Turnigy 9X 9Ch Transmitter

Hmmmm... ben ik de enige die dit een beetje raar en misschien wel brutaal vind? Gewoon een product bij een winkel kopen en bij anderen de vragen over het product stellen?
De winkelier en in dit geval ook de producent van het merk lijkt mij prima in staat al je vragen te beantwoorden.

Ik was vandaag even niet op het Forum, ik schrik met rot.

??????? Ik dacht dat dit een Modelbouwforum was. Hoezoe raar? :confused:
We vragen toch wel vaker om een oplossing, of tips of noem maar op, aan mensen die ervaring hebben met een bepaald iets.
Wat doe ik verkeerd. :sad:

Tuurlijk, ik merk alleen maar steeds meer dat mensen wel graag goedkoop inkopen en blijkbaar support van anderen verwachten.

Tuurlijk, ik merk alleen maar steeds meer dat mensen wel graag goedkoop inkopen en blijkbaar support van anderen verwachten.

Volgens mij kom je juist op een forum om support van een ander te krijgen.
Kijk trouwens eens in mijn handtekening, ook een forum, wat je daar veel ziet is om goedkoop motoren te repareren.
:ontopic:

Zullen we het nu weer kunnen hebben over de Turnigy 9X(R)

ook ik heb me nu de turnigy 9x gekocht. maar wie kan me nu vertellen welke spullen ik nodig heb om die usb erin te krijgen zodat ik kan updaten??

Ik gebruik ook het Smartieparts bordje. Er zijn ook andere methodes maar dan moet je gaan solderen. Het bordje werkt erg goed. Wel moet je van de contactpunten op het mainboard van de 9x even het beschermingslaagje verwijderen.

Ik gebruik de Turnigy 9x met daarop de ER9X software samen met een Spektrum DX8 in een leraar-leering configuratie om mijn zoon te leren vliegen. De 9x is geen Spektrum (bv. schakelaartjes voelen in direkte vergelijkig wat ruwer aan bij het schakelen) maar zeer zeker zijn geld waard.

Voor wie het nog niet wist, de turnigy9x zender is uitstekend te voorzien van een
Life lipo zippy , life staat voor 3,3 volt per cel, dus geen gewone lipo van 11,1 in de zender.
Overigens bevalt de zender erg goed en dat voor 8 tientjes, 10 jaar geleden kocht ik mijn computerzender voor omgerekend 500 euro
Is te koop bij rc addict, ongeveer 23 euro.
Gr jan.

Hoi Jan,

Goede info om te delen. Maar ook een 11.1v lipo is geen probleem. Ik heb 2x de 9x zender.
In beide vanaf het begin al een 3s lipo er in. Geen probleem.
Maar de life is er voor gemaakt.

iemand van de, zo lees ik, nieuwe 9X bezitters,
met al reeds een ander (betere?) TX,

die de standaard TX module wil verkopen (voor weinig :razz:)
(type FS-TH9X meen ik)

graag PB (o.i.d.)

(zag ze een tijd terug heel veel te koop, maar nu vind ik er geen,
net nu ik er 1 wil testen)

Ik zou, als je toestel je lief is, helemaal niet beginnen aan de Turnigy zend module.
Neem gelijk het beste (onze groeps ervaring) systeem wat er is.
Frsky !! Gewoon bij HK te koop voor niet al te veel.
Sinds ik met dit zend systeem vlieg, heb ik nooit meer problemen ondervonden.
De 9x zender met Frsky module is het beste wat je kunt hebben.

Ik heb onlangs weer stijfkoppig ondervonden hoe slecht Orange is met het DSM systeem.
Orange module gekocht, in de 9x geprikt, Orange ontvanger in een toestel en vliegen.
Beetje te lang niks gedaan om de boel in te regelen, vliegen voor de testen hop ... effe geen ontvangst en toestel op de grond !! Met Frsky al ruim een jaar lang geen enkel probleem gehad. Zelfs niet op 400 meter hoogte.

Doe jezelf een plezier en neem de JR Frsky module met een ontvanger.

FlySky vs FrSky

De Turnigy 9x is een tijdje verkocht inclusief (ingebouwde = NIET modulair) 2.4GHz van FlySky (eerst type V1, die was nog wel modulair, daarna type V2, die ingebouwd was). Ik ken de V1 niet.

