Union Wrestler 1:50

Echt Jan , mooier dan dit kan het niet worden , een boot in zijn element .
Hij vaart prachtig , mooi stabiel en net zoals de echte , een beetje overhellen in de bochten .
Knap gebouwd en prachtig varen , wat wil een mens nog meer !!!!!
Groetjes
Ronny

varen nieuwe vaarvijver 1 (314).JPG
varen nieuwe vaarvijver 1 (318).JPG

varen nieuwe vaarvijver 1 (319).JPG

varen nieuwe vaarvijver 1 (324).JPG
varen nieuwe vaarvijver 1 (326).JPG
 
Echt Jan , mooier dan dit kan het niet worden , een boot in zijn element .
Hij vaart prachtig , mooi stabiel en net zoals de echte , een beetje overhellen in de bochten .
Knap gebouwd en prachtig varen , wat wil een mens nog meer !!!!!
Groetjes
Ronny
Bekijk bijlage 443602 Bekijk bijlage 443603
Bekijk bijlage 443604
Bekijk bijlage 443605 Bekijk bijlage 443606
Wow, wat een prachtig resultaat, nu in zijn element op het water.
Enne ..... die 1e foto, die is van het origineel die kennelijk net even in de haven van Antwerpen was?
Gr. Peter
 
Jan, ben het helemaal eens met de vorige uitspraken. Je hebt een prachtig model neergezet.
We kijken uit naar de filmbeelden hiervan!!
1625809301.gif
1731307543.gif
 
Hey mannen, ik ben even weg geweest, het heropstarten van het werk en 2 grote zijprojecten hebben me even van deze dame gehouden, gelukkig heeft Ronny dit weer fantastisch opgevangen, de foto's die je van hem ziet zijn echt de allereerste vaar foto's ze lag nog geen 5 minuten in het water!,

dat was haar maiden vaart laat ons maar zeggen, de tijd om veel dingen uit te testen en daarna een aantal dingen terug aan te passen.

Zo had ik 1 van de 2 trusters op het einde van de dag die wat ratelde, nu ondertussen is ook dat weer opgelost, het grote probleem hier is dat de motoren op S3 dis zo'n 11+V staan en dat geeft dan dat ik aan het varen ben op 10%, eigenlijk gewoon belachelijk omdat als je de motoren openzet de boot gewoon niet leuk meer vaart zo'n geweld. Dus heb ik maar de beslissing genomen om de eerst volgende vaart met een SBec die instal baar is van 5 tot 9 volt te gaan testen, momenteel staat hij op 5 volt en draaien de props op 100% nog 2500rmp, maar de opstart is wel meesterlijk traag nu! nu ga ik zien wat de beste instelling is.

Volgende keer ga ik ook intensief gebruik maken van de GSM voor film en foto materiaal, ook vanuit de brug, die onboard cameras zijn gewoon geweldig!

Dus dit volgt zeker nog, daarna denk ik wel dat ik dit bouwverslag afrond en het topic afsluit, spijtig want ik heb er ook veel plezier aan beleeft.

Het volgende project(en) is eigenlijk al een tijdje bezig maar dit wordt anders, laat ons zeggen modelbouw 2.0...

Tot de volgende, en nogmaals bedankt voor al jullie lovende commentaren.
 
Jammer eigenlijk dat ze zo goed als gereed is. Zorg er aub voor dat je zo doorgaat met je volgende model en ons ook weer laat meegenieten. Ik had je al even via de mail het één en ander geschreven, maar toch een opmerking over het verstellen van de SBec. Ik neem aan dat je dit fysiek bij/aan de SBec moet doen. Ik heb op mijn zender ( in oorsprong dezelfde als jij hebt) een variabele dual rate ingesteld. Hiermee kan ik vanaf de zender ten alle tijde het vermogen wat naar de motoren gaat, instellen. Eén voordeel is dat de uitslag van de stick altijd maximaal te gebruiken is. Stel maar even zonder sleep, schaalsnelheid en toch maximale stick uitslag. Ander voordeel is dat wanneer je aan het slepen gaat/bent je met de variabele dual rate meer vermogen kunt toevoegen. Weet natuurlijk niet of dit met al je andere functies is te combineren. Verder niets dan lof natuurlijk.
 
