uitrusting van een modelbouwer.

Hallo mede modelbouwers,
Ik ben dit draadje gestart om eens te kijken wat jullie standaard uitrusting(dus wat je moet hebben om zelfstandig te modelbouwen) is. Niet om jullie schuurtjes eens leeg te halen:rolleyes: Ik bouw namelijk bij een kennis die echt alles heeft. helaas kan dat natuurlijk ook niet voor altijd(je moet toch ook met die mensen rekening houden)

Nu weet ik ongeveer wel wat ik veel gebruik maar ik zou het toch wel eens van jullie willen horen, wat makkelijke gereedschappen zijn en wat voor merk.

Gr Geert

Had ik ook gezien. Erg leuk om eens te bekijken maar daar is de helft van het gereedschap weg gestoken(bij sommigen dan:)) en hangt er waarschijnlijk veel "overbodig materiaal". Ik zeg het rustig, ik weet niet waar jullie het allemaal voor gebruiken:):)

gr Geert

Welke tak van modelbouw? Varen, rijden, vliegen, statisch?

Zoeken op gereedschap OR gereedschappen OR tools in titels d.m.v. uitgebreide zoekfunctie (rechtermuisklik op gewone zoek -> nieuw venster). Hieronder een paar, de rest moet je zelf zoeken als je nog niet genoeg leesvoer hebt:
gereedschap-electro-autos
http://www.modelbouwforum.nl/forums/het-modelbouwcaf%E9/127101-welke-gereedschappen-gebruiken-jullie.html?highlight=gereedschap+gereedschappen+tools+werktuigen
gereedschap-onderdelen-enzo-meeneemkist-koffer-apparaat
gereedschap-voor-houtbewerking
essentieel-modelbouw-gereedschap

Laatst bewerkt door een moderator:
een kruisschroevendraaier is het allerbelangrijkste gereedschap voor een modelbouwer, want die wordt het meest gebruikt. Je ziet dan ook bijna geen gewone schroeven meer met een enkele gleuf voor een gewone schroevendraaier, niet in de bouwmarketen en ook niet in modelbouwwinkels, en dat komt ook omdat het de meest waardeloze manier is om iets mee vast of los te willen draaien. Ik heb die gewone schroeven dan ook geregeld vervloekt toen ik er af schoot en in m'n handen stak, en zelfs een keer zover dat de schroevendraaier
door m'n hand ging en aan de andere kant m'n vel omhoog duwde.
En dan na te gaan dat men tot mid/eind jaren 70 alles met het handje moest doen, want accuboormachines en fatsoenlijke bitjes bestonden voor die tijd niet eens.

Back