Typhoon @ Rotterdam

Zo dat moet de beste selectie toch wel zijn?

Donderdag 9 April Sumatras verwacht
Donderdag 16 April Salamoon Verwacht...

Hallo,weleens met de Tempest in Monaco gewerkt,Toen gingen de restaurants dicht als we begonnen met trekken,vanwege de rook.:rolling:

Hallo,weleens met de Tempest in Monaco gewerkt,Toen gingen de restaurants dicht als we begonnen met trekken,vanwege de rook.:rolling:

Het was echt niet normaal, hoeveel roet zij weg gooide.. man man man.. Kheb daar aardig wat keren naar lucht moeten happen :hammer:

slechte verbranding, alles is oud, Zwavel rijke brandstoffen.. Sja. zo zijn er een hoop dingen waaraan he kan liggen.

Hoi bart,

Diesel heeft vanzichzelf zwarte verbranding vergeleken met benzine 95 ongelood. In slepers zitten weinig filters omdat dat je kracht verminderd waardoor je minder pk´s hebt. Daarom is het zwart. als je een koude diesel motor start zie je als je veel gas geeft veel zwarte rook omdat het blok nog niet helemaal warm is en loopt nog niet goed. Als het blok warm is is er een betere verbranding. En je hebt ook verschil in diesels zoals twee takt en viertakt diesels. Ook als je gas geeft bij een diesel zie je even een zwarte rook wolk miss dat je dat bedoelt.

tim

Maar Bart, het was is niet alleen de Typhoon die zo erg rookt hoor. Op deze foto`s valt het heel erg op... Maar dat is met alle oude zeeslepers de Smit Rotterdam heeft dat ook, De Rode zee, en ga zo maar door.

Wat Ejb61 ook zeg. Het zijn gewoon groote rookmotoren.

de typhoon had ook neit bepaald last van koude motoren trouwens...want ze lag 2 dage nterug al volle porrie te slepen dars van berck(F) dus tja...maar de fairplay jongens (21 en verder) die roken ook lekker af en toe...en tegen mij lopen ze te zeure dat ik meot stoppen met roken :P hahahaha, ach goed of neit het blijft een waanzinnig gaaf gezicht dikke pluimen.

@ pergotje
someone called tugspotters? ben der hoor:P

Diesel heeft vanzichzelf zwarte verbranding vergeleken met benzine 95 ongelood. In slepers zitten weinig filters omdat dat je kracht verminderd waardoor je minder pk´s hebt. Daarom is het zwart. als je een koude diesel motor start zie je als je veel gas geeft veel zwarte rook omdat het blok nog niet helemaal warm is en loopt nog niet goed. Als het blok warm is is er een betere verbranding. En je hebt ook verschil in diesels zoals twee takt en viertakt diesels. Ook als je gas geeft bij een diesel zie je even een zwarte rook wolk miss dat je dat bedoelt.
Ken je het spreekwoord: "Hij heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt"?
Dat lijkt mij nu een spreekwoord wat hier ruim van toepassing is
Als je niet weet hoe het komt,antwoord dan niet, want hier staat een partij onzin bij elkaar.

Ken je het spreekwoord: "Hij heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt"?
Dat lijkt mij nu een spreekwoord wat hier ruim van toepassing is
Als je niet weet hoe het komt,antwoord dan niet, want hier staat een partij onzin bij elkaar.

Weet jij het?

Vertel maar...

jongens ik ken iemand op het tugspotters forum die ook af en toe dwars kan zijn met dit soort uitspraken, maar als iemand commentaar heeft verbeter die gene dan, zo kan de ander ook van de fout leren die hij maakt.....

Weet jij het?

Nee, dat niet, want het kan van heel veel factoren afhangen.
Maar zeker niet van het gebruik van benzine 95 en de weinige filters die kracht zouden kosten.
De brandstoffen die in deze schepen "verstookt" worden lijken in de verste verte niet op de normale diesel.
Over het algemeen zijn dit veel lager geraffinadereerde producten, dus veel minder zuiver dan de producten die wij kennen uit de auto.
Meestal niet te gebruiken zonder dat het voorverwarmt is bijvoorbeeld
Ook de opmerking over een koud blok raakt kant nog wal als het schip slepend uit de oost komt!
Maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen, jij wist dit vast wel.... ;)

heel even offtopic nog even:
Ik heb mij zelf wel meer verbaast over het gemak waarmee sommige mensen zonder (enige) kennis van zaken antwoorden op gestelde vragen.
Het gevaar bestaat dat iemand die er ook geen verstand van heeft dit als "waarheid" aanneemt.
Nu maakt dat in dit geval niet uit omdat het geen gevolgen heeft.
Maar er worden ook antwoorden gegeven die tot schade kunnen lijden voor degene (die er ook geen verstand van had) die wel het gegeven antwoord opvolgt.
Geef dan geen antwoord als je het zelf ook niet weet, of geef een antwoord waaruit duidelijk blijkt dat je het ook niet zeker weet, maar denkt dat het zus of zo zit.
Dan zet je niemand op het verkeerde been.
Maar ik dwaal misschien nu wel heel ver af, dus om te voorkomen dat ik straks weer van topic vervuilling beschuldigd wordt, laat ik het hier bij.
Terug naar één van Nederlands minder mooie slepers......

Laatst bewerkt:
Back