L
leo van den haak
Guest
Met kruissnelheid vliegen , is vliegen met de minste weerstand en kost dus het minste vermogen ,
De 9x3.8 bij 2700 rpm power output 0.52 watt power absorbed 0.99 watt efficiency 52.7%.
De 9x4.7 bij 2400 rpm power output 0.58 watt power absorbed 0.90 watt efficiency 64.5%.
De 9x6 bij 2150 rpm power output 0.50 watt power absorbed 0.69 watt efficiency 73%.
In deze situatie is er geen netto thrust meer , er is geen versnelling .
Echter wil je versnellen dan word de situatie weer omgekeerd ; als we vol gas geven 6000 rpm bij deze snelheid dan ;
met de 9x3.8 205 gr thrust /300 = 0.68m/sec^ acc power output 10.27 watt power absorbed 19.37 watt efficiency 53 % .
met de9x4.7 249gr thust /300 = 0.83m/sec^ acc power output 12.43 watt power absorbed 25.3 watt efficiency 49 % .
met de 9x6 307 gr thrust /300 = 1.02m/sec^ acc power output 15.36 watt power absorbed 35.29 watt efficiency 43.5 % .
De conclusie uit dit verhaal , vol gas geven max versnellen dus , vraagt veel vermogen .
als je met het accelereren van de 3.8 tevreden bent , kan je beter geen 9x6 nemen , want dat vraagt met de 9x6 aanmerkelijk meer vermogen [ 19.3 watt tegen 35 watt ]
De gevraagde vermogens bij de max versnelling liggen ongeveer het zelfde zowel bij de start als bij V kruis als bij 2xV kruis .
Alleen de 9x6 kan meer en verder door versnellen
De 9x3.8 bij 2700 rpm power output 0.52 watt power absorbed 0.99 watt efficiency 52.7%.
De 9x4.7 bij 2400 rpm power output 0.58 watt power absorbed 0.90 watt efficiency 64.5%.
De 9x6 bij 2150 rpm power output 0.50 watt power absorbed 0.69 watt efficiency 73%.
In deze situatie is er geen netto thrust meer , er is geen versnelling .
Echter wil je versnellen dan word de situatie weer omgekeerd ; als we vol gas geven 6000 rpm bij deze snelheid dan ;
met de 9x3.8 205 gr thrust /300 = 0.68m/sec^ acc power output 10.27 watt power absorbed 19.37 watt efficiency 53 % .
met de9x4.7 249gr thust /300 = 0.83m/sec^ acc power output 12.43 watt power absorbed 25.3 watt efficiency 49 % .
met de 9x6 307 gr thrust /300 = 1.02m/sec^ acc power output 15.36 watt power absorbed 35.29 watt efficiency 43.5 % .
De conclusie uit dit verhaal , vol gas geven max versnellen dus , vraagt veel vermogen .
als je met het accelereren van de 3.8 tevreden bent , kan je beter geen 9x6 nemen , want dat vraagt met de 9x6 aanmerkelijk meer vermogen [ 19.3 watt tegen 35 watt ]
De gevraagde vermogens bij de max versnelling liggen ongeveer het zelfde zowel bij de start als bij V kruis als bij 2xV kruis .
Alleen de 9x6 kan meer en verder door versnellen