"Turnigy 1/10 Brushless 2WD Offroad Serie" Algemeen Topic

Nou de laatste dagen heerlijk kunnen rijden, vooral vandaag had ik er heerlijk weer bij. Helaas wel weer een band kapot gereden... Kap weer de boosdoener. Morgen gaan we met de nieuwe kap rijden hopelijk behoren deze problemen dan tot het verleden.

Nog een vraag, ik heb het idee dat wanneer de auto in-veert, deze niet lekker terugveert. Ik heb de Alu-shocks, iemand een idee hoe dit op te lossen? Of toch maar een nieuwe set veren kopen (suggesties?)
 
Nou de laatste dagen heerlijk kunnen rijden, vooral vandaag had ik er heerlijk weer bij. Helaas wel weer een band kapot gereden... Kap weer de boosdoener. Morgen gaan we met de nieuwe kap rijden hopelijk behoren deze problemen dan tot het verleden.

Nog een vraag, ik heb het idee dat wanneer de auto in-veert, deze niet lekker terugveert. Ik heb de Alu-shocks, iemand een idee hoe dit op te lossen? Of toch maar een nieuwe set veren kopen (suggesties?)

Haha, das toevallig ik heb ook mijn band gescheurd dit weekend.
Dat met die veren heb ik ook. Vooral achter. Blijken niet geweldige kwaliteit te zijn. Heb wel op een ander forum gelezen dat je met andere shock olie en als je die gaatjes van die ringetjes in de schokdemper wat grote maakt, je wel een wat beter veer hebt.
 
Haha, das toevallig ik heb ook mijn band gescheurd dit weekend.
Dat met die veren heb ik ook. Vooral achter. Blijken niet geweldige kwaliteit te zijn. Heb wel op een ander forum gelezen dat je met andere shock olie en als je die gaatjes van die ringetjes in de schokdemper wat grote maakt, je wel een wat beter veer hebt.

Ik heb reeds andere shock olie gebruikt, maakt eigenlijk geen enkel verschil. Van 't weekend maar is de gaatjes uitboren kijken of dat verschil maakt. Had ook al gekeken naar vervangende shocks, maar om nou voor 40 euro nieuwe shocks op een auto van 70 dollar te zetten is ook weer wat.
 
Schokbrekers

Had het zelfde probleem met de alushocks. Binding op z'n Engels.
Heb dit opgelost door rubber O ringen iets te ruimen met fijn schuurpapier.
Geen probleem meer, ook niet met de veren!
 
Vandaag weer 2 lipos gereden. Wel bij elke run een achterarm gebroken, eerst rechts en toen links. Gelukkig had ik die nog liggen. Wat me wel opviel is dat het plastic niet helemaal massief was, veel luchtbelletjes van tijdens het maken.
 
Vandaag weer 2 lipos gereden. Wel bij elke run een achterarm gebroken, eerst rechts en toen links. Gelukkig had ik die nog liggen. Wat me wel opviel is dat het plastic niet helemaal massief was, veel luchtbelletjes van tijdens het maken.

Die dingen zijn wel erg bros, zelfde probleem, toch maar die van Kyosho bestellen????:(
 
Die dingen zijn wel erg bros, zelfde probleem, toch maar die van Kyosho bestellen????:(

Dat is zoiezo beter plastic ja. Ik heb van kyosho ook een paar onderdelen CFK Carbon Reinforced Rear Parts UMW-505B. Dat is echt vele malen beter.

Hier staat ook een mooie vergelijking VBpJIZzAqHs[/media] vs Kyosho plastic - YouTube

Maargoed je krijgt waar je voor betaald. Ik heb nog steeds veel plezier met de auto. Binnenkort maar eens filmen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben van plan om er ook een desert buggy te halen maar ik wil eigenlijk nog een paar upgrades die echt moeten
 
Back
Top