Typhoon @ Rotterdam

Leen hier zit geen blauw voor jou aan hoor !

showphoto.aspx

of is het nu Maersk ?

Flag: Netherlands
Ship Type: Towing
Status: Underway
Speed/Course: 5.6kn / 44˚
Length x Breadth: 50m X 13m
Draught: 6m
Destination: ROTTERDAM
ETA: 07/04/09 08:00 (UTC)
Received (1): 0hrs 1' 35'' ago

Laatst bewerkt:
Hollandia aan het einde van de Sluisjesdijk :confused: Maar indergeval aan de voorzijde van ons goddelijke pand Imtech Marine en Offshore een grote parkeerplaats en bankjes en wat Henk al zei een mooi uitzicht. Allen in de avond niet dan heb je tegenlicht mits er een zonnetje is.

Gr Martin :D

Bij dezen ben ik officieel uitgenodigd om aan boord van de Typhoon te komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb net bericht gehad.
Ik ga nu contact opnemen met de kapitein over wanneer het het beste uitkomt.

Greetz,
Luit

Bij dezen ben ik officieel uitgenodigd om aan boord van de Typhoon te komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kijk dat zijn leuke dingen voor de mens.
Ik hoop dat je net zo'n enthousiaste bemanning treft als wat ik op de Smit Kamara had. (En Leen op zo'n blauw monster :sleepy:)
Is heel goed voor je motivatie. (En die kan volgens mij wel een oppepper gebruiken toch ;) )
Misschien een email adresje aan boord los zien te peuteren, altijd makkelijk voor vergeten vragen.

Heb net bericht gehad.
Ik ga nu contact opnemen met de kapitein over wanneer het het beste uitkomt.

Greetz,
Luit

Zeg Luit.. Als ik dan jouw zoon ofzo ben he.. _o-

i like to see her, Nice nice:mrgreen:

Maar inmiddels ben ik der kwijt op de AIS:o

@Armando
Maar inmiddels ben ik der kwijt op de AIS

Armando, AIS werkt alleen als je je VHF gebruikt , vanmiddag om 12.00uur was de laatste keer dat ze die gebruikt hebben (Berichtje 22 hierboven.)

ze zullen zich wel melden bij de Maas Center en dan staat ze ook weer op AIS

groetjes, Brandaris

^%$#^*%#$ Adam,
Je kunt het weer niet laten he.....hahaha
Het speciale is inderdaad die 11 meter wat er tussen uit gehaald is, waardoor het schip een nogal agressief uiterlijk heeft gekregen (da's mijn persoonlijke mening).
Ik kan kiezen of naar Rotterdam, of naar Ijmuiden waar ze gestationeerd zal worden.
Ik denk dat Ijmuiden een betere optie is (waarom weet ik niet...).
Iemand nog ideeen?

Greetz,
Luit

Hey Armando,

Eerlijk gezegt staat het onderwaterschip niet echt bovenaan mijn lijstje.
Hier heb ik ook al aardig wat foto's van, en is toch niet meer dan een enorm vlak met 2 schroeven/roeren en een boegschroef.

Ik kan me geen voorstelling maken om jouw als zoon te hebben ;)

Greetz,
Luit

Hey Armando,

Eerlijk gezegt staat het onderwaterschip niet echt bovenaan mijn lijstje.
Hier heb ik ook al aardig wat foto's van, en is toch niet meer dan een enorm vlak met 2 schroeven/roeren en een boegschroef.

Ik kan me geen voorstelling maken om jouw als zoon te hebben ;)

Greetz,
Luit

Dat was meer om ook tijden der dokbeurt aan boord te mogen komen:sleepy:.. Maar goed die poging ga ik zeker nemen.

Maarja, dan is de beslissing aan jouw zelf!:rolleyes:

@Brandaris..

eventjes een correctietje op de AIS .. De AIS zend altijd uit ( tot dat deze met de hand wordt uitgezet:rolleyes: ) en is een onafhankelijke zend eenheid, ATIS is wel iets wat alleen meegezonden wordt tijdens een VHF transmissie

Zelf ga ik ook, mocht ik in de mogenlijkheid zijn, ook een kijkje nemen (thv van Maassluis) bij de binnenkomst, wat zullen die mannen zich belangrijk voelen met zoveel intresse :D.

In de discussie qua lelijkheid :mrgreen: van deze sleper ga ik me maar niet inmengen ;) das een kwestie van smaak, maar in dit geval.....

Groeten,
Sjoerd

Kijk dat zijn leuke dingen voor de mens.
Ik hoop dat je net zo'n enthousiaste bemanning treft als wat ik op de Smit Kamara had. (En Leen op zo'n blauw monster :sleepy:)
Is heel goed voor je motivatie. (En die kan volgens mij wel een oppepper gebruiken toch ;) )
Misschien een email adresje aan boord los zien te peuteren, altijd makkelijk voor vergeten vragen.

Hopelijk word het een overgetelijke dag.
Dus jij bent al op het grote schip geweest wat je nu aan het nabouwen bent.
Ach, en die blauwe bakken van MAERSK heeft ook wel wat hoor!
En inderdaad, mijn motivatie is (was) zwaar beneden nulpunt.....
Keek er elke dag na, maar kom werkelijk geen steek verder.
Hopelijk dat dit uitje voor een enorme boost gaat zorgen.

Greetz,
Luit

Ik kan kiezen of naar Rotterdam, of naar Ijmuiden waar ze gestationeerd zal worden.
Ik denk dat Ijmuiden een betere optie is
Als je zeker weet dat ze naar IJmuiden komt is dat inderdaad een betere optie.
Als ze voor onderhoud ligt is het altijd stervens druk aan boord, en loop je de kans dat men eigenlijk geen tijd voor je heeft.
Daarnaast is het meestal ook ene grote bende aan boord tijdens het onderhoud, waardoor er dingen weer moeilijker te fotograveren zijn.

Dus als je echt zeker weet dat ze naar IJmuiden gaat zou ik daar m'n foto's gaan maken.
Neem het orgineel mee, want zien doet verkopen!
Je kunt natuurlijk ook op zeker gaan, en gewoon naar Rotterdam en IJmuiden gaan.
Je sla je zelf voor je kop als ze ineens vanuit Rotterdam nog even op een "sproet" klusje gestuurd wordt (en niets is zeker in de zeescheepvaart), en dus voorlopig weer een jaar of wat niet meer in Nederland komt.

Morgenochtend om 07:00 is de loods besteld voor de combinatie Giant3+Typhoon! Als ze idd maar 6 knoopjes loopt zal ze zo rond half negen, negen uur bij Hoek van Holland zijn (11,5 mijl van loodsstation tot Paddestoelen). Dan is het nog 16,5mijl naar de waalhaven dus reken maar uit!

Groeten

Justus

@ Adam,

Daar zit ik dus ook mee...
Kijk dat ze naar Rotterdam komt, is toch 99% zeker, maar naar Ijmuiden....dat wisten ze bij ITC ook niet met 100% zekerheid te zeggen.
Ze begint eind mei aan een klus op de Noordzee, dus de kans dat ze tot die tijd "ergens" (lees Ijmuiden) terecht komt lijkt me toch wel groot.

Tsja, en naar alletwee gaan, ik heb nog geen hibride :-D dusssss
Heb juist het tegenovergestelde...een zuipbak (1 op 9)
En dan kom ik waarschijnlijk ook nog naar de WSD, dus om nu 3x die kant op te knallen is nogal wat.

Wat bedoel je trouwens met "het origineel meenemen"?

Greetz,
Luit

Laatst bewerkt:
Back