U CAN DO 3D .46 van great planes

Kijk sven, stap naar de winkel, koop dat toestel vraag er futaba 3001 servo's bij een motor
AND GO FLY :-)

ps: als je naar een goede winkel gaat zullen ze je daar trouwens met plezier helpen...

Kijk sven, stap naar de winkel, koop dat toestel vraag er futaba 3001 servo's bij een motor
AND GO FLY :-)

ps: als je naar een goede winkel gaat zullen ze je daar trouwens met plezier helpen...

ik ga naar albatros,maar ik vrees dat die mannen me maar al te graag dure spullen geven he....DUs daarom dat ik het hier vraag.Hu,futaba s3001 voor elk roer:confused:Dat zou pas handig zijn(prijs), bedankt voor de hulp he jens

ik ga de saito 100 nemen,hij gaat hiermee oneindig verticaal etc.Dus meer heb ik niet nodig(+hij weegt veel minder als de os 120s he!).hopelijk kan ik voor dit weekend de motor en vliegtuig kopen en in de winkel bevragen welke servo's zij aanraden en dan zien we wel!

mvg sven

Laatst bewerkt:
Om een alternatief te geven qua servo's.. dit zou ik doen:

gas: HS81mg
alle andere vlakken: DS8077.

Die zijn sneller dan een 3001-tje, betrouwbaar (vlieg er al een tijd mee) en werken gewoon prima.

Overigens is de door jou voorgestelde setup ook prima hoor, maar duur. Duurder dan voor dit toestel nodig is..

Op alle roeren een 3001 zal ook echt prima werken.

Je kent overigens ook de Flip 3D van Kyosho? ;)

over de servo's: begin niet met dure digitale voor zo'n kist. Helemaal niet nodig.
Mijn keuze zou zijn: S3001 voor alles behalve de rudder: daar een 5kg, een Graupner C5077 ofzo (€18/stuk bij albatros geloof ik).
Ik heb er zo 2 zitten in een Diamant no Limit en die marcheren goed. De futaba S9001 is ongeveer even sterk maar duurder dacht ik.
Anyways, maak het niet te moeilijk voor uzelf. Gewoon standaard stuff.

Voor de motor: OS of Saito, zal wss niet zoveel verschil maken.
Maar ik ben fan van Saito. Mijn FA-91S heeft al, euh, een en ander meegemaakt :lol: en hij draait nog altijd super.

Laatst bewerkt:
oké bedankt,daar heb ik wat aan.Ik wil gewooon geen servo verliezen in een vlucht of dat mijn roeren niet snel genoeg bewegen enz omdat ze teveel weerstand hebben....Maar als dat geen probleem is neem ik gewone servo's ja.Maar omdat vosje iets zei van 5kg per rolroer....Maar dat komt wel goed,ik bevraag me wel in de winkel ook.

mvg sven

5 kg per rolroer is voor een kistje van dit formaat echt nonsense.

ik ga waarschijnlijk zien dat ik de servo' s kan gebruiken die in het bouwverslag gebruikt zijn.Ik vermoed dat die servo's kracht genoeg hebben op 4.8V,want dan koop ik een 4.8v accupak,indien niet moet ik op zoek naar een 6v ontvangersaccu...Het zijn dan wel dure servo's maar ook goede he,en een servo is wel belangrijk vind ikz elf....

mvg sven

ik denk net aan iets,ik ga die 2 servo's van de hoogte met een Y-kabel in de ontvanger pluggen.Maar dan krijg ik toch een aileron effect?De ene gaat omhoog,de andere omlaag(dit vermoed ik toch).Mijn futaba FF7 kan geen 2 hoogte roer servo's mixen vandaar dat ik met dit probleem zit:confused:

sven

je hebt al digi's voor 20 euro. (jr 8077 hobbyin)
als je het kan betalen zou ik het zeker doen. (de 8081 is nog beter bijna geen speling kost wel 35 euro)
ik geloofde er niet zo in, je kent het wel beter zus sneller zo bla bla.
tot ik het zelf probeerde wat een verschil!
niet de snelheid of kracht maar de nul steling en precisie is wat je merkt.

dit wil niet zeggen dat het met een standaar kogelgelagerd servo niet werkt.
gebruik ze ook al jaren

ps. ik zou voor het hoogte roer 1 servo gebruiken is lichter en makkelijker gelijk af te stellen

Laatst bewerkt:
je hebt al digi's voor 20 euro. (jr 8077 hobbyin)
als je het kan betalen zou ik het zeker doen. (de 8081 is nog beter bijna geen speling kost wel 35 euro)
ik geloofde er niet zo in, je kent het wel beter zus sneller zo bla bla.
tot ik het zelf probeerde wat een verschil!
niet de snelheid of kracht maar de nul steling en precisie is wat je merkt.

dit wil niet zeggen dat het met een standaar kogelgelagerd servo niet werkt.
gebruik ze ook al jaren

