tt01 reageert niet?

Fijn dat alles nu werkt. Maar daar moet een reden voor zijn. Het kan niet zo zijn dat het dagen niet werkt en nu opeens wel.

Heb je iets veranderd? Stekkers los gehad en (anders) teruggeplaatst?

Er moet iets "anders"zijn. Dit soort dingen gebeuren niet spontaan.

Je kan ook gewoon 1 spider gear verplaatsen in het diff zoals hier:

? View topic - Drift mods

Ik opteer echter wel voor een van mijn eerdere oplossingen, deze die ik nu laat zien is ok maar diff draait niet meer in balans dan.

Zo ooit de 1e TIM Challenge gereden, niets van een onbalans gemerkt, helaas net niet de A finale gehaald door net te veel foutjes, maar wel winnaar van de B-finale geworden. en dat voor een geleende M03 waar niets aan gedaan is en ook mijn allereerste keer was dat ik met zo'n chassis reed.

Hoi,
N P S ik weet niet wat het is geweest,maar er zal idd wel een stekker verkeerd hebben gezeten.
Op dit moment ben ik gewoon blij dat het werkt!
Had vandaag het plan om mijn diffs te locken,maar daar is helaas niets van gekomen.
Nu nog op het web rond kijken welke manier ik ga toepassen en morgen maar weer een nieuwe poging.

Ewald

Tipje, als je het niet al hebt gedaan, maak foto's. Mocht je dan iets loshalen of een stekker komt los, dan weet je gelijk waar die heeft gezeten, of kun je snel zien wat er anders is aan de auto, iets dat ineens scheef staat etc...

Bedankt voor de tip.
Heb net een foto gemaakt van mijn diff achter,uitelkaar gehaald,staat in mijn album op mijn profiel.
Nu heb ik wel een vraagje,het is nog al smerig,en ik vroeg mij af wat nu een handige/goede manier is om dit schoon te krijgen?

Warm water,Ontvetter, keukenrol, oorstokjes, tandenstoker, tandenborstel en een beetje geduld :D
Ik gebruik ook een grote kookpot van de kringloopwinkel want in de afwasbak onderdelen kuisen vind de vriendin niet zo leuk ;)
Eigenlijk zou ik zelfs met een 2dehands tt01 hem helemaal durven uiteen gooien en heropbouwen, is een makkelijk chassis en de manual vind je zeker online. Dan ben je gerust dat alles proper is en nog een tijd verder kan.
Verder na elke rit schoonmaken met een schildersborsteltje van de action en af en toe wielen eraf en lagers checken.Ook weet je dan ineens een pak meer hoe alles in elkaar zit en werkt, of er slijtage onderdelen opzitten enz.
Heb dit al met meerdere chassis gedaan en is absoluut de moeite.

Je kan mijn topics vinden onder "bouwverslagen auto's" , ze noemen allemaal "heropbouw" met de naam van het chassis erachter.

Nou het zit mij niet mee ggrrrrrrrr
Vandaag mijn diff lock blockjes binnen gekregen.
En vanavond de boel weer in elkaar gezet.
Moet zeggen met behoorlijk veel moeite,kon wel merken dat ik er heeeel lang uitgeweest ben.
Klaar,accu erin en .......... helaas,stuur servo kreeg geen beweging in de voor as en de motor reageerde wel maar er kon niets draaien,lijkt wel of de boel nu helemaal vast zit!!!gggrrrrrrrrrrr.
Maar weer helemaal opnieuw beginnen!!!

nee,wielen draaien helemaal niet meer.
Net de manual even nagekeken,en volgens mij zitten de diffs zoals op de tekening.
beide aan de rechter kant

nee wielen draaien helemaal niet.
alleen vandaag nog proberen of ik er aan toe kom.
Het weekend sleutelen gaat niet want mijn jongste dochter is bij mij.
Of mischien samen met papa sleutelen,laat ik aan haar over,het is haar weekend!

Toch maar wel weer aan begonnen.
Alles uit elkaar(voorkant),schoongemaakt,beetje vet waar het moest(tamiya manual), en weer inelkaar.
Na elke handeling steeds controleren of de boel bleef draaien en dat deed het.
Maar na het monteren van de front upright(tamiya manual) zat het weer vast.
Beetje brain stormen onder het genot van een peuk en een bak koffie,
Eureka!! schroefjes behoorlijk los gedraaid,maar niet helemaal en het draaide weer!.
Schroefjes dus te lang!!,helaas geen kortere schroefjes voor handen maar wel wat kleine ringetjes.
Boel weer inelkaar en ja hoor het draaide weer zoals het hoort.
Alleen na het monteren van de hele boel,zag ik dat de draag armen verkeerd om zaten pppffffffffff.
Dus nu nog even uit elkaar en de draag armen goed plaatsen,en het moet dan wel raar lopen als het zwaar sturen ook niet is opgelost!!

Ewald

YESSSSS
Alles werkt weer zoals het hoort.
Drift wel anders maar beter met beide diffs gelocked.
En nu maar oefenen,oefenen,en oefenen

Ewald

Laatst bewerkt:
Mooi dat het werkt!
Alleen als hij wel draaide voordat u hem uit elkaar haalden, dan denk ik dat u de verkeerde schroefjes erin gedraaid heeft?
En dan zitten er nu dus ergens anders te korte schroefjes?

Back