Rustig gaan we verder met dit project, het is veel werk omdat ik probeer nu alles te maken zoals ik het op foto heb, niet altijd makkelijk natuurlijk en soms veranderd dit ook wel eens zo hebben ze 1 van de SAR lichten aangepast, nu moet ik even kijken of ik voor de nieuwe of de oude versie van die lamp ga...
De lampen nemen vorm aan, hier zijn de koepels geschilderd, als ook de body's ik heb ze groen gemaakt omdat ze op de boot groen lijken, eigenlijk omdat dit gewoon geoxideerd koper is maar ja het uitzicht is het uitzicht...
Untitled by
Tug 22, on Flickr
Untitled by
Tug 22, on Flickr
Untitled by
Tug 22, on Flickr
De onderdelen zijn inderdaad wel klein in de kooi komt nu nog een binnen stuk dat transparant is en een LED in de body dan voeg ik ze samen...
Untitled by
Tug 22, on Flickr
Untitled by
Tug 22, on Flickr
Dit zijn de beide lamp soorten waarschijnlijk de noodlampen en de gewone,
Schermafbeelding 2021-12-17 om 18.33.17 by
Tug 22, on Flickr
Hier de tekening, nu miskijk je er niet op de diameter is 2,8mm dus die lampen zijn eigenlijk heel klein en het detail is moeilijk te zien
Schermafbeelding 2021-12-17 om 18.36.41 by
Tug 22, on Flickr
Kijk het resultaat, de lange zwarte branden koud wit, de kooi lampen warm wit.
Untitled by
Tug 22, on Flickr
Untitled by
Tug 22, on Flickr
Best wel wat werk a die lampen, nu eens nadenken of ik ze op een metalen voetje zet aan de cabine of een styreen wat natuurlijk minder sterk is...
Dan de SAR lampen, geen SeaMats'en maar een goedkopere versie maar heel erg typerend op deze boten:
Schermafbeelding 2021-12-17 om 18.49.39 by
Tug 22, on Flickr
De laatste versie is de voorlamp veranderd naar een soortgelijk type maar toch anders:
Schermafbeelding 2021-12-17 om 18.50.00 by
Tug 22, on Flickr
Dit zijn de 3d's:
Schermafbeelding 2021-12-17 om 18.48.46 by
Tug 22, on Flickr
Schermafbeelding 2021-12-17 om 18.48.25 by
Tug 22, on Flickr
Schermafbeelding 2021-12-17 om 18.51.08 by
Tug 22, on Flickr
De lamp diameter bovenaan (waar de lamp inzit) is 6,5mm op de dikste rand vooraan dus ook dit zijn geen heel grote lampen, nu ze zullen wel werken natuurlijk zoals alles op de boot, deze gaan ook 360° rond gaan. Hier de lampen: mochten er vragen zijn hie en wat vraag maar raak we doen eigenlijk niets liever dan uitleggen hoe en wat en waarom...
Untitled by
Tug 22, on Flickr
Untitled by
Tug 22, on Flickr
Untitled by
Tug 22, on Flickr
Na het spuiten zullen alle details wel heel erg duidelijk worden nu zijn ze zeer lastig te zien, eerst komt er zilver lak op om de lampen licht dicht te maken en reflectie binnenin te geven dan de witte kleur erover, dan de decals van het "merk" en dan vernis...
Dan is er een heleboel werk aan de cabine gebeurd een heleboel:
De bouw van de brug:
Untitled by
Tug 22, on Flickr
De roosters die links en rechts in de cabine komen:
Untitled by
Tug 22, on Flickr
Het manschappenverblijf, met de deuren en een klein deel van de details, er moet natuurlijk nog onnoemelijk veel aan gebeuren:
Untitled by
Tug 22, on Flickr
De munten tegen de boeiing geven goed weer hoe klein alles is:
Untitled by
Tug 22, on Flickr
Raamkozijen dit is erg veel werk om mooi strak te krijgen het resultaat is heel erg goed vind ik:
Untitled by
Tug 22, on Flickr
Hier mijn referentie materiaal:
Schermafbeelding 2021-12-17 om 19.28.06 by
Tug 22, on Flickr
Untitled by
Tug 22, on Flickr
De schouwen:
Untitled by
Tug 22, on Flickr
na het spuiten, werd mij duidelijk dat deze niet strak genoeg waren en zijn onder herconstructie...
Nog wat klein materiaal:
Untitled by
Tug 22, on Flickr
Untitled by
Tug 22, on Flickr
Voila nu zijn jullie 100% bij de volgende update zal nog wel even duren vrees ik misschien wel pas volgend jaar...