas
https://nl.aliexpress.com/item/4000...t_main.62.21ef79d25D05fK&gatewayAdapt=glo2nld

https://nl.aliexpress.com/item/1005...st_main.4.21ef79d2mhOng9&gatewayAdapt=glo2nld

Laatst bewerkt:
Hoi @Bootje1234
Dit zijn de regelaartjes:
1Pc Micro 1A Dual Weg Geborsteld Esc Dc 5V Electronic Speed Controller Lier Printplaat Voor rc Model Speelgoed Auto Vliegtuig 360 °|Controleren| - AliExpress
ik ben gewoon eens zuinig geweest en de goedkoopste die ik kon vinden besteld, binnen de 3 weken in huis, zoals gewoonlijk.
De snelheidsregelaartjes worden niet op een accu aangesloten maar halen hun stroom van de ontvanger. Meestal 5V dus. Misschien iets om rekening mee te houden bij de keuze van de motor die je er wil aanhangen.
En de N20-motors vind je op honderden shops op hetzelfde online platform. zoek op N20 gear motors, kies een aanbieder, kies voltage en aantal omwentelingen voor je project.

@k-k, Klaas, leuk dat je meedenkt, maar ik vrees dat je iets anders voor ogen had, de voorgestelde hobbykingregelaar is brushless. N20's zijn gewoon brushed. Jij zit te watertanden om haar te zien varen hé :)

Back