Tug 22 (Port of Antwerp)

Met haar 60x22 en een vrij gestroomlijnde en ondiepe romp, kreeg ik een beetje schrik voor haar gewicht, een VoithDrive weegt 500gr zonder ESC dat is al 1 kg juist voor de drives, wat batterijen en je zit al vlug aan 2 kg, dus gaandeweg was het tijd om eens een diepgang test te doen voor ik verder ging, want als ze nu al veel te diep ligt, tja dan kan ik beter stoppen met bouwen...

Het probleem, er zitten onderaan 2 gaten van 80mm in en nog een hoop andere voor de vleugel bevestiging...

Dat is niet meteen de beste setup om in het water te gaan...

Maar zoals vaak bracht de vuilzak de oplossing, kort afgeknipt en een beetje opgetrokken past hij als een sok rond de boot en het water drukt vervolges de lichte plastiek wel tegen de romp zo kan ik zien hoe diep alles ligt, misschien kunnen jullie met deze methode iets.

Nu ik kwam eigenlijk tot de conclusie dat ik nog veel heel veel marge had, ik had alles in de boot gezet, alle RC, de drives, de 2 Batts, en nog wat rommel. dan het water in en er konden zeker nog 5 batts (350gr) bij en waarschijnlijk wel 6a7 maar die had ik niet, uiteindelijk wil dat zeggen dat ik nog 1,5-2 kg overschot heb! dat is heeeeeeeeeel goed nieuws want dan is er marge, hij mag van mij ook een mm of 5 boven de lijn liggen dat vind ik niet echt een probleem.

Ok ik ben hier blij mee!

Er is nog veel gebeurd vooral aan het technisch aspect maar het is nog niet helemaal klaar dit komt in het kort...

Gelukkig ben ik helemaal niet jaloers op die vijver. :D
Tja je moet toch ergens een plaats hebben om die bootjes te testen niet? Dus dacht ik een jaar of 2-3 geleden toen het terras aan vernieuwing toe was, misschien moet ik ik aan een vijver denken... Heb dit thuis verkocht als een "oase aan rust en relaxatie" en ja hoor dat was genoeg. :D:D:D

Back