U CAN DO 3D .46 van great planes

iemand? die spleet , komt dat goed? Eigenlijk zal het wel moeten (ingelijmd met epoxy)maar vraag het toch eventjes .. Ik h eb alles geprobeerd (bij deze 2e poging, dieper wouden ze echt niet!) heb zelf hout weggesneden zodat ze verder konden weg'zinken'..

Sven

Geen probleem van die spleten (als ziet het er niet zo strak uit). Wil je "de verloren lucht" die erdoor heen gaat alsnog over de stuurorganen geleiden dan kun je Blenderm of lukoplast tape gebruiken van de apotheek (of de hobbyboer).

Volgende keer CA hinges aanschaffen (of kleinere scharnieren waarvan je er één meer plaatst) voor een minimale spleet.

Borgen doe ik met van die spelden die je gebruikt om balsa op je plan/werktafel te prikken. Bovenzijde heeft een platte kop, prik ik dwars door het roer en het scharnier en de onderzijde knip je dan gewoon op lengte. Geeft een nettere afwerking dan sate prikkers annex tandestokers op zijn Vlaams.

Stevo

Sven

Geen probleem van die spleten (als ziet het er niet zo strak uit). Wil je "de verloren lucht" die erdoor heen gaat alsnog over de stuurorganen geleiden dan kun je Blenderm of lukoplast tape gebruiken van de apotheek (of de hobbyboer)

Stevo

dat is niet eens een slecht idee.
'K Ben terug begonnen met de bouw van dit toestel, vandaar dat ik plots erg veel vragen heb , haha :D Eerlijk.. heb het niet zo voor het bouwen van een toestel.. :)

Inderdaad, CA scharnieren zaten er standaard bij.. die heb ik toen 'om zeep geholpen' door een extreme spleet open te laten. Toen was ik bij de modebouwwinkel en dacht ik 'pak ik gelijk goede stevige' (onwetendheid)..

Sven

Geen probleem van die spleten (als ziet het er niet zo strak uit). Wil je "de verloren lucht" die erdoor heen gaat alsnog over de stuurorganen geleiden dan kun je Blenderm of lukoplast tape gebruiken van de apotheek (of de hobbyboer).

Volgende keer CA hinges aanschaffen (of kleinere scharnieren waarvan je er één meer plaatst) voor een minimale spleet.

Borgen doe ik met van die spelden die je gebruikt om balsa op je plan/werktafel te prikken. Bovenzijde heeft een platte kop, prik ik dwars door het roer en het scharnier en de onderzijde knip je dan gewoon op lengte. Geeft een nettere afwerking dan sate prikkers annex tandestokers op zijn Vlaams.

Stevo

Inderdaad wel een goede oplossing, want nu moet je effectief een gat gaan boren etc.. maar ik betwijfel of die spelden door deze scharnieren waren geraakt.. het zijn zo van die 'heavy duty 'scharnieren van kunststof..

Back