uitvergrote Ziroli Beech Staggerwing span 2,8Mtr met MOKI 215

Helpt het als je het 'blok' voor de neuslijst opbouwt uit allemaal laagjes balsa, pak 'm beet 3 mm zacht?

Of zeg ik nou maar wat? :?

jan.

de stand van zaken 05-jan-2011
De cabine deur
DSCF3575medium.jpg

Het slot met 2 vergrendelpunten
DSCF3578medium.jpg

close-up
DSCF3577medium.jpg

De motor eens op het motor spant gezet en kon het niet laten om hem nog eens er op te zetten
DSCF3583medium.jpg

ondertussen zit de Turbulator ook tussen het carter en de carborateur , Hier door zou de lucht benzine mengsel bete rmoeten mengen en zou cylinder #3 (op 7uur gezien van voor) niet meer benzine meer krijgen dan de andere
Foto0036medium.jpg

De motor moet nog ongeveer 4 cm naar voren (of de motorkap in korten)

zoals ook te zien op de foto van voor, ben ik ook begonnen met het opbouwen van de neuslijst , naar het idee van Jan B :D met plankjes van 5mm

update 22 jan 2011

Bezig geweest met de motor steun.
De basis plaat staat met 4 bouten vast aan de romp, hier op een soort kistje gemaakt om de motor verder naar voor te plaatsen en 3gr sidetrust en 2 gr down trust.
De motor bevestiging verstevigd met glas/koolstof weefsel.daar waar de bevestigings bouten komen een dubbele laag.
CIMG1111medium.jpg

CIMG1118medium.jpg

Een plaatje van de eerder genoemde turbulator tussen de carburateur en de motor.
CIMG1119medium.jpg

Nu de motor steun ongeveer klaar is kon ik het niet laten om hem eens een keertje te laten lopen
filmpje met geluid
[URL="
- Moki 215 test[/URL]

De motor nog maar eens gepast met de nieuwe motor steun, en gekeken of de gas/choke aansturingen paste
buitenkant:
Foto0051medium.jpg

binnenkant
Foto0053medium.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er mooi uit jetprop en motor loopt ook lekker en dat gefilmd met je nieuw foto toestel

Laatst bewerkt:
vol gas lijkt het wel een vette sport wagen dat geluid,
ziet er goed uit trouwens

Laatst bewerkt:
Oooh Eric
Wa 'n skon geluid van die motor Eric.
Kom bijna vel te kort,(kippevel) ga maar vlug verder dat hij klaar is, en dat hij mar vlug ga vliegen.

Laatst bewerkt:
Haha, jongens weet je wat het is.
Als je het elke week op de hei meemaakt dan kijk je niet elke keer meer op.

Maar het blijft een geweldig geluid :yes:

Ik dacht, hoe heeft 'ie dat nou, straks trekt dat ding die hele Workmate omver!

Na drie keer zoeken zag ik de band. :D

Beest van 'n kist, beest van 'n motor . . . :p

jan.

ja, Jan ik ben nog niet levens moe ;);)
De workmate viel zo al bijna voorover door het gewicht :new-alien:
note het touw zit ook direct aan de motorsteun en niet aan de workmate (de krachten op vangen aan de bron)

typische :Jet vs moki ??
Dat was ook de keuze die ik ongeveer 1,5 jaar geleden ook gemaakt heb, toen ik bijna een gebruikte vliegklare jet wou kopen , heb ik voor me zelf besloten dat ik die waarschijnlijk redelijk snel beu zou zijn (zoals detijds met mijn heli) en als ik dan toch dat geld in de hobby wou steken beter een moki zou kunnen kopen en bijpassende kist. gezien mijn intresse in vooral WWII toestellen. leuk dat andere dat ook ervaren :D

ach

@Eric.

Vind het ook zeer interessant hoor die WWII kisten, maar ook jets :mrgreen: zodoende die HE162 :wink:

Maar ehhhh.............met die Stagger bak op paas in Helchteren vliegen?

............die Moki's..................misschien toch............een Kurt Tank A5???? schaal 1/4

:hammer: :hammer: :hammer:

Groet Ger.

Haha, stel je voor dat je alweer aan een nieuw project moet beginnen dit jaar ;-)

Maar je bent wel lekker bezig Eric, ziet er goed uit :yes:

Back