Tweede F5J Wedstrijd 20 mei Valkenburg

Discussie in 'F5J' gestart door trebor siuhyn, 29 apr 2012.

  1. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ja, het was een geweldige dag. Zo mooi rustig dat ik alle rondes met mijn Cumulus heb kunnen vliegen. En die tent had ik thuis kunnen laten, er was meer behoefte aan zonnebrandcreme....

    Van de 6 rondes heb ik 2x een 1000 punten kunnen scoren (één keer zelfs met exact 10:00 vliegen en een nette landing!!!!). De andere rondes heb ik een beetje lopen klooien. Omdat het zo thermisch was dacht ik te proberen laag te starten. Heel leuk....alleen lig je dan 3 minuten later weer op het dek als er toch geen thermiek te vinden is. En dat gebeurde dus. De beste tactiek was vandaag duidelijk om toch rond de 200 meter te starten. Maar ja...ik ben nu eenmaal wat eigenwijs :)

    Ton Reinten was overigens met hetzelfde bezig, met hetzelfde wisselende succes :)

    Eén ronde vloog ik naast Adrie en leek ik hem zowaar te gaan kloppen. Tegen het eind van de vlucht, bijna weer terug op het veld, zat ik zo'n 15 meter boven hem dus ik dacht de buit al binnen te hebben (gniffel gniffel). Maar waar ik op 10 meter het circuit indraaide, draaide Adrie een belletje in....om pas 3 minuten later weer terug te komen. Echt een fantastisch mooie prestatie :thumbsup:

    Kortom, ik heb vandaag weer ontzettend veel geleerd, heerlijk gevlogen op een prachtlocatie en erg veel lol gehad.

    Robert, Gerben, Kyra; bedankt voor jullie inzet.
    Tot de volgende keer, ik hoop dat er meer vliegers op komen dagen want het is echt een leuk spelletje.
     
  2. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    Mark na drie pogongen lijkt het dat de uitslag in je mail zit:mad::D:rolleyes:
     
  3. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    Leuk om te lezen en dat jullie een mooie dag hebben gehad. ieder gefeliciteerd voor zijn resultaat
     
  4. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
  5. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
  6. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    Stand NK

    1. Adrie van Brouwershaven 2000,0
    2. Frans Doff 1782,5
    3. Arjan Harmans 1743,0
    4. Ton Reinten 1668,3
    5. Peter Keim 1555,0
    6. Henk Struijk 870,2
    7. Jacob Bos 732,6
    8. Jan Willem de Wolf 694,3
    9. Juun Albers 649,9
    10. Gerben van Berkum 266,5
     
  7. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ton Reinten aan het werk....
    [​IMG]

    met zijn fraaie Pulsar.
    [​IMG]

    Frans Dof zette een Topmodel Gracia in. Geweldig mooie kist, vliegt ook erg goed.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Score door de vlieger laten controleren en aftekenen voordat je als timer alles weer inlevert
    [​IMG]

    Start!
    [​IMG]

    De eigenbouw van Peter Keim deed het vandaag fantastisch.
    [​IMG]

    Mijn helper/coach, volgend jaar concurrent....? (moet hij wel gaan sparen voor een eigen kist haha)
    [​IMG]

    [​IMG]

    Reichard Cumulus op final. Mijn landingen waren vandaag mooi constant, slechts één keer echt verprutst.
    [​IMG]

    Da's een tweetje, ofwel 45 punten :)
    [​IMG]
     
  8. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Mooie foto's! Vooral van de Gracia :) Wat ben ik ook blij met die kist. Goed oefenen en misschien een keertje meedoen :D
     
  9. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Schitterend hoor,helaas mag ik het allemaal missen voorlopig.
    Die hangende propblaadjes kun je oplossen met een rubber ringetje over het blad en onder de spinner door.scheelt iets luchtweerstand en dus beter glijden van je zwever
     
  10. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    Japie je kunt ook zonder oefenen mee doen kijk maar naar Jacob, je krijgt ook wel ips tijdens de wedstrijd van collega vliegers.
     
  11. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Ben altijd bang om iemand anders z'n kist kapot te vliegen :neutral:. Ben hoofdzakelijk wildvlieger en niet gewend aan meer dan drie kisten tegelijk in de lucht.
     
  12. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    Japie
    Ik kan ook niet zo goed vliegen hoor. Dat kun je zien aan de landingspunten denk ik.
    Jij woont over de weg gemeten maar 40 km van de volgende wedstrijd af. Kom kijken en doe vooral mee. Wat je na een wedstrijd voelt als je naar huis gaat is geweldig ongeacht je resuultaat.
     
  13. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    Japie Ik weet wat je bedoeld dat had ik ooit eens op een euro tour toen stonden er 12 naast mij maar dat valt erg mee na de eerste keer denk je was dit alles.
    En ik nog een idee op 16 juni is de vintage ook daar kom je ook lekker kun je vast ontspannen wennen.
     
  14. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Haha tja, maar ook daar vlieg ik liever niet met veel anderen tegelijk. Sterker, daar vliegen kisten rond waar heel veel bloed zweet en tranen in zitten. Daar wil ik het bots risico al helemaal beperken :) Maargoed, doe wel es ff mee met de volgende wedstrijd. Eens zien hoe dat is ;)


    ----------------------
    Sent from iPhone.
     
  15. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    Japie zo mogen we het horen ;)
     
  16. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    802
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
    Toch is het dat wat je moet doen om te winnen. Je moet dan wel iedere keer thermiek vinden, soms nog op lage hoogte...:


    RC Groups - View Single Post - Supra E-Competition
     
  17. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    Robert
    Worden de resultaten van de wedstrijddagen nu rechtlijnig opgeteld of zou dat moeten gaan in procenten ? Een wedstrijddag missen kan theoretisch ook zes ronden zijn.
     
  18. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    Frans We hebben vijf wedstrijden gepland en voor de eind score voor het NK tellen maar 4 eindresultaten mee.
    Echter je kunt alleen NK worden als je lid bent van de KNVvL in de stand om het NK heb ik dat nog niet verwerkt.

    WimH Het is inderdaad een poker spelletje als jij weet dat het thermisch is kun je de gok wagen om laag de motor te stoppen ook Adrie heeft dit een keer geprobeerd en dit mislukte. Wat ook belangerijk is is je landing jeziet in een ronde dat Peter en Adrie de zelfde tijd hadden alleen Adrie hem op de stip zette.

    En wat belangrijk is bij thermiek zoeken verken de omgeving kijk naar plekken waar de thermiek het meeste kans heeft en praat met lokale vliegers
     
  19. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Robert,
    Volgens mij bedoelt Frans of het niet handiger is als de dagwinnaar 100 (%) punten krijgt en de rest daar naar omgerekend. En dat per wedstrijd optellen, in plaats van de absolute punten-aantallen. Op die manier maakt het niet uit of je een wedstrijd mist waar 4 rondes gevlogen worden of 6 (6 rondes levert immers veel meer punten op dan 4.....)

    Ik weet dat dit in de F3K-wereld ook ieder jaar een verhitte discussie is.
     
  20. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam

Deel Deze Pagina