U CAN DO 3D .46 van great planes

je kan ook een y kabel met zo een klein modulletje kopen waar je kan sub trimmen en ompolen... gewoon even vragen bij albatros

ik zie wel of het budget het toelaat...
Als ze binnen zijn koop ik 5 digitale servo's=futaba s3152
en 1 futaba s3003
Het kan overkill zijn,maar servo's doen toch altijd dienst he?

mvg sven

ja dit meen ik weldegelijk.
als je geen digitale zender hebt is dit een pirma oplossing.
ach dat is toch ver voor jouw tijd, kun je ook niet weten.

hmm,de UCD3D .60 was niet meer binnen,ik heb dan maar een UCD .46 gekocht,deze is wat kleiner maar ook veel goedkoper+ Ik kan er evenveel fun mee hebben he!Ik weet dat er nu reacties gaan komen van"al die vragen voor niets" etc.maar achja,de oorspronkelijke bedoeling was ook de .60 te neme,dit is et dus niet geworden,sorry en toch bedank ik alle mensen hele erg ,die me geholpen hebben!

mvg sven

1 voordeel, je hebt nu eiiiiiiindelijk daadwerkelijk iets gekocht, dus daar zijn we vanaf:banana:

Grt.

phaha,nu ben je hopelijk even van mij af ja;)
Enkel nog uitzoeken voor mijn nieuwe lader en mij lijkt alles in orde te zijn dan:thumbsup:

sven

zeg sven, waar blijfen die fotos manneke? :D
maakt er ies bouwverslagsken van, kzen benieuwd :p

ucd4.jpg

ucd3.jpg

ucd2.jpg

ucd1.jpg

ucd-1.jpg

ucd.jpg

Zo heb je al een idee he....
oh ja,de servo's zijn allemaal futaba s3003 buiten gas,daar zie ik wel ik heb hier nog goede servo's liggen dus jah,ontvangersaccu is ene 4.8v 1700mah van graupner(daar kan ik toch wel wat vluchtjes mee maken he!).
mvg sven

aangezien het nu de .46 is, welke size motor hebt ge dan genomen?

Voor servo's hebt ge allemaal S3003 genomen? :?

Laatst bewerkt:
aangezien het nu de .46 is, welke size motor hebt ge dan genomen?

Voor servo's hebt ge allemaal S3003 genomen? :?

ne saito 72
Uihm die man van de winkel heeft die gegeven en in het bouwverslag zitten ook overal s3003 servo's in,dus jah....

sven

Laatst bewerkt:
Ai.. had beter een 82a kunnen nemen. Is lichter en meer vermogen..

Ai.. had beter een 82a kunnen nemen. Is lichter en meer vermogen..

nog lichter,'k ga nu al moeten kijken voor mijn zwaartepunt.De handleiding raadt een os fs72s aan...En voor het vermogen...op rc universe vliegen ook verscheidene mensen met dit toestel en die hebben power genoeg,onglimiteerd verticaal enz is geen probleem dusjah.....

mvg s ven

vandaag de scharnieren in mijn ailerons gelijmd.
Zoals je dus merkt is er nog niet veel gebouwd...
Ik ga zo vlug mogelijk de servo's in de vleugels bouwen enz...
Heb ik de goede methode gebruikt voor de scharnieren?zo heb ik het gedaan:
gaatjes geboord in vleugel en aileron(aan de gleuven waar de scharnieren inkomen).Dan de scharnieren in aileron+vleugel steken en in het gaatje ca gedaan(dunne),+over de rand van het scharnier ca gedaan.
Mij lijkt het sterk als dit zou lossen,wat denken jullie?
En is het erg als er wat spatie is tussen vleugel en aileron?
ik bedoel voor flutter,hoe groot moet zo'n opening dan zijn of wanneer heb je daar last van?

mvg sven

flutter zal je er normaal niet te snel van krijgen maar je roeren worden zo rap oneffectiever... maar ook daar zal je wss nietveel last van ondervinden met die roeren :-)
je kan ze altijd dichten he die gleuven.

Laat weten als hij klaar is ... dan kom ik zeker eens kijken bij the aeroscouts ik moet er toch nog eens langs

flutter zal je er normaal niet te snel van krijgen maar je roeren worden zo rap oneffectiever... maar ook daar zal je wss nietveel last van ondervinden met die roeren :-)
je kan ze altijd dichten he die gleuven.

Laat weten als hij klaar is ... dan kom ik zeker eens kijken bij the aeroscouts ik moet er toch nog eens langs

ik zal morgen ofzo eens een foto nemen,dan kan je zien wat voor een gleuf het is...
Normaal gezien moet het geen problemen veroorzaken,aangezien het niet echt een grote gleuf is ofzo.
En dichtmaken,hoe dan?met plakband ofzo?
Ja cava kzal het u laten weten als hem af is:pim:
Maar aangezien het weer niet echt meezit de laatste tijd zal dit niet te vlug zijn(dat hij vliegt),nu ik ontdekt heb dat scharnieren plaatsen niet moeilijk is,gaat de bouw veel sneller verlopen vanaf nu!:fadein:

mvg sven

Jens wanneer gade? ik zal wel meegaan dan, en zeker de Wouter ni vergeten :D

Zal "aeroscouts" dan toch eens een 'onsaaie' 'onhumorloze' vliegdag kennen in zijn historie?

=> Ja want, de 3 zotten van A34 kommen af :rolling:

Jens wanneer gade? ik zal wel meegaan dan, en zeker de Wouter ni vergeten :D

Zal "aeroscouts" dan toch eens een 'onsaaie' 'onhumorloze' vliegdag kennen in zijn historie?

=> Ja want, de 3 zotten van A34 kommen af :rolling:
zalt gaan ja :rolleyes:
Njah men club heeft niet veel jongeren als lid nee majah,Komt maar af kzien wel dak de UCD-3D tegen dan klaar heb...

grtz

Back