De V2 systemen hadden maar 3 ontvangers die ermee compatible waren: de originele (grote) 8 kanaals, een 6 kanaals en een 3 kanaals "truck" ontvanger.

Veel V1 en V2 systemen zijn omgebouwd naar FrSky 2.4GHz technologie omdat die ook telemetrie ondersteunen. Daardoor kwamen er veel V1 en V2 "modules" beschikbaar. Ik heb zelf ook zo'n losse V2 modules op die manier op de kop weten te tikken, om een oude 35MHz zender naar 2.4GHz om te bouwen.

Ik kan mijn ervaring met de FlySky V2 delen:
- ik heb nog nooit een storing gehad, terwijl ik redelijk veel vlieg, en in totaal 6x3kanaals, 5x6kanaals en 3x8kanaals ontvangers in bedrijf heb (ja..14 toestellen). Ik vlieg ook met 2 meter grote brandstofkisten, en ben mijn oorspronkelijke aarzeling inmiddels kwijt door de overtuiging dat dit betrouwbaar werkt.
- zelfs de "truck" (indoor?) ontvanger heeft een gigantisch bereik (zie eerder gepubliceerde foto's van vliegen bij het meer van Lugano of op de Brennerpas). Er is dus technisch niks mis met het FlySky systeem wat betreft controle van je eigen toestel.
- er is altijd veel discussie geweest over het wel-of-niet gecertificeerd zijn (CE) van deze FlySky V2 (2.4GHz) technologie, en ik denk dat het boekdelen spreekt dat deze modules NIET in europa verkocht worden. De nieuwe Turnigy 9xr zender wordt ook uitsluitend zonder 2.4 module verkocht. Er is vast iets met dit systeem dat niet 100% klopt met de europese wetgeving.

FrSky
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar binnen onze club wordt het gebruikt, inclusief telemetrie, in verschillende zenders. Het is een gecertificeerd systeem, en ik zou dan ook niet aarzelen om het toe te passen.

Voorlopig blijf ik Turnigy V2 gebruiken, vanwege de goedkopere ontvangers, maar mocht er ooit een reden zijn om te wisselen wordt het FrSky.

even oud draadje omhoog halen. Zijn er mensen die ervaring hebben met de 9XR? Ik lees vaak dat dit eigenlijk de zelfde zender in een nieuw jasje is etc...

Ja ik heb er eentje, echter ben ik niet slim genoeg om de zender te programmeren. Ik zou de zender graag gebruiken met mijn Tamiya truck, maar krijg het niet voor mekaar. Dus als er iemand dit draadje volgt, en die kent de kneepjes van de zender, dan hoor ik het graag.

mvg

Dirk

Het is technisch dezelfde zender, alleen voorzien van betere software (dezelfde die gebruikt werd om de "oude" 9x te upgraden) en een programmeerpoort, zodat je zelf eventueel andere software kunt installeren

even oud draadje omhoog halen. Zijn er mensen die ervaring hebben met de 9XR? Ik lees vaak dat dit eigenlijk de zelfde zender in een nieuw jasje is etc...
harde waren functionaliteit, 95% zelfde als de 9X,

MAAR
met, al reeds ingebouwde programmeerpoort,
hoef je niet aan je 9XR te sleutelen
om er bv. ER9X of OpenTX software op te zetten,

deze software maakt deze modellen uniek
(daar kom je na een tijdje vanzelf wel achter, als je leert mix programmeren)

ik heb de R ook gehad, en gelukkig weer snel door kunnen verkopen !! vond het maar een bagger ding. ook had ik na lang zoeken eindelijk door dat deze zender bij mijn FrSky systeem spontaan kanalen verdraaid had. waarom ? geen idee. alles werkte anders.

geef mij maar gewoon de 9x. effe een verlicht display monteren en de trainer schakelaar om solderen. dan is de 9x gewoon perfect !! ook oogt de R enorm kitscherig. lijkt op een speelgoed zender.

hallo,

ik zie dat jullie t over die turnigy zender hebben en met name die backlight set....
uit eigen ervaring kan ik jullie mede delen dat deze backlight set zeer nadelig werkt.
de zend-range word aanzienlijk daardoor gestoord ,waardoor t toestel in 1 keer totaal geen contact meer heeft met de zender.blacklight schijnt dus te storen op zend / ontvangst.ik zelf heb dat dus ook in de praktijk meegemaakt.

mvg,danny

Back