Turnigy 9X 9Ch Transmitter

Waarom zou je er een Corona in zetten als hij geleverd wordt met een Turnigy module + 9 kanaals Turnigy ontvanger (=Flysky). Mijn zoon en zijn vriend vliegen met twee van deze dingen en ik moet zeggen dat er helemaal niks mis mee is!

Waarom zou je er een Corona in zetten als hij geleverd wordt met een Turnigy module + 9 kanaals Turnigy ontvanger (=Flysky). Mijn zoon en zijn vriend vliegen met twee van deze dingen en ik moet zeggen dat er helemaal niks mis mee is!

Corona is ook slecht spul.

Maar een FrSky module bied voordelen als:
echte antenne diversity
telemetry
verschillende ontvangers (aantal kanalen/afmetingen/gewicht)
HoogVoltage ontvangers

Hier is sprake van een misverstand. Eerder werd deze zender door HobbyKing verkocht als een programmeerbaar basisding waar zowiezo nog een zendermodule in moest (of je kon hem op 35Mhz gebruiken). De versie die nu verkocht wordt heeft Turnigy zenderhardware, en HobbyKing zegt dat er nieuwe programmeersoftware in zit. Het expo/DR probleem is opgelost. RCmodelreviews.com was gematigd enthousiast, in die zin dat ze het veel zender voor weinig geld vonden, alleen maakte Bruce zich zorgen over kwaliteitscontrole (wel vaker niet helemaal top in China). Als je zo'n ding koopt en er is iets mis mee, kan je beginnen met hem terug te sturen naar HongKong.

Elders op dit forum is een uitgebreid draadje over deze zender waarbij met name de al dan niet aanwezigheid van een CE keuring uitgebreid ter sprake komt. (dit is een eufemisme)

Hier is sprake van een misverstand. Eerder werd deze zender door HobbyKing verkocht als een programmeerbaar basisding waar zowiezo nog een zendermodule in moest (of je kon hem op 35Mhz gebruiken). De versie die nu verkocht wordt heeft Turnigy zenderhardware, en HobbyKing zegt dat er nieuwe programmeersoftware in zit. Het expo/DR probleem is opgelost. RCmodelreviews.com was gematigd enthousiast, in die zin dat ze het veel zender voor weinig geld vonden, alleen maakte Bruce zich zorgen over kwaliteitscontrole (wel vaker niet helemaal top in China). Als je zo'n ding koopt en er is iets mis mee, kan je beginnen met hem terug te sturen naar HongKong.

Elders op dit forum is een uitgebreid draadje over deze zender waarbij met name de al dan niet aanwezigheid van een CE keuring uitgebreid ter sprake komt. (dit is een eufemisme)

Helemaal mee eens......maar als iemand geen geld heeft voor een merkzender en hij is een beetje elektronisch aangelegd kun je heel goed uit de voeten met zo'n zender. Inderdaad als je pech hebt kun je hem terugsturen......maar sneller en beter is het zelf te repareren.

Helemaal mee eens......maar als iemand geen geld heeft voor een merkzender en hij is een beetje elektronisch aangelegd kun je heel goed uit de voeten met zo'n zender. Inderdaad als je pech hebt kun je hem terugsturen......maar sneller en beter is het zelf te repareren.

Daar ben ik het helemaal niet mee eens! Ook met "een beetje elektronische aanleg" kan jij nog geen zender repareren en als dat wel lukt, hoe stel jij hem dan goed af zonder de daarvoor benodigde apparatuur?
Pas heel erg op met het zelf rotzooien met je zender en ontvanger, je maakt sneller iets kapot dan heel! Dat geldt heel sterk voor de 2,4GHz apparatuur, daar is zonder zeer gedegen kennis en vooral ook de juiste apparatuur zo goed als niets zelf aan te doen!
Doe met deze info wat je wilt maar je bent gewaarschuwd! ;)

Daar ben ik het helemaal niet mee eens! Ook met "een beetje elektronische aanleg" kan jij nog geen zender repareren en als dat wel lukt, hoe stel jij hem dan goed af zonder de daarvoor benodigde apparatuur?
Pas heel erg op met het zelf rotzooien met je zender en ontvanger, je maakt sneller iets kapot dan heel! Dat geldt heel sterk voor de 2,4GHz apparatuur, daar is zonder zeer gedegen kennis en vooral ook de juiste apparatuur zo goed als niets zelf aan te doen!
Doe met deze info wat je wilt maar je bent gewaarschuwd! ;)

Valt best wel mee hoor......Ikzelf denk er niet aan om ermee te gaan rotzooien, daarom heb ik ook een Aurora 9.

