Upgrade van mijn Traxxas Bandit xl-5

Hallo,

Ik heb nu al meer dan een jaar een Traxxas Bandit xl-5 en ben van plan om deze brushless te gaan maken met deze upgrade. Hierdoor zal hij 45mph gaan rijden omdat ik twee 8.4 Volt 7-cell batterijen heb. Mijn vraag is: Maakt hij dan wheelies? Wat betekent of ik er een wheeliebar bij moet kopen of niet.
Ik wil later(einde van de zomervakantie ofzo..) overgaan op lipo's, dan heb ik sowieso een wheeliebar nodig.

Ik ben van plan om ook nog een aantal dingen te gaan vervangen. Namelijk de bummper met deze. Is deze een beetje goed? Of zijn er nog andere die ongeveer dezelfde grote hebben? Dus erg breed.
Mijn profiel van de achterbanden zijn er ook zo goed als af, dus die ga ik ook vervangen. Jammer genoeg zijn deze banden aan de velgen vastgelijmd. Dus ik zou er ook nieuwe velgen bij moeten kopen. Weet iemand nog goede banden met daarbij losse velgen?

Misschien ga ik geleidelijk over op metalen onderdelen als er dingen kapot gaan. Daar kom ik tegen die tijd nog wel op terug.

Alvast bedankt!

Groeten

Daan Ratering

Laatst bewerkt:
ik verwacht niet dat je met NiMh's weelies gaat trekken, tenzij je hele dure van goede kwaliteit hebt. Die motor van die set is een super ding de esc is minder. Wheeliebar heb je pas nodig als je op 3s Lipo gaat rijden. Hier staan wat bandjes op http://prolineracing.com/rustler-electric-vxl/http://prolineracing.com/traxxas-bandit/. De banden zou je van de velg af kunnen halen, zijn verschillende technieken voor heb ik alleen zelf ook nog nooit gedaan. En let op welke metalen onderdelen je er op zet, kun je het best even vragen in het rustler, bandit of slash topic

ik verwacht niet dat je met NiMh's weelies gaat trekken, tenzij je hele dure van goede kwaliteit hebt. Die motor van die set is een super ding de esc is minder. Wheeliebar heb je pas nodig als je op 3s Lipo gaat rijden. Hier staan wat bandjes op Traxxas Bandit: ProLineRacing.com - RC Tires, Wheels, and Accessories. De banden zou je van de velg af kunnen halen, zijn verschillende technieken voor heb ik alleen zelf ook nog nooit gedaan. En let op welke metalen onderdelen je er op zet, kun je het best even vragen in het rustler, bandit of slash topic

Okee, dan weet ik ook weer dat ik geen wheeliebar hoef te kopen. Bedankt!

Over die set, waarom is de esc niet zo goed? Want als ik apart nog een andere esc wil gaan kopen kom ik wel veel duurder uit...

Ik ben van plan om deels op de weg en deels op grind/zand te gaan rijden, dus ik denk dat ik dan deze ga kopen. Is dat verstandig?

Ik zal wel even zoeken naar het bandit topic.

Bedankt!

de esc heeft wat electronische problemen (is mijn ervaring en van vele anderen), soms faalt de thermo shut down, die van mij is gewoon kapot getrokken door die motor. over die banden, zullen het offroad vast wel goed doen (geen ervaring mee, heb geen bandit) maar onroad zou ik met je versleten banden blijven rijden

de esc heeft wat electronische problemen (is mijn ervaring en van vele anderen), soms faalt de thermo shut down, die van mij is gewoon kapot getrokken door die motor. over die banden, zullen het offroad vast wel goed doen (geen ervaring mee, heb geen bandit) maar onroad zou ik met je versleten banden blijven rijden

hmmm, moet ik dan toch overwegen om er een andere esc bij te nemen? Dan zou ik misschien beter via ebay los een venileon motor kunnen kopen en daarbij dan een andere esc. Welke esc raad je dan aan? die die je in plaats van je kapot getrokken vxl-3s gebruikt? Ik wil graag wel in totaal binnen zo'n 130 euro komen, als dat kan.

Die versleten banden was ik ook van plan om onroad te gaan gebruiken ;)

de EZrun 60A is zeker een goede, de motor is 65A maar kan geen kwaad, mijn vader gebruikt ook deze 2 in zijn slash

de EZrun 60A is zeker een goede, de motor is 65A maar kan geen kwaad, mijn vader gebruikt ook deze 2 in zijn slash

Okee. Gebruikt je vader de venileon + ezrun of gebruikt hij deze set?

Is die set een beetje goed? En kan ik daarmee ongeveer even snel mee gaan? En ik zat te kijken naar die EZrun 60A, hoe kan ik deze in mijn bandit vastmaken? ik zie geen schroefgaatjes ofzo?

