Thanks! Hij vliegt ook super.
Ben zelf ook erg fan van dat UMX spul. De meeste heb ik, op die BeeGee en die airtaxi na, die zie ik niet zitten. Idd makkelijk mee te nemen en vooral handig omdat de ruimte die ik in Amsterdam weet waar je veilig kunt vliegen is beperkt.
Voor mij hoeft het allemaal niet zo hard te gaan en pas ik mijn vliegstyle aan het toestel aan. Met de UMX Beast 3D/Sbash gaat het er heel anders aan toe, die vlieg ik trouwens met GWS 5x4.3 prop. Stryker 180Q vind ik ook te gek, ik heb er geen moeite mee met wind tot 16km/h.
Leuk dat je het niet kunt laten om er ook 1 te bestellen...
We (mijn broer en ik) vliegen net zelf naar 2s omgebouwde Hyperion 1s 240mah lipo's. Dit doen we omdat de 2s 240 van Hyperion geen balancing lead heeft. Dit is wel de lekkerste lipo om een te vliegen, flinke punch en te laden op 5c. Vooral belangrijk bij laden op locatie, in binnen de 15 minuten 2 lipo's geladen. zodat je in principe continue kan vliegen.
Moet nog even lijken hoe dat in de Mig past. De standaard lipo, past wel perfect. Heb ook een paar van die Turnigy nano 180 (nounee) lipotjes maar die trekken het niet lekker.
Het enige wat me tegenviel is de manier waarop de lipo in het toestelletje hangt. Beetje de el cheapo PZ manier, in een sleuf met klittenband. Mooi met een klepje afgedekt compartiment had ik fraaier gevonden a la Carbon Cub dus.
Voor zover ik nu weet kan je de gyro niet aanpassen. I heb zo het gevoel dat e-flite het toestel aan de gyro aanpast. Met de beast 3D merk ik een ander vlieggedrag. Een soort delay of kunstmatige ingreep. Dat gevoel heb ik niet met de carbon cup en de mig. Mijn Sbach heb ik ook naar AS3X gebouwd die vliegt superstrak maar je zet wel dat de gyro te strak staat. Afstelling zou wat mij betreft welkom zijn.
De instellingen: in de DX8!! alleen DR en expo, geen reverse of trim nodig. Misschien heb ik een paar kliks elevator geven maar dat kan ik me niet herinneren. Ik geef trouwens vaak wat kliks omhoog zodat de afwijking naar mhoog is. Ik heb in de hoogte immers meer ruimte...
Rudder voelt een beetje lafjes aan. Ik denk dat ik die een gaatje meer naar binnen doe.
Wel effe opletten met de trottle. Hij vliegt echt als een jet. Het duurt even voordat het toestel op gang komt. Ik had ook een stevige stall net na de start omdat ik teveel elevator gaf.
Okk als je rustig vliegt en je geeft prik en trekt hem omhoog stall ie. Eerst vol prik op gang laten komen en dan recht omhoog gaat wel goed.
Nou alles beantwoord? Anders hoor ik het wel.
Grtz, Frans
p.s maiden van de carbuncup staat
hier op post #35