Turnigy 9X 9Ch Transmitter

Wij, 3 personen hebben dit nog geen 1x mee gemaakt. Dus waar dit vandaan komt geen idee. Maar ik betwijfel of de backlight de oorzaak van een storing zal zijn. Mischien de kabel niet goed, of ergens afgekneld/kortsluiting veroorzaakt ofzo. Of geen deugelijke montage ....
Kan van alles zijn. Maar de backlight ??

Geen problemen.

Ook ikzelf heb 2 TGY 9x zenders met backlight. Wat moet hieraan storen?
Ik roem deze zenders om hun bereik.
Nog steeds 0% storingen. Dat was voorheen met andere zenders wel ander.
Ik heb een Spektrum 7s weggedaan vanwege storingen over wat grotere afstand.

Schakelaar om solderen??

geef mij maar gewoon de 9x. effe een verlicht display monteren en de trainer schakelaar om solderen. dan is de 9x gewoon perfect !! ook oogt de R enorm kitscherig. lijkt op een speelgoed zender.

Waarom de trainer schakelaar om solderen? Waar naar toe??

Laatst bewerkt:
Dat merk je tijdens leraar/leerling vliegen wel ...... ;)

als je nu de "master" zender hebt, en je vliegt als "master" het toestel, dan moet je de trainer hendel vast houden én je sticks bedienen gelijktijdig. dat is dus erg onhandig. Vooral als je eens snel moet ingrijpen als de leerling vlieger brokken maakt. Als je die 2 draden om soldeerd, dan hoef je die hendel alleen vast te houden als de leerling vliegt. als je dan moet ingrijpen, hoef je enkel de trainer hendel los te laten en je kunt gewoon vliegen als bedoeld.

Is gewoon een fout van deze zender.

Dat merk je tijdens leraar/leerling vliegen wel ...... ;)

als je nu de "master" zender hebt, en je vliegt als "master" het toestel, dan moet je de trainer hendel vast houden én je sticks bedienen gelijktijdig. dat is dus erg onhandig. Vooral als je eens snel moet ingrijpen als de leerling vlieger brokken maakt. Als je die 2 draden om soldeerd, dan hoef je die hendel alleen vast te houden als de leerling vliegt. als je dan moet ingrijpen, hoef je enkel de trainer hendel los te laten en je kunt gewoon vliegen als bedoeld.

Is gewoon een fout van deze zender.

Ah, dat is duidelijk. :)
Welke invloed heeft dat op timer werking?

Ik heb de 9XR en gebruik deze om mijn tanks te besturen (wel met aangepast software) en deze werkt perfect.
Ik heb er de DSM/DSMX module in zitten en gebruik spektrum ontvangers.
Tot nu toe nog geen problemen, juist in het begin een kapotte zend module gehad.

Turnigy 9XR zender

Ik gebruik deze zender nu enige maanden en ik moet zeggen , hij werkt prima .
Jammer dat de inpandige antenne nog niet aktief kan worden gebruikt .
Met de antenne op de module moet je uitkijken dat hij niet wordt afgeschermd door de zender zelf , in de meest ongunstige situatie kan dit tot storing leiden .
Ik gebruik hem met een ASSAN module , de antenne is extended en zit nu geklemd aan de beugel die je kunt uitklappen achter de zender .De batterij is een lipo .
Een schuifje aan de zijkant van de zender miste ik en heb ik zelf gemonteerd , werkt prima .
Een andere zaak is het programmeren van de zender , er zijn enorm veel mogelijkheden , maar een lange gewennings tijd is best nodig .
Ik gebruik deze zender als vervanging van de Futaba FF9 met veel succes en plezier .

Wat mij betreft is deze zender een aanrader .

Zet er een FrSky set op, en je hebt geen enkel probleem meer !! Alles te koop bij hk.
Sinds mijn overstap van Spektrum naar deze zender met FrSky module vlieg ik heerlijk storings vrij !! En het bereik en stabiliteit van FrSky hoef ik hier denk ik niet meer te vertellen ...

Ben inmiddels overgestapt naar 9XR Pro met een FrSky TX module inclusief telemetry
de zender wordt gevoed met een 3s Lipo , de ontvanger is een FrSky D8R-II plus met een vario meter . Bijna al mijn toestellen zijn voorzien van FrSky en worden gevoed met een LiFePo4 batterij 2300ma .
De bovenstaande combinatie is voor mij bijna een garantie om storingsvrij te vliegen .
Zelfs in een duitse vereniging waar ik lid van ben zie je steeds meer Turnigy en FrSky verschijnen .

De bovenstaande combinatie is voor mij bijna een garantie om storingsvrij te vliegen .
Het is goed dat je er "bijna" bij schrijft want een garantie dat je geen storingen zal krijgen is er absoluut niet. Zelfs niet met de beste van de beste apparatuur. Er zijn meer mensen dan je denkt die storingen op de 2,4GHz band ondervinden. Veel van die mensen weten dat zelf niet eens omdat ze, ten onrechte, denken dat de 2,4GHz niet gestoord kan worden!

Back