Ultima DLG - Ontwerp & bouw

@PE5ED: Er komt uiteraard een beschrijving!

@Rick: Ik zal eens kijken of dit op 3V nog steeds werkt. Voor een tijdelijke brown-out, zou ik misschien een cap kunnen toevoegen die de boel een paar ms op spanning weet te houden. (?)

Ik gebruik een 650mah 1S lipo met 5V booster. De kans op een brown-out lijkt me in dat geval vrij klein.

De switch verbruikt in ingeschakelde toestand 20mA (dankzij de LED).
In uitgeschakelde toestand is het stroomverbruik lager dan ik kan meten. (<1e-6A)

Pannekoek!

Alles is in huis, maar het wordt wel een ratjetoe:

Vintage Berriaanse Supergee romp, full carbon
Ultima vleugel, bagged by Jeroen.
Kielvlak en stabilo komen uit de grabbeldoos van Jeroen.

In de vleugel zitten twee D60's.
In de romp komen twee KST DS245MG of HS-35HD's even afhankelijk hoe het zwaartepunt uitkomt.

Laatst bewerkt:
Nog even dapper verder getest. De switch werkt op 2,85V zonder enig probleem!

Nog mooier: na het aansluiten van de voedingsspanning op de switch staat de switch standaard uit. (=veilig)

Als de switch aan staat, en de voedingsspanning tijdelijk (enkele seconden) wordt verwijderd, blijft deze switch aan staan!

Kort gezegd: werkt ook op 1S feilloos, en doet geen rare dingen na een brown-out!

Tijd om de soldeerbout uit het vet te halen.

Nog even dapper verder getest. De switch werkt op 2,85V zonder enig probleem!

Dat is heel mooi.
Nog mooier: na het aansluiten van de voedingsspanning op de switch staat de switch standaard uit. (=veilig)

De switch van T9 staat bij aansluiten (en na black of brown-out) standaard AAN (=Veilig). Het is maar wat je veilig noemt voor je accu of voor je model.

Als de switch aan staat, en de voedingsspanning tijdelijk (enkele seconden) wordt verwijderd, blijft deze switch aan staan!

Kort gezegd: werkt ook op 1S feilloos, en doet geen rare dingen na een brown-out!

Tijd om de soldeerbout uit het vet te halen.

Zeker heel interessant, deel je je ervaring en schema?

Rick

Ha!

Volgens mij is de oude romp voor dit prototype juist erg geschikt. Ik bedoel, Jeroen doet de vleugel niet voor niets weg: hij draait niet lekker in de thermiek. Maakt niet uit, ik wil dat zelf wel eens ervaren, maar dan wel met de vintage Berriaanse romp!

Aan de hand van mijn eigen ervaringen met deze vleugel kan ik dan nog aanpassingen doen voordat ik veel werk ga steken in een mal.

Zodra er een vleugel uit de mal is, heb ik zeker oren naar een nieuwerwetse Berriaanse romp!

Zwaartepunt = 311 - 260 = 51mm vanaf neuslijst.

d49142b9-2dac-4c8a-8422-e538f3c1e433_zpsa7uyc1f9.png

Back