tt01 reageert niet?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Ewald, 16 jan 2015.

  1. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ik ken de winkel niet maar ik hoop voor je dat ze willen helpen.
    Af en toe gaat het zo:

    Tuurlijk kan ik helpen.
    Oh,hij komt niet van hier?
    Hmm,weinig aan te doen,hier heb ik een mooie nieuwe regelaar voor je,kost zoveel...

    Maar zoals gezegd,ik ken de winkel niet en voor hetzelfde geld willen ze wel eens kijken.
     
  2. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    of, we kunnen er wel even naar kijken afstellen kost € ???? vaak 15 of 20 euro.
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Volgens mij is RC Paradise een club?
     
  4. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    RC Paradise is de baan van The Border, je kunt er op vrijdag avond en zondag overdag terecht om te rijden.
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ah, maar mijn ervaring is dat de mensen van The Border ook zeker niet te beroerd zijn om je goed te helpen!
     
  6. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Dat is ook mijn ervaring. Ben benieuwd hoe het Ewald is vergaan.
     
  7. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Heemskerk
    Hoi,
    Ben dus bij rc paradise geweest,ben daar heel goed geholpen,hebben ook mijn accu even door gemeten,was goed gaf 8 volt.
    En de wagen ook even snel nagekeken,is niet nieuw maar dat wist ik al,kregen heel snel de regelaar weer wakker.
    En dit allemaal zonder te proberen mij nieuwe spullen aan te smeren!!!
    Zoals het er nu uitziet,ga ik morgen mijn huidige bagger stekkers vervangen door deans,was ik al van plan,mijn nieuwe ontvanger plaatsen,van mijn nieuwe stuurwielzender die ik zowieso wilde en dan moet alles weer naar behoren werken.
    Ja idd het is een mooie indoor baan,het rijden wordt verdeeld onder meerdere groepen,beginners,1 op 10,1 op 12 en formule 1en boven hebben ze ook nog een mini z baan.Het is ook een web winkel waar je ook gewoon kan binnen lopen.
    Mijn indruk was i i g heel positief,goed en onbaatzuchtig geholpen gewoon allemaal rc hobby freaks hahahahha.
    Voor mij i i g de reden dat ik snel ga sparen voor auto nr 2,een 1 op 10 toerwagen,zodat ik ook mee kan rijden op de baan.
    Nu ik het terug lees lijkt het wel een commercial hahahhaha,maar is gewoon mijn persoonlijke en eerlijke mening.
    Wat mijn wagen betreft,ik hou jullie op de hoogte.
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Mooi dat u goed geholpen bent!
    Nu Alles inbouwen, en dan lekker rijden :)
     
  9. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik had niet anders verwacht ;-)

    Het is zeker een leuke baan en bij drukte rijden ze inderdaad met de klok. Ik moet er binnenkort ook maar weer eens heen, lekker met de F1 sturen.
     
  10. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Heemskerk
    Wat ik zelf ook heel prettig vind is je betaalt geen contributie of lidmaatschap,je betaalt een tientje en rijd zolang als je wil en wanneer je maar wil.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2015
  11. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Heemskerk
    PPPfffff,voor iemand met heeeel weinig soldeer ervaring,was het toch wel een behoorlijk klusje.
    Maar nu zitten de deans op de accu's en regelaar
    Nieuwe ontvanger er in en de zender een beetje instellen,en het werkt weer.
    Een apart dingetje mankeert er nog aan,als ik stop met rijden,en ik zet eerst de zender uit,gaat de wagen op vol gas voor uit,koppel ik eerst de accu los is er niets aan de hand,ook niet als ik de boel weer aan zet,maar dat laat ik zo ben al blij dat het werkt.
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Daarom moet je ook nooit eerst de zender uitzetten. Zelfs al heb je een failsave geprogrammeerd, dat de auto geen gas geeft als het ontvangersignaal wegvalt. Altijd bij aanzetten eerst zender aan en dan auto, en bij stoppen met rijden eerst auto uit, dan pas zender!
     
  13. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Heemskerk
    oke dat is duidelijk.
    Alleen kom ik dan weer met de volgende vraag,bij mij is uitzetten dus de accu los koppelen.
    Doet iedereen het zo?,ik heb namelijk geen on off schakelaar,zoals ik heeeeel vroeger wel had!
     
  14. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Komen er geen 2 draadjes uit je ESC (=regelaar) die nu direct met elkaar zijn doorverbonden? Zo ja, dan daar een schakelaar tussen zetten, en je hebt weer een normale aan/uit schakelaar. Denk niet van "ik kan er toch ook eentje tussen accu en ESC zetten?" Dat geeft veel verlies vanwege de hoge weerstand, en/of rookeffecten, omdat de schakelaar niet bestand is tegen de stroom die gaat lopen.
     
  15. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Ook al zit er aan de ESC een schakelaar om de 5 volt naar de ontvanger en servo te onderbreken, dan toch de accu loskoppelen! Er blijft altijd een kleine stroom lopen en op een zeker moment is de accu helemaal ontladen.
     
  16. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Heemskerk
    Er komt maar 1 (servo) draadje uit de esc!
     
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Bij onroad zal het minder zijn, maar bij offroad auto's, zeker de 1:8 auto's, halen we de schakelaar vaak weg, omdat deze vaak snel stuk gaat.
    Misschien is dat bij u ook gebeurd, of dat er standaard al geen schakelaar op zit?
    Staat het niet in de handleiding?
     
  18. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Persoonlijk zou ik het niet zo erg vinden, dan ben je zeker dat je altijd de accu los maakt zoals het hoort.
     
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat vind ik ook fijn inderdaad, Anthem!
     
  20. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Heemskerk
    Klopt,daar was ik ook al opgekomen,dus ik laat het zo.
    Thnx.
     

Deel Deze Pagina