Net met iemand gepraat op msn,die heeft me de futaba s3152 servo getoond.digitale servo,elk 5.0kg torque op 4.8v,ik zal er zo 5 nemen en een 3003 voor de gas.
En een ontvangersaccu van +-1500mah.Maar nu zit ik nog steeds te denken hoe ik het probleem ga oplossen met die 2 hoegteroer-servo's:confused:

de futaba s3152 en de jr 8081 zijn vegelijkbaar de jr heerft alleen carbonite tandwielen
die zitten tussen nylon en metale tand wielen in.

zijn beide goede servo's

de futaba s3152 en de jr 8081 zijn vegelijkbaar de jr heerft alleen carbonite tandwielen
die zitten tussen nylon en metale tand wielen in.

zijn beide goede servo's

de futaba's gaan me 27.7 euro kosten...
Kdenk dat die wel voldoen voor deze kist!
Hopelijk kan ik toch iets vinden om het hoogteroer goed te doen werken met onze zender:mad:

Maar nu zit ik nog steeds te denken hoe ik het probleem ga oplossen met die 2 hoegteroer-servo's:confused:

ik ken het vliegtuig niet,maar kan toch niet zo moeilijk zijn.
als het ontwerp gebaseert is op twee servo's zou ik dat zo laten.
waarschijnlijk heb je het gewicht in de staart dan nodig voor het zwaarte punt.
zo ook als de hoogte roer servo rond het zwaarte punt zit kun je dit beter zo laten en er maar 1 gebruiken

ik ken het vliegtuig niet,maar kan toch niet zo moeilijk zijn.
als het ontwerp gebaseert is op twee servo's zou ik dat zo laten.
waarschijnlijk heb je het gewicht in de staart dan nodig voor het zwaarte punt.
zo ook als de hoogte roer servo rond het zwaarte punt zit kun je dit beter zo laten en er maar 1 gebruiken

het probleem is dat mijn zender(futaba FF7) geen 2 hoogteroer servo's kan mixen(zo heb ik toch gelezen),en met een y-kabel ga ik het probleem hebben dat ik een aileron effect krijg....

het probleem is dat mijn zender(futaba FF7) geen 2 hoogteroer servo's kan mixen(zo heb ik toch gelezen),en met een y-kabel ga ik het probleem hebben dat ik een aileron effect krijg....

wat bedoel je nu?
een y- kabel zou toch een oplossing zijn
alleen je zult de werking van de hoogte roeren mechnisch moeten regelen
volgens mij moet daar wel een oplossing voor zijn, er zijn legio vliegtuig met 2 hoogte servo's
die zou je met de ff7 niet kunnen vliegen lijkt me toch onwaarschijnlijk

wat bedoel je nu?
een y- kabel zou toch een oplossing zijn
alleen je zult de werking van de hoogte roeren mechnisch moeten regelen
volgens mij moet daar wel een oplossing voor zijn, er zijn legio vliegtuig met 2 hoogte servo's
die zou je met de ff7 niet kunnen vliegen lijkt me toch onwaarschijnlijk

dat las ik toch:confused:
Maar een Y-kabel,als ik dat gebruik op ailerons gaat het 1e roer omhoog,het andere omlaag(zonder iets in te stellen),dan gaat dat nu toch ook het geval zijn,niet?Mechanish regelen,njah ik weet niet hoe,(bedankt om mee te denken).
"
Dual elevator servos: (​
[FONT=XVUXVW+Myriad-Roman]ACRO[/FONT]) a model using 2 servos on 2 separate channels to operate elevators. Includes elevon,

V-tail.
"

dit staat in de handleiding van de FF7,dus het is toch mogelijk?
mvg sven

Laatst bewerkt:
je kunt 2 dingen doen
of je servo omsolderen van de plus en de min (ik weet niet of dat het kan bij digi's)
of nog een optie dit hangt sterk af aan de opbouw van de romp
of je servo zo monteren dat ze allebei de zelfde kant op gaan
dit wil zeggen links van de romp het hoorn aan de staart kant
rechts de hoorn aan de motor kant
of de ene kant van de romp maak je vast aan de onder kant van de servo (lees onder kant romp)
de ander aan de boven kant

mee denken is er niet bij, ik heb het ook maar van een ander.
je moet het wiel niet opnieuw uit willen vinden.
dat is allang door een ander gedaan

hoi sven.
Met de twee hoogteroer servo's op op een paar manieren op te lossen.
Of via de zender een losse mixer gebruiken om het het hoogte kanaal te verdubbelen.
Of in de model winkel een stukje elektronika te halen waar je 1 kant van kan reversen.

en nog even over de servo's.
3,6 kg servo's van graupner ds 8077
5 kg servo's van graupner ds 5491 metaalen tandwielen
of 5 kg servo's van graupner ds 5391 kunstof tandwielen.

deze gebruik ik zelf ook.

als je meer info hebt ,mail me maar.

gr vosje

ik ken de ff7 niet zo goed maar vermoedt dat je aardig in de richting zit
als het goed is kun je de v-tail gebruiken alleen moet de richting op 0 % staan
een club genoot vliegt zo, weet het alleen niet zeker (kan het nu niet nakijken)

je kan ook een y kabel met zo een klein modulletje kopen waar je kan sub trimmen en ompolen... gewoon even vragen bij albatros

Back