turbne link

Status
Niet open voor verdere reacties.
stoned zijn mag dat

En nu vallen bij mij de puzzelstukjes op hun plek.8O Ben jeugdvrijwilliger geweest, en heb een officiele cursus omgaan met "gebruikers" gehad, en dit is toch wel herkenbaar:

Jij bent een behoorlijk stevige gebruiker. Alle rare verschijnselen in jouw draadjes voldoen hier aan:
-ontwijkende antwoorden geven,
-geen discussie aangaan,
-DENKEN iets te begrijpen maar niet echt meer in staat zijn te begrijpen,
-er heel erg van overtuigd zijn nuttig bezig te zijn maar in werkelijkheid komt er niks nuttigs meer uit je handen,
-aan je stutten trekken maar toch stug doorgaan alsof er niks gebeurd is,

Yep.... minstens 4 goeie vette pretpeuken per dag schat ik zo.... en dat is voorzichtig geschat.....

Jammer joh!

Bert

Nee hoor,je geeft geen gewoon antwoord.
Er werd gevraagd hoe een turbine werkte.
Eerst was het van google maar op.
Daarna dat het een mechanisme was dat centrifugaal werkt en door toevoeging van brandstof zichzelf in beweging houdt.
Als mij gevraagd wordt hoe een viertakt motor werkt,dan zou globaal het antwoord zijn dat bij de eerste slag naar beneden van de zuiger er een mengsel van lucht en brandstof via de geopende inlaatklep in de cilinder wordt aangezogen.Bij de opgaande beweging van de zuiger zijn de kleppen gesloten en wordt het brandbare mengsel gecomprimeerd.wanneer de zuiger bijna het hoogste punt heeft bereikt wordt het brandbare mengsel ontstoken waardoor de druk in de cilinder explosief toeneemt waardoor de zuiger naar beneden wordt gedrukt en een arbeidsslag levert.
Wanneer de zuiger in de onderste stand is aangekomen gaat de uitlaatklep open,de zuiger maakt vervolgens zijn vierde slag,gaat weer naar boven en drijft de verbrande gassen door de uitlaatklep naar buiten.
Hierna begint het geheel weer opnieuw.
Dat zou mijn globale beschrijving van een viertaktmotor zijn.

nu jij voor de turbine.........
Ik bedoelde het echt niet kwaad ,dat atwoord gaf ik "googgle''beetje defensief nog denk ik,werk ik aan.

En nu vallen bij mij de puzzelstukjes op hun plek.8O Ben jeugdvrijwilliger geweest, en heb een officiele cursus omgaan met "gebruikers" gehad, en dit is toch wel herkenbaar:

Jij bent een behoorlijk stevige gebruiker. Alle rare verschijnselen in jouw draadjes voldoen hier aan:
-ontwijkende antwoorden geven,
-geen discussie aangaan,
-DENKEN iets te begrijpen maar niet echt meer in staat zijn te begrijpen,
-er heel erg van overtuigd zijn nuttig bezig te zijn maar in werkelijkheid komt er niks nuttigs meer uit je handen,
-aan je stutten trekken maar toch stug doorgaan alsof er niks gebeurd is,

Yep.... minstens 4 goeie vette pretpeuken per dag schat ik zo.... en dat is voorzichtig geschat.....

Jammer joh!

Bert
Alles wat ik ooit tegen je gezegt heb neem ik terug bij deze.Amsterdam is zo ''cool''

Een ding. ik heb, 'Schreckling' gelezen,hij schrijft letterlijk,Ik citeer:OP DIT MOMENT DAT IK MIJN TURBINE AAN HET ONTWERPEN BEN ,VINDT IK HET BEST WEL JAMMER ,DAT ER GEEN GOEDE MANIER IS OM BRANDSTOF TE VERNEVELEN: Wat overigens niet helemaal waar was ,hij heeft allen niet goed gekeken.Mijn vraag ? Nu die dingen verkrijgbaar zijn, Waarom schakelt er dan niemand over,op die dingen:confused:

Ik ben onder de indruk....
Het ontwerp van Kurt Schreckling is hoe oud? 20 jaar?

Dat je daar al aan toe bent.... Poe poe:worship:

Als je brandstof vernevelt in plaats van verdampt, heb je afstand tussen verstuiver en vlamfront
Dat "verschaalt" niet en stelt dus grenzen aan hoe klein de verbrandingskamer kan zijn.
De kwaliteit van vernevelen bepaalt ook hoe lang een druppeltje er over doet om te verbranden en hoe veel roet er geproduceerd wordt.

Als het klein moet zijn, is vergassen beter dan verstuiven.

Groet Bert

Ik ben onder de indruk....
Het ontwerp van Kurt Schreckling is hoe oud? 20 jaar?