Jammer eigenlijk dat ze zo goed als gereed is. Zorg er aub voor dat je zo doorgaat met je volgende model en ons ook weer laat meegenieten. Ik had je al even via de mail het één en ander geschreven, maar toch een opmerking over het verstellen van de SBec. Ik neem aan dat je dit fysiek bij/aan de SBec moet doen. Ik heb op mijn zender ( in oorsprong dezelfde als jij hebt) een variabele dual rate ingesteld. Hiermee kan ik vanaf de zender ten alle tijde het vermogen wat naar de motoren gaat, instellen. Eén voordeel is dat de uitslag van de stick altijd maximaal te gebruiken is. Stel maar even zonder sleep, schaalsnelheid en toch maximale stick uitslag. Ander voordeel is dat wanneer je aan het slepen gaat/bent je met de variabele dual rate meer vermogen kunt toevoegen. Weet natuurlijk niet of dit met al je andere functies is te combineren. Verder niets dan lof natuurlijk.

Hey Sjoerd, ik heb deze functie ook hoor, waarschijnlijk nog iets uitgebreider zelfs, nu lees even wat ik heb neer gepend in je WID verslag, de vario rate is heel goed hoor, maar de ESC's werken gewoon veeeeeeeeeeeeeel beter op iets lagere input, ik probeer eerst met een 20A Sbec, en dan waarshijnlijk met gewoon andere Lipo's, dat is inpluggen en opgelost, ik heb gisteren een test gedaan op 5V dan nog trekt dat ding enorm, ik ga voor realisme dat weet je, en met die 3S is dat gewoon te veel geweld!
 
Hey Sjoerd, ik kom nog even terug op de de sturing en vooral de RPM van de props, ik heb geleerd dat de rpm veel belangrijker is dan de azimut, met het verlagen van de ingang voltage kan je meesterlijk mooi regelen kijk even het volgende filmpje en wat belangrijk is de aanspring snelheid van de props dit onbelast, belast is dit de helft dus voor het fijn manoeuvreren kan dit gewoon op de millimeter nauwkeurig:

(ze lopen nog steeds vooruit en achteruit, de linker truster moet nog worden gesmeerd, deze is net gerepareerd (daarom loopt hij ook iets harder...)

 
Hoewel het niet mijn type boot is, is het toch wel werkelijk een plaatje geworden! Jeetje man, petje af! Ben een tijdje afwezig geweest, en terwijl mijn model staat te stoffen, heb jij een fantastisch model gemaakt. Ben zeer onder de indruk en ik weet zeker dat je volgende model ook net zo mooi wordt!

Groetjes!
 
............

.................. Dan kan ik direct een Brabo kraan bouwen voor hem van de Hulsthoutse zeebodem te halen...
dat hebben we nog niet denk ik he een drijvende bok? Op 1/50 zou dat fantastisch zijn!!!!!!

Beetje late reactie hier, maar mag ik u voorstellen: een drijvende bok in de schaal 1:50 met een hijscapaciteit van 2 x 300 Ton.
Dit is de Cormorant die een aantal jaren geleden een upgrade heeft gehad, meer capaciteit, en een groter A-frame.
Nog in aanbouw, maar alvast een paar plaatjes, welke op geen stukken na kunnen wedijveren met de Union Wrestler, maar goed:

IMG_5998.JPG


IMG_5997.JPG


IMG_5999.JPG

IMG_6000.JPG
Cor
 

Bijlagen

  • IMG_5999.JPG
    IMG_5999.JPG
    224,9 KB · Weergaven: 173
Heel mooie kraan, nu het is niet mijn volgende project geworden, ondertussen is daar al iets van te lezen op een ander bouwverslag. Toch een heel imposant geheel hoor die Coromant!
 
In respect tot dit bouwverslag is het tijd om wat te laten zien hier uiteindelijk is het model volledig klaar en helemaal functioneel.

Een kijkje op het achterdek: (met geïnstalleerde SjoerdBuis)

Untitled by Jan Fabri, on Flickr

Untitled by Jan Fabri, on Flickr

De boot is uitgerust met een 360° FPV vanuit de brug, dit geeft coole beelden...

Untitled by Jan Fabri, on Flickr



Kraan momentje...

IMG_5243 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5246 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5249 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5251 by Jan Fabri, on Flickr

Kraan momentje...


Naar alle waarschijnlijkheid is dit de laatste post daar de boot nu volledig klaar is, ze zal nog wel aan de waterkant te zien zijn.

Nog enkele mooie sfeer momenten, met dank aan alle voor het volgen van deze bouw!

Into the night, her second sail:


Night shift:

 
Back
Top