uitvergrote Ziroli Beech Staggerwing span 2,8Mtr met MOKI 215

@ DHG500: Ik weet niet of deze ervan gemaakt zijn, maar vind `t een goede tip! Die ringen zijn er in vele verschillende maten en diktes. Nooit aan gedacht, bedankt!

Grt, Ram6

Laatst bewerkt:
Sorry Ram6,

Ik had effe over je vraag heel gelezen
O- ringen had idd gekunt maar dit zijn instrumenten van Funnmodellbau (die ik bij de kit kreeeg als compensatie voor het laaaaaaaaaaaaaange wachten)
fun-modellbau.de, Balsa usa,Wendell Hostetler,Genesis rc,Yellow Aircraft,AZM-Models, Easybuiltmodels, Glenn Torrance, Alfa Model, Don Smith - fun-modellbau.de, Balsa usa,Wendell Hostetler,Genesis rc,Yellow Aircraft,AZM-Models, Easybuiltmodels, Glenn

Johan/plotterwelt had een mooi verslagje hoe hij het instr panel had gemaakt incl achtergrond verlichting maar de plaatjes werken hellaas niet meer
bouwverslag-tc-piper-pa-18-a-2
dat was idd ook met o-ringen

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Eric, geen probleem. Jammer dat de plaatjes uit Johans topic niet meer werken. Inclusief achtergrondverlichting klinkt erg oke! :D Ik ga voor de Gloster ook met o-ringen aan de gang.

Grt, Ram6

vorig jaar tijdens de schaalmeeting in Oss had johan het paneltje bij zag er erg mooi (realistische) uit anders hem eens een pb tje sturen.

misschien heb je hier iets aan:
Set of instruments | Aerocockpit
en http://www.aerocockpit.com/instruments/a7.php

1107-1.gif

Laatst bewerkt:
Da`s inderdaad een prima site! Was `m al tegengekomen in een schaallink draadje en heb die instrumenten ook gebruikt voor m`n paneel:

Dash-04.JPG

Ze hebben zelfs jaren 30 (pre-war) instrumenten uit GB, die vind je niet vaak en die had ik nodig voor m`n Gloster.

Zal Johan een PB`tje sturen.

Grt, Ram6

Beech d17 Staggerwing

Hallo Eric

insstrumenten zien er gaarf uit :D:D:D:D

Heb ok voor de Piper instrumenten gemarkt

Groeten Manfred

Eric,

Tuurlijk volg ik een Staggerwing altijd is een favoriet geweest.

:(Jammer voor de F4C klasse maar mooi:yes: voor de SportSchaal en nu ook F4H Bigscale we gaan je dus zien volgend jaar op de schaalwedstrijden.

Bert meneer de Voorzitter van de schaalwedstrijden we hebben er weer een die gaat meedoen.

:banana::banana:

Ton

Beter laat dan nooit; ik ben me net aan het inlezen in het Staggerwing verhaal en deze zal zeer geschikt zijn voor de F4G. Prachtige kist met een hele mooi motor, dus Eric voel je alvast welkom in de "nieuwe" klasse, want het gaat daar niet alleen om de jet-set.:wink:

Bert

Hey Eric,

Mooi project, met het abo'tje ga ik je nu volgen. Ik ben echt benieuwd naar het resultaat. Jij ook toch? :cool:
Heel veel succes met de bouw.

Groeten,

Bert

Laatst bewerkt:
Hoi Bert,
Idd ben ik ook zeeeer benieuwd naar het eind resultaat.
Hopelijk is dat voor 2012
Ben nu aan het stoeien met de motorkap maar dat lukt nog niet zoals ik het graag had gehad, maar ik geef nog niet op ;)

@Manfred ze hebben op die side ook instr en complete panels vor pipercubs
Set of instruments | Aerocockpit

Vroeger waren de "wijzerplaten" vaker wit van kleur
hier mooi met het pipercub beertje op de wijzerplaat
3019.gif

Die zorgt ervoor dat de aangezogen lucht turbulent wordt in de venturi, Hierdoor kunnen dan geen luchtblazen ontstaan bij hindernissen en bochten die de venturi versmallen waardoor minder lucht naar binnen komt.

Je kan het vergelijken met een zwever waar je een turbulator op de vleugel plaatst om de luchtstroom over de vleugel te laten blijven aanliggen op het profiel.

De lucht word in een draaibeweging verzet die minder last heeft van vernauwing in de carburateur .
Vergelijkbaar met een fles water die je op de kop houd , breng je het water iets in een draai beweging is de fles eerder leeg.;)

Mvg Johan

Dit klopt allemaal volgens mij .
Mij is verteld dat het ontwikkeld werd om een beter brandstof lucht mengsel te krijgen omdat cylinder 3 (links onder, vanvoor gezien) een vetter/rijker mengsel zou krijgen dan bv cyl 1 (de bovenste)

De motor zou beter en zuiniger moeten draaien met die turbulator.

27 feb2011
Motorkap lijkt te gaan lukken (na veel puzzellen)

CIMG1306medium.jpg

CIMG1307medium.jpg

CIMG1309medium.jpg

De 24hr epoxy is nog niet helemaal droog (in de bouwkelder is het blijkbaar niet warm genoeg)

Back