uitvergrote Ziroli Beech Staggerwing span 2,8Mtr met MOKI 215

Maar we komen toch wel naar Pampa met de Pasen Ger, kunnen ik en Eric eens met een jet vliegen!!!!!!! kijken hoe dat vliegt ;););)

kunnen ik en Eric eens met een jet vliegen!!!!!!! kijken hoe dat vliegt
Dat vinden jullie maar niets :nooo: ;-)

Mits Ger ernaast gaat staat en een Moki geluidje nabootst :D

NEEEEEEEEEEEEEE we doen een IPOT met Moki geluid en Mickey Mouse koptelefoon om zeker de Jet niet te horen.:rolling::rolling:

Daar wil ik foto`s van zien :yes:
Voor jullie monteren we dan ook wel een vrijdraaiend propje voorop zodat het gevoel er helemaal is ;-)

NEEEEEEEEEEEEEE we doen een IPOT met Moki geluid en Mickey Mouse koptelefoon om zeker de Jet niet te horen.:rolling::rolling:

Volgens mij heeft Eric nog met een jet van Japio staan vliegen op Spaarncity :mrgreen:
Volgens mij vond hij er niet zoveel aan ("wat een rotherrie" zei die)

Kom zelf ook naar Helchteren maar toch even vragen aan Koen sr of er dan met jets gevlogen mag worden, anders maar een hoop piep en een Ultimateje meenemen.

Ger.

Enne Eric, lekker doorgaan aan de Staggggggg............in jou handen wordt het een genot om naar te kijken in de vlucht.

Nee, zelf kome kijken met de Pachen op de pampa of nog beter met de caravan het gehele weekeind.
Zal dat eens voorleggen aan de commissie. Zie het wel somber in want hoorde bij de huidige weekendplanningen al wat gepruttel :roll:

Maar klopt, Ger, heb hier of daar ook nog foto`s van voorbij zien komen.

Staggermoki.

Hoi Eric,kreeg van Roge de tip,draaiende MOKI op forum,ppppfffff wat een
geluidje zeg kan geen Jet M. aan tippen,en als ik zo de bouwfoto's zie vliegt tie op Pampa:rolleyes: Pasen,mooi gedaan Jochi :p!!!!!!!!!!.
Goetjes Vesp.:new-alien:Lomax.

Ja, Pasen 201X het getal X zal tzt wel ingevult worden :wink:

Ben bezig geweest met het tellen en indelen van mijn ontvanger kanalen, Toen maar beslist om het richtingsroer op het zelfde kanaal te zetten als het stuurbaar staartwiel.
Maar dan moet de draairichting het zelfde zijn :-? dus dat eerst maar eens gechecked en had geen geluk :(

Dus een van de servo's ompolen (of een HK printplaatje kopen) maar heb opgelost door de Hitec 755 om te polen.
De motor is direct op de printplaat gesoldeerd dus heb ik het creatief moeten oplossen.
DSCF3590medium.jpg

Printbanen door geslepen en draadtje gesoldeerd. (ook de 2 buitenste draden van de potmeter gewisseld)
DSCF3592medium.jpg

Motor terug aangesloten, klaar om dicht te schroeven.
DSCF3595medium.jpg

Ook een stuurheveltje gemaakt met een lusterklem(kroonsteentje) en een ooit gekregen epoxy plaat van K.L ,Dat is al vaker van pas gekomen :lol:
DSCF3596medium.jpg

DSCF3597medium.jpg

Laatst bewerkt:
Als tie boven de 25KG (incl benzine en volle accu's )komt , gaat de gaten-zaag er in ;) Of de kettingzaag :oops:
Want een rc model van boven de 25kg is het laatste wat ik wil.

Mijn hoop is rond de 20KG maar of dat haalbaar is weet ik niet met een een motor van al bijna 6kg.
(Andreas Dehn (D)heeft een Vol-GFK staggerwing met syro-vleugels met een moki 250 net onder de 25kg bleef en een andere uit de zelfde mal met een Seidel 7cyl 250 (meer dan een kg zwaarder dan de moki) net boven de 25 KG uit is gekomen
[URL="
- RC Staggerwing von Andreas Dehn 1[/URL]
[URL="
- RC Staggerwing von Andreas Dehn 2[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ach je kent mijn gatenkaas.
Dus je weet hoe het moet.
Je was zelf het voorbeeld.
Succes ook met het gesmeer..C en E.....:confused:
Zal nog wel een vb posten:rolleyes:

Han

update motorkap

straks een updatetje ;)
ga nu eerst hobbiën en zal dan deze posting aanpassen met een paar fototjes hoop ik
ben bezig met de motorkap

blijkbaar is er iets mis gegaan bij het resize (de verhoudingen klopppen niet meer)
update 15 feb 2011
motorkap was een uitdaging.
De bedoeling is om een demonteerbare motorkap te maken zonder dat de prop eraf moet.
Om dat de kap niet stijf genoeg was voor mijn idee eerst wat versterkt.
Door een strook (10x6mm) EPP er in geplakt om daar overheen 2 lagen glasmat en ook maar meteen de 2 alu bevestigings strips er in gelamineerd
Een paar foto's om het duidelijker te maken
CIMG1299medium.jpg

CIMG1281medium.jpg

in 2 gezaagd
CIMG1286medium.jpg

De ring rond de motor heeft een dubbele functie
1) dwingt de lucht om langs de motor tegaan
2) extra steun voor de motorkap
CIMG1283medium.jpg

effe passen na het doorzagen
CIMG1290medium.jpg

alleen het onderste deel
CIMG1294medium.jpg

van boven gezien, het witte papiertje rechts wordt van triplex en daar zouden de beide delen aan vast moeten komen
CIMG1295medium.jpg

ondertussen geinspireerd door het instrument panel van kim
ben ik ook begonnen aan mijn instrument panel
CIMG1298medium.jpg

DSCF3586medium.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi paneel en instrumenten! :D
Waarvan heb je de instrumentenranden gemaakt?

Grt, Ram6

Laatst bewerkt:
Back