Uitlaatbocht suggesties

tot voor kort alleen krumscheid, nieuwste kist krijgt BMB uitlaten

Zaterdag met bijna windstil flink getraind, de nieuwe KS 5-kamer dempers zijn wel superstil moet ik zeggen:p (DA150) Prestaties zijn ook erg goed, zowel topvermogen als midrange. Volgende set dempers worden weer deze:)

Ik heb ze ook voor men 3w170.Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen.
Maar over het algemeen hoor ik toch veel positiefs.

Al F3A-X-b programma aan het trainen?jij wil winnen zekers? :-)

ik presenteer helemaal niks, hoe kom je daar bij? en beantwoord de vraag niet telkens met een wedervraag, dus... wat is 3d?

Allemaal wat later dan gepland maar afgelopen weekend heb ik de bochten pas gemaakt. Met de KS onderdelen is het inderdaad een peuleschil. Gelijk ook even twee aansluitingen gemaakt voor de smoke. Dit heb ik gemaakt van het koperbuis welke aan bv een compressor van een koelkast zit. Ideale maat en erg buigzaam.
Wanneer het koper in de bocht komt is die dichtgeknepen en zitten er kleine gaatjes in zodat hij goed verneveld. Ben benieuwd hoe dat gaat roken :)

Nog even een vraag, laten jullie die rigel aan het eind van de bocht zitten of krijg je dan het teflon er niet meer over?

Even wat foto's

IMG_0798.jpg

IMG_0795.jpg

IMG_0799.jpg

volgens mij heb je anders om gewerkt

ook moet je zorgen dat de smokeolie met de richting van de uitlaatgassen mee gezogen worden.

Hmm.. zou ik ze verkeerd om hebben zitten? Ik vond dat ik anders erg veel spelling had op het gedeelte wat aan de motor geschroefd wordt. Ze zijn in ieder geval dicht en volledig rond gevloeid. Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan toch? De nevel van het inspuiten wordt naar de zijkanten geneveld. Mocht dit problemen geven kan ik het nog veranderen. We zullen het binnenkort weten.

Je bent wel héééél zuinig met soldeer geweest, ik hoop voor je dat de verbindingen goed zijn:) Wat ik zo op foto zie is het rvs ook niet heet genoeg geworden. Die rand is inderdaad om te solderen. Aan de flens kant past het inderdaad strakker zonder die rand. Om te verbinden met het teflon moet je die rand eraf zagen, anders krijg je het er niet eens omheen:D

Die rand hou ik er op, houd je teflon ook wat beter vast...
Neem een brander, en maak de teflon heel warm... het gaat er ZEKER over...
en als hij zo warm is en je zet er direct de klemmen op komt het nooit meer los.

Die rand hou ik er op, houd je teflon ook wat beter vast...
Neem een brander, en maak de teflon heel warm... het gaat er ZEKER over...
en als hij zo warm is en je zet er direct de klemmen op komt het nooit meer los.

Risico is alleen wel erg groot op insnijden zodra de boel warm wordt....

Gebruikelijk is het niet;)

Ik denk niet dat ik te weinig zilver heb gebruikt. Het is volgens de deskundige namelijk alleen nuttig om zilver tussen je verbinding te hebben en niet erop. Bij het solderen waren alle delen roodgloeiend en dat leek mij heet genoeg. Ik heb naderhand wel de bochten gezandstraald en gepolijst, wellicht lijkt het daarom niet heet genoeg geweest?
Ik laat de ril aan het einde voorlopig nog maar zitten denk ik. Lijkt me alleen maar extra houvast voor de klemmen.

als je de rand erop laat en je krijgt het teflon erover, hoop ik dat je nadien de boel niet meer uit mekaar hoeft te halen, die gaat er zonder te verwarming nooit meer terug af.

ik gebruik trouwens altijd de bochten met "andersom" systeem, dus de uiteinde is naar binnen ipv de uitstaande rand. Die hebben ze bij krumscheid ook.

Met een els of nagel klop ik dan van binnenuit wat puntjes in de buis als houvast voor het teflon.

Dat je ze er nooit meer afkrijgt is wel de hoofdbedoeling dacht ik... als ze er echt afmoeten kun je nog altijd even verwarmen :-)
Gino doet het andersom die laat ze er elke vlucht afvallen, maar ze zijn ook makkelijk te demonteren :p lol

BmB 60mm reso

Hallo

Zou iemand mij kunnen vertellen wat een goede bochtlengte zou zijn voor BMB 60mm Reso in combinatie met een MVVS 45.

Back