Dat je daar al aan toe bent.... Poe poe:worship:

Als je brandstof vernevelt in plaats van verdampt, heb je afstand tussen verstuiver en vlamfront
Dat "verschaalt" niet en stelt dus grenzen aan hoe klein de verbrandingskamer kan zijn.
De kwaliteit van vernevelen bepaalt ook hoe lang een druppeltje er over doet om te verbranden en hoe veel roet er geproduceerd wordt.

Als het klein moet zijn, is vergassen beter dan verstuiven.

Groet Bert
BRUTUS je bent te gek, oprecht mijn excuus,Weet je wat het is ,kwestie van naar mekaar toe groeien denk ik.IK ga een camera kopen.Ik heb die'swirlers', gooi ze er morgen in, dan kan je het zien. IS je branderring warm dan is het verhaal anders.Stop je ze in de buis ,wordt het verhaal anders. gooi je ze in venturi, wordt het verhaal anders.Heeft te maken waar je ze zet,Vergeet niet mijn ontwerp,is totaal anders

BRUTUS je bent te gek, oprecht mijn excuus,Weet je wat het is ,kwestie van naar mekaar toe groeien denk ik.IK ga een camera kopen.Ik heb die'swirlers', gooi ze er morgen in, dan kan je het zien. IS je branderring warm dan is het verhaal anders.Stop je ze in de buis ,wordt het verhaal anders. gooi je ze in venturi, wordt het verhaal anders.Heeft te maken waar je ze zet,Vergeet niet mijn ontwerp,is totaal anders

Ik ben al 20 jaar professioneel gasolie aan het verbranden....
Ik zou serieus onder de indruk zijn als jij "iets leuks" weet te verzinnen met een swirler, wat ik nog niet gezien heb....

Hoeveel kans denk je dat je hebt, om iets revolutionair anders te doen dan iedereen voor jou in de plusminus 35 jaar dat er MODEL-turbines draaien, of de goed 70 jaar sinds er voor het eerst een gasturbine gestart werd?

Maar goed, ik wens je alle succes....

Welke brandstofdruk denk je eigenlijk te gaan gebruiken?

Groet, Bert

En nu vallen bij mij de puzzelstukjes op hun plek.8O
Volgens mij heb ik een aantal jaren geleden bij het zien van onderstaande foto al een dergelijk vermoeden geuit (kan de betreffende draad helaas niet meer vinden, waarschijnlijk verwijderd):

full

Als de uitstraling van de visitekaartjes al niet genoeg verraadt, moet je maar eens Googelen op "Tatanka Amsterdam"

Laatst bewerkt door een moderator:
Een ding. ik heb, 'Schreckling' gelezen,hij schrijft letterlijk,Ik citeer:OP DIT MOMENT DAT IK MIJN TURBINE AAN HET ONTWERPEN BEN ,VINDT IK HET BEST WEL JAMMER ,DAT ER GEEN GOEDE MANIER IS OM BRANDSTOF TE VERNEVELEN: Wat overigens niet helemaal waar was ,hij heeft allen niet goed gekeken.Mijn vraag ? Nu die dingen verkrijgbaar zijn, Waarom schakelt er dan niemand over,op die dingen:confused:
zie draadje brandstof ring, helemaal ongelijk heb je niet , het problem is dat de meeste mensen niet door hebben dat het erom gaat dat de brandstof straal uit injectie naalden gasvormig de verbrandigskamer in moet , dus nevel is altijd beter dan gedeelte onvergaste brandstof.
er wordt wel aangewerkt hoor proeven duren lang heb er special de nieuwe fadec regeling voor aangeschaft om data verschillen aan te tonen.
nog lange weg te gaan heren.
enne laat ieder in z,n waarde of het nou wel of niet lukt .
groet rene.

dat boek heb ik trouwens al zeven jaar geleden gelezen,de waarschijnlijk twintig jaar oude versie in'' MULTOMAP'' Hoezo oud. En brutus het zijn swirles,vergassers,ze zuigen aan ''RENE MICROTURBINE'' Gebruikt sprays, Ik ben allang overtuigt van jouw expertise,Nu ik jouw nog, werk ik aan.''NO SPANG"

zie draadje brandstof ring, helemaal ongelijk heb je niet , het problem is dat de meeste mensen niet door hebben dat het erom gaat dat de brandstof straal uit injectie naalden gasvormig de verbrandigskamer in moet , dus nevel is altijd beter dan gedeelte onvergaste brandstof.
er wordt wel aangewerkt hoor proeven duren lang heb er special de nieuwe fadec regeling voor aangeschaft om data verschillen aan te tonen.
nog lange weg te gaan heren.
enne laat ieder in z,n waarde of het nou wel of niet lukt .
groet rene.
RESPECT is inderdaad het toverwoord.V:ontopic:oor iedereen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back