tt01 reageert niet?

Hoi,
Sorry maar sassenheim is me wat te ver.
En bedankt voor de soldeer info.
Heb inmiddels een accu aangesloten,stekkers zaten 100% goed,lampje op de regelaar brand wel,maar verder totaal geen reactie.
Mischien dan toch de ontvanger overleden.
Probeer morgen dan maar bij rc paradise langs te gaan.

Ewald

Nou,omdat mijn wagen voorlopig niet gaat rijden zoals het er nu uitziet,zit ik maar eens rond te kijken voor een andere 2 kanaals ontvanger.
Alleen besef ik mij nu wel,dat ik toch wel met een stuurwiel zender wil gaan rijden.
Bij conrad zie ik al een zender met ontvanger voor 30 euro.
Dus lijkt mij het beste dat ik dan maar voor een nieuwe stuurwielzender ga kijken.
Ik vroeg mij af of jullie nog wat tips en sites en of winkels weten waar ik ook eens moet gaan kijken.

Laat en nou eerst even een deskundige naar kijken. Misschien is er iets mis met de motorregelaar die ook de spanning voor de ontvanger moet leveren en werkt een nieuw aangeschafte ontvanger ook niet.

Mogelijk zit er een connector verkeerd-om in de ontvanger. Er gaat dan niets kapot, maar het werkt niet.

Plaats een paar scherpe foto's van de auto waar op te zien is hoe alles is aangesloten.

Blind van alles gaan kopen is onnoddig geld uitgeven. Koop dan bv. een komplete GT2 zender bij de conrad voor 29 euro.

Maar ik heb het idee waarom nu dat ding via MP werd verkocht. Zeker altijd van een oud vrouwtje geweest en amper gebruikt :D

Klopt, op die zender had ik mijn oog al laten vallen.
En dat wachten op een deskundige begrijp ik ook heel goed,maar ik denk dat het ongeduld is van mij,als ik naar de tafel kijk en zie alles staan,maar kan er niks mee ggrrrr.

Plaats nou even foto's. Er zijn genoeg forumleden die kunnen beoordelen of alles goed is aangesloten.

Is de stekker die in de ontvanger gaat nog wel goed?
En de draad die eraan zit?
En wat NPS zegt, zit de stekker wel goed in de ontvanger?
Meestal gaat de min draad ( de bruine of zwarte ) naar de dichts bijzijnde buitenkant.
Meestal staan de symbolen ook in de behuizing van de ontvanger gedrukt.

Nou net even de stekkertjes van de ontvanger nog eens goed nagekeken,opnieuw er in en hij deed het!,ongeveer een minuut en is nu weer helemaal dood?

Mvg Ewald

De GT2 is op zich een prima keuze als budget zender, en als de huidige zender die je bij de auto hebt eentje is van bijvoorbeeld 27 MHz AM, dan zou ik zeker een overstap overwegen, ongeacht waarom je auto het nu niet doet.

En een foto van de bedrading zou zeker kunnen helpen bij het zoeken naar de oorzaak.

Hoi,
Heb inmiddels foto"s in een album geplaatst op mijn profiel.
Heb nog niet uit kunnen uitdokteren hoe ik ze in dit topic krijg,maar volgens mij zijn ze door jullie wel te zien op mijn profiel.
Ben benieuwd!

Voor stekkers raad ik de Deans aan (T stekker) want deze heb ik en ben er zeer tevreden van maar er zijn er veel andere die ook goed zijn.
Traxxas is goed,EC3,banaan pluggen...
Allemaal zijn dit degelijke connectoren dus hoef je maar te kiezen wat je het leukst vindt om te solderen.
Bij de deans is dit bijvoorbeeld net iets moeilijker dan bij traxxas omdat die van traxxas uit elkaar kunnen maar als je soldeer te dik ligt krijg je de contacten weer niet meer degelijk in de connector.Met EC3 heb ik geen ervaring om te solderen.
Op youtube kan je wel zoeken naar "how to solder deans" of traxxas of..... En dan kan je zien hoe het met elke connector juist werkt.

Om te testen of de contacten slecht zitten kan je eens proberen met de wagen aan te zetten en draad per draad te bewegen,als hij dan wel plots reactie geeft weet je al iets beter waar het foutje kan zitten.
Heeft de verkoper hier niets van gemeld?Lijkt mij dat hij dit wel moest geweten hebben.Zou ook even daar je licht opsteken.
Je foto's zijn inderdaad zichtbaar in je album.
Mocht je iets dichterbij wonen was je gerust welkom om het e.e.a uit te zoeken,misschien dat iemand wel hetzelfde wilt doen.

Hoi
Even een up date,nadat ik alles weer had los gekoppeld en weer met heel veel aandacht had aangesloten..............................
Yesss hij doet het!!
Geen idee wat het nu was,maar heb de wagen nu een minuut of 15 rondjes laten draaien,nog echt geen driften,want dat is toch wel lastig,en hij blijft het nu doen.
Gelijk maar een drift vraagje,volgens mij zitten er geen diff locks in,als ik met de hand het ene wiel voor uit draai gaat de ander achter uit.
Ik denk ik vraag het maar even voor ik de boel uit elkaar haal.
Maar al met al dankzij jullie input ben ik er toch uitgekomen!!!
Ben zo blij dat het werkt!
Nogmaals allemaal bedankt!

Mvg Ewald

Als de wielen een andere kant uit draaien dan zit er inderdaad geen gelockt differentieel in.

Locken kan je doen dmv lijmpistool of diff vol duwen met bolletjes zilverpapier enz. Dan is het omkeerbaar.3 racing (en andere merken ook wel denk ik) heeft vaste assen die je in de plaats kan steken van je diffs. Veel opties dus :)

Hoi,
Heb inmiddels foto"s in een album geplaatst op mijn profiel.
Heb nog niet uit kunnen uitdokteren hoe ik ze in dit topic krijg,maar volgens mij zijn ze door jullie wel te zien op mijn profiel.
Ben benieuwd!

Ik heb net de foto's bekeken en zag dat je dus een motor hebt met verwisselbare koolborstels. Een probleem wat voorkomt is dat de draden die naar buiten komen soms wel eens klem gaan zitten. In de eerste instantie niet erg maar als de koolborstel verder inslijt kan dat een contactprobleem veroorzaken.
Zorg er voor de draden van de koolborstels geheel vrij hangen.

Je had de tt01 niet bekeken en een proefrit mee gemaakt?
Als je blind een auto koopt via marktplaats, is er een kans dat je een kapotte toegestuurd krijgt.

In ieder geval fijn dat hij t nu doet!

Hoi,
Hele wijze woorden!
Maar ik weet niet of jij weleens een auto hebt gekocht via marktplaats?
Maar de afstand is in elk geval bijna altijd een probleem.
Dus neem je idd het risico om "blind" te kopen!
Zo werkt het nu eenmaal op marktplaats!
Maar het werkt gelukkig allemaal nu en ga vandaag een poging wagen om mijn diffs te locken,met een magyver manier.

Mvg Ewald

Back