Maar die twee jongens studeren embedded software engineering en kunnen er hun ei wel in kwijt hoor! ;)

Laatst bewerkt:
Uitverkocht

Bij Hobbyking is de radio nu al een tijdje uitverkocht.

Weet iemand waar deze nog wel te verkrijgen is?

Thx!

Mode 1 & 2 zijn in stock maar Mode 2 is (op dit moment) goedkoper dan mode 1 ?!
Aangezien omzetten gemakkelijk is heb ik een M2 besteld terwijl ik M1 vlieg.

Heb mode 2 besteld samen met Frsky telemetry spul (dat is helaas wel in backorder) and backlight...

Lekker knutselen binnenkort :)

Lijkt me gewoon heel erg fijn een beep te krijgen als je LiPo in je vliegtuig bijna leeg is.

[edit] ik bedoelde de remote lipo vanwege telemetry en alles wat mogelijk is met de 9x

Laatst bewerkt:
Ik gebruik hem nu al een tijdje, programmeren moet je wel even doorhebben, hier en daar ook wat vaag met navigatie door menu's. Mogelijk zijn de knopjes verkeerd om gesloten in china? expo's en dual rates zijn gewoon samen te gebruiken verder. het bereik is tot dusver goed. de ontvanger is wel aan de maat vind ik zelf, nog 2 x 6ch en 2 x 3ch ontvangers onderweg die ook te binden zijn, schijnt. Ik vind het een topding, veel mogelijkheden.

Je kan 2 1 Amp. diodes in serie op de plusdraad solderen, en dan gaat hij piepen als er nog 11 volt in zit. En dat duurt erg lang, ik laadt hem maar 1 keer per maand op.

Het beste kan je er gewoon een zo groot mogelijk accupack in douwen. overigens heeft deze zender een voltmeter aan boord. Tenminste als jullie het hebben over de zendaccu?

Het beste kan je er gewoon een zo groot mogelijk accupack in douwen. overigens heeft deze zender een voltmeter aan boord. Tenminste als jullie het hebben over de zendaccu?

Er zit momenteel een lipo in van 11.4 volt, 2500 Mah, en 5C. Wat ik bedoel is 2x 1amp diode om het voltage omlaag te krijgen, omdat de electronica gebouwd is voor maar 9.6 volt. Er zit een voltregelaar in, maar die wordt door de volle lipo met 12.6 volt erg warm. Een lipo kan je ontladen tot min. 10.8 volt, en dan gaat de batt. alarm van de zender nog lang niet piepen. Met die diode's wordt het voltage met ongeveer 2 volt verlaagd, waardoor de voltregelaar ontlast wordt, en de zender gaat piepen bij 9 volt, terwijl er nog 11 volt in de lipo zit,.. :cool: Twee vliegen in een klap dusch,..:D

Hallo,

effe deze oude topic af stoffen ..........

zijn hier nog mensen die de nieuwe Turnigy 9X V2 versie hebben ?
ik heb deze nu eens besteld, samen met de FrSky module met 2 ontvangers.

een vriend vliegt al een tijd met FrSky, en is er enorm over te spreken.
hij meent zelfs dat er momenteel geen beter systeem bestaat qua range en betrouwbaarheid enz. maar één mening kan verschillen met anderen.

hij is wel al besteld, maar tips zijn zeker welkom.

mvg.

Prima zender, vooral wanneer je hem flashed naar ER9X software. De hack om telemetry van je FrSky op je schermpje te krijgen is ook de moeite waard!

idd, dat FrSky op het orgineel scherm is wel een must. althans, ik wil de verbinding kunnen zien of horen. een vriend heeft een appart scherm waar hij de verbinding enz op kan aflezen. En wat heeft dat Frsky een bereik zeg !! hij vloog laatst meer als 500 meter hoog met nog steeds vol bereik. het vliegtuig was haast niet meer te zien, maar nog geen streepje minder bereik !! moet ik met de Spektrum niet doen ......

maar wat is de meerwaarde van de ER9X software ? veranderd dan ook de hele istellings opbouw ? dus anders qua werk wijze ?

Back