EDIT: Is die ook waterproof?? Dat is wel belangrijk denk ik...

Laatst bewerkt:
Okee. Gebruikt je vader de velineon + ezrun
Die gebruikt mijn vader
of gebruikt hij deze set?
die gebruik ik

Is die set een beetje goed? En kan ik daarmee ongeveer even snel mee gaan? En ik zat te kijken naar die EZrun 60A, hoe kan ik deze in mijn bandit vastmaken? ik zie geen schroefgaatjes ofzo?
ik heb er nog geen problemen mee gehad, je kunt ook veel meer dingen instellen bij de EZrun dan bij de vxl-3s.
vastmaken kan met tape met zo'n foamlaag ertussen of zoals die van mij, met klitteband zodat je hem er gemakkelijk af kan halen

een rol dubbelzijdige tape kost bij een gamma zo'n 5-10 euro per meter.
ik gebruik van de acion van 42 cent voor 4 meter. werkt heel goed!

@Rolf92 Is de set die jij gebruikt dan waterproof? En gaat deze dan even snel als de venileon? Welke snelheden zou ik dan kunnen halen met een 11.1v 30c 5000mah Lipo batterij?

@darkfire en @Rolf92 Okee, dat vastmaken is dus geen probleem. En de connectie met de besturing en de ontvanger is geen probleem?

@Rolf92 Is de set die jij gebruikt dan waterproof? En gaat deze dan even snel als de venileon? Welke snelheden zou ik dan kunnen halen met een 11.1v 30c 5000mah Lipo batterij?

@darkfire en @Rolf92 Okee, dat vastmaken is dus geen probleem. En de connectie met de besturing en de ontvanger is geen probleem?

ze zijn vergelijkbaar, alleen is de velineon sterker en de EZrun 8.5t sneller. esc is niet waterproof maar dat is een RC sowieso niet. ik heb met die van mij wel in de sneeuw gereden en vervolgens laten smelten en hele esc was toen nat. aansluiten ontvanger is zelfde manier als nu, topsnelheid kun je weinig over zeggen, ligt aan ondergrond, vertanding, warmte motor enz.

opp de hobbywing site staat idd niks over de dustproof en waterproof, maar op de yeah racing site staat het wel. het zijn dezelfde brushless setjes maar in een andere verpakking. er zijn nog veel meer merken met dezelfde producten, maar dat doet er nu niet aan toe.

ze zijn vergelijkbaar, alleen is de velineon sterker en de EZrun 8.5t sneller. esc is niet waterproof maar dat is een RC sowieso niet. ik heb met die van mij wel in de sneeuw gereden en vervolgens laten smelten en hele esc was toen nat. aansluiten ontvanger is zelfde manier als nu, topsnelheid kun je weinig over zeggen, ligt aan ondergrond, vertanding, warmte motor enz.

Nee okee, maar als ik door plassen heen rij dan zal er dus weinig gebeuren met de esc en motor. Over die snelheden was het meer om een vergelijking te krijgen met de venileon. Maar ze verschillen dus neit zo veel. Alleen in prijs :), en dat je veel meer dingen kunt instellen.

opp de hobbywing site staat idd niks over de dustproof en waterproof, maar op de yeah racing site staat het wel. het zijn dezelfde brushless setjes maar in een andere verpakking. er zijn nog veel meer merken met dezelfde producten, maar dat doet er nu niet aan toe.

Dan is het dus veel voordeliger om de EZrun te kopen!

En de aansluiting met de batterij is gewoon hetzelfde? of moet ik daarvoor nog een koppelstukje kopen?

zit geen batterij aansluiting op, die moet je dus zelf nog solderen. ook de stekkertjes naar de motor moet je zelf nog solderen

zit geen batterij aansluiting op, die moet je dus zelf nog solderen. ook de stekkertjes naar de motor moet je zelf nog solderen

hmm okee, en dat is niet zo moeilijk neem ik aan? Me pa wil me daar wel mee helpen denk ik.

En die stekkertjes en die aansluiting zou ik dus wel erbij moeten kopen?

Uhm waarom pas op een 3 cellen lipo een wheelybar?
ik verwacht niet dat je met NiMh's weelies gaat trekken, tenzij je hele dure van goede kwaliteit hebt. Die motor van die set is een super ding de esc is minder. Wheeliebar heb je pas nodig als je op 3s Lipo gaat rijden. Hier staan wat bandjes op Traxxas Bandit: ProLineRacing.com - RC Tires, Wheels, and Accessories. De banden zou je van de velg af kunnen halen, zijn verschillende technieken voor heb ik alleen zelf ook nog nooit gedaan. En let op welke metalen onderdelen je er op zet, kun je het best even vragen in het rustler, bandit of slash topic

Back