Tweede F5J Wedstrijd 20 mei Valkenburg

De organisatie van de Dutch Nationals zal vrijdag avond om uiterlijk 21:00 uur de beslissing nemen of het door gaat of niet.
De vooruitzichten zijn niet hoop gevent maar we hebben hoop

Vooruitzichten zien er volgens mij ook prima uit. Enorm veel beter dan vorig jaar en ook veel beter dan in Dalfsen. Er nu op vooruit lopen heeft ook niet zoveel nut.

Arjan, fyi, quote van de DN organisatie:
Met grote vreugde kan ik jullie mededelen dat ons go/nogo moment inmiddels gepasseerd is. Als ik nu buiten kijk zie ik in Haarlem regen, maar de weersvoorspellingen voor zondag voor Valkenburg zijn prima vliegbaar. Men verwacht windkracht 3 (NO). Er is grote kans op een bui, maar dat mag de pret zeker niet drukken.
Dit alles betekent dat de wedstrijden wat ons betreft allemaal door kunnen gaan. Wij gaan als organisatie morgen de laatste voorbereidingen doen, zoals bijvoorbeeld de inkopen voor de bar

:)

Gerben

:celebrate:

Helemaal goed. Ik neem maar wel een tentje mee om de spullen droog te kunnen leggen.

Zijn er nog inschrijvingen bij gekomen? Het wordt morgen prachtig weer, op een geweldige locatie....En voor wie daar gevoelig voor is; waarschijnlijk de laatste keer dat je op het voormalige Marine Vliegkamp Valkenburg rond kunt lopen.

Het weer zier er goed uit dus zal morgen weer een mooie dag worden.
Mocht je je bedenken en alsnog mee willen doen kun je gewoon langs komen.

Auto is in gepakt brood is gesmeerd nog even onder de pomp en dan het bed in want om 4 uur gaat de wekker en 5 uur is het richting Valkenburg (Katwijk)

Ik zou zeggen tot morgen.

Heren, allemaal veel plezier morgen, hou het heel. Als jullie beginnen sta ik op Kos al te tanken voor de terugweg, en ik eindig de dag in Groningen :(.

Live vanaf de Dutch Nationals: :):)

Het is hier mooi weer, 19.9 graden volgens het weerstation en windkracht 2. De lucht is goed in beweging, er wordt veel thermiek gevonden, die dan na een paar minuten ook weer weg is, interessante vluchten dus.

Alvast wat foto's:

Rob die de computer etc aan het opstarten was vamorgen

Foto-B8HBPCI7.jpg

Arjan blijft kamperen

Foto-JUJNO3TY.jpg

Kyra, de dochter en hulp voor/van Rob

Foto-OVPLW8XM.jpg

Ook aan de veiligheid wordt gedacht

Foto-KOSVV7LT.jpg

De briefing, met 6 deelnemers wat karig, maar de gezelligheid is er niet minder om :)

Foto-QB8B7GTH.jpg

Handig, die scorebordjes die Rob gemaakt heeft

Foto-N6W3NCCI.jpg

De tijdsignalen zijn luid en duidelijk te horen

Foto-FF7WE7HV.jpg

Ons eigen weerstation, dit was om een uur of 9 vanmorgen

Foto-YOM7STBX.jpg

Samen turen naar de volgende thermiekbel

Foto-NTCJUC7H.jpg

Even Arjan op de vingers kijken

Foto-YR4OFAM3.jpg

Jacob aan de knuppels, Adrie als coach

Foto-T44ODH3T.jpg

Het F5J tentenkamp

Foto-6KARSFIY.jpg

Ennuh, het is hier kortebroekenweer!!!

Foto-QZ8PHHUI.jpg

Mocht je nog twijfelen, we zijn er nog wel even, kom vooral langs, 7 klassen die samen vliegen op 1 locatie, waar vind je dat nou :):)

Gerben

Ik was afgelopen vrijdag nog op Valkenburg voor de musical Soldaat van Oranje (enorme aanrader trouwens). Telkens weer bekroop me het gevoel dat het zo enorm zonde is dat dit vliegveld in de toekomst met 2000 huizen vol gezet gaat worden. Wat een enorm mooi terrein, wat een historie.. Straks allemaal weg. Eeeeeeeeeuwig zonde. Nouja, weinig aan toe doen waarschijnlijk hè :'(

Jongens, veel vliegplezier vandaag nog op deze historische toplokatie. Hoop op wat mooie foto's straks.

Wat een heerlijke dag, ik heb genoten, weer veel geleerd, mooie historische omgeving (die musical ga ik binnenkort ook bezoeken!) en prachtig weer. Ik zette de zonnebril af en had hem nog op, als je begrijpt wat ik bedoel.

Graag tot de volgende keer en mijn dank aan Robert (en dochter) voor de goede organisatie, zat strak in elkaar!

Groet,

Jacob Bos

Ja ... en Robert bedankt. Ook voor het mooie weer. Vroeger woonde ik in De Bilt en brachten we denkbeeldige taarten naar het KNMI om zoiets voor elkaar te krijgen.
Ik heb genoten van de organisatie, de mede vliegers en van het mooie weer. Ook weer enige details ter verbetering gevonden ..... veel oefenen.

@ Japie
De Gracia heeft zich de hele F5J wedstrijd kranig geweerd. Met 2200 mAh weegt hij ca. 1700 gram en vliegt met veel tevredenheid mijnerzijds.

Zo ook wij zijn weer ook weer heel thuis beland.

Het was een mooie dag geen schade's
Het weer was boven verwachting dus goed verbrand :(
Om 5 uur vertrokken en de hele weg regen gehad maar even na aankomst klaarde het op en een uurtje later was het mooi vliegweer met het volgende resultaat

1 Adrie van Brouwershaven

2 Peter Keim

3 Frans Doff

4 Arjan Harmans

5 Jacob Bos

6 Ton Reinten

Het was een super gezellige dag zelfs mijn dochter wil de volgende keer weer mee. Wij zien jullie dan ook graag weer terug op 23 Juni in Wichmond.

En voor de mensen die geen vertrouwen in het weer hadden kan ik maar een ding zeggen in Nederland kun je op twee dingen niet vertrouwen dat zijn de weersvoorspellingen en de regering ;)

Back