vaar regelaar

Discussie in 'Bouwtips varende modellen' gestart door frankie86, 8 mei 2014.

  1. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.829
    Locatie:
    As,België
    ?????
    Waarom zou je dat doen dan ???
    je gaat toch ook je arm niet in de gips leggen voor dat die gebroken is .

    waar je mee moet beginnen is de as inbouwen en de prop monteren.
    dan de motor inbouwen maar BV op een 4.8 volt accu met een ampere meter er tussen uitlijnen tot die het minste verbruikt.
    dit als je een cardan coppeling gebruikt.
    [​IMG]
    gebruik je een starre koppeling dan eerst je motor vast zetten en daarna je as in lijmen .
    [​IMG]
    Als je dit goed gedaan hebt dan verbruikt je motor nu in vrijloop het minste .
    deze boot weegt een 56 kilo en zijn verbruik is 1 amp/Huur.
    op de accu kan hij 24 uur aan een stuk varen .

    als je de boot nu (als alles dicht is)in het water zet en dan je verbruik meet weet je meteen wat het Max. verbruik gaat zijn want hij vaart niet op dat ogenblik want je houd hem vast.
    nu zou de motor alleen maar hand warm mogen worden .

    gr raf
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. frankie86

    frankie86

    Lid geworden:
    8 mei 2014
    Berichten:
    67
    Locatie:
    den helder
    Ok bedankt
    ik ga het niet water gekoeld maken en idd het moet alleen varen
    slepen en duwen doet deze niet (luxe jacht )
    Had al gelezen dat men een raboesch as er beter in kan zetten dus ik heb weer wat te doen
    en hey zal dan een cardan koppeling worden met een normale vaar regelaar

    ik dank u allen voor het reageren

    Nu nog van boord en verder bouwen
     
  3. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.829
    Locatie:
    As,België
    nog een tip
    als alles juist uitgelijnd is dan neem je de kardan zo kort mogelijk
    het getoonde type heeft een tussen stukje maar als je dat niet nodig hebt niet gebruiken..
    het tussen stukje kan voor onbalans zorgen later als de kruis stukjes wat versleten beginnen te geraken
    door de middelpunt vliegende kracht tijdens het draaien wil dat stukje steeds naar buiten en daardoor verslijten die kruisjes veel sneller

    gr raf
     
  4. frankie86

    frankie86

    Lid geworden:
    8 mei 2014
    Berichten:
    67
    Locatie:
    den helder
    Bedankt voor de tip raf

    ik kan voorlopig voor uit met deze luxe jacht

    en als ik het even zat ben heb ik nog een zwarte zee maar dan met een houte romp

    maar dat word een winter project

    ben zelf nog druk met varen(als ik 5 dagen per maand thuis ben is het veel)

    im ga je op de hoogte houden van me moter plaatsen enzo
    als je het leuk lijkt

    mvg frank
     
  5. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Oops, ik blijf vergeten dat die regelaar maar tot 2 cellen gaat :confused:
     
  6. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.829
    Locatie:
    As,België
    Mark geen probleem maar het zou wel een probleem kunnen worden als er effectief iemand deze regelaar gaat kopen en op 12 volt gaat gebruiken.
    dan kan je wel zeggen "oeps foutje" maar of die persoon er gaat mee lachen valt dan te bezien.

    gr raf
     
  7. frankie86

    frankie86

    Lid geworden:
    8 mei 2014
    Berichten:
    67
    Locatie:
    den helder
    Is ook weer een stukje

    Vertrouwen is goed maar controle is beter zal ik maar zeggen
    in de electro ben ik niet echt in thuis .maar ben al goed opweg geholpen ook door markjuhhh (alle info is welkom)

    en met een beetje gezond verstand kom je er zelf ook wel uit,
    Wie heeft of kan er meer mooie fotos vinden van de zwarte zee als jacht

    ik vind namelijk niet meer op google

    kan ik weer wat ideetje s opdoen
     
  8. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.829
    Locatie:
    As,België
    frankie je zit met een probleem

    de foto die je als voorbeeld gebruikt is niet de zwarte zee
    daarom vind je niet meer foto's van deze tot yacht omgebouwd sleepboot.
    het is de Clyde
    bouwjaar 1957, imonummer 5076298, vlag Marshall Island
    gebouwd bij J. & K. Smit’s Scheepswerven N.V. / 858
    De voormalige Nederlandse CLYDE
    van L. Smit & Co.’s Internationale Sleepdienst
    Maatschappij N.V., Rotterdam
    Oktober 1973 herdoopt SMIT SALVOR
    1978 verkocht, herdoopt Matsas Salvor
    Mei 1997 als Seawolfe verkocht aan Blue Wolf Ltd., Malta
    19 mei 1997 vertrokken van St. Maarten naar Piraeus (Griekenland)

    [​IMG]


    ik denk als je deze link opent je voldoende foto's gaat vinden
    https://www.google.be/search?q=zust...HIWqPPCGgPAD&ved=0CAkQ_AUoAg&biw=1440&bih=763


    groetjes raf
     
  9. frankie86

    frankie86

    Lid geworden:
    8 mei 2014
    Berichten:
    67
    Locatie:
    den helder
    Hoi raf

    Aahh vandaar dat ik er maar een paar fotos van kon vinden

    deze zijn stukken beter

    hartstikke bedankt raf

    ben ik super blij mee
     
  10. Henk Grondman

    Henk Grondman

    Lid geworden:
    3 feb 2010
    Berichten:
    106
    Locatie:
    Oss
    Hallo,
    Mijn zwarte zee vaart op 6 volt en een eigenbouw regelaar.
    Een 540 motor zou ik niet nemen, deze motor op 12 volt is teveel van het goede.
    Mocht je een motor zoeken ik heb er nog wel een paar liggen.
    Regelaars heb je te veel om op te noemen, diverse soorten en gegevens.
    Mocht je er willen hebben die goed voldoet en weinig verlies heeft ook daar kan ik je bij helpen en anders kijk eens op MP voor 22.50 heb je er een die ruim voldoende is.
    Mijn eigenbouw is weliswaar iets groter maar voldoet prima. Setup hiervan is simpel en betrouwbaar. inmiddels al een stuk op tien in gebruik en weinig klachten.

    Henk
     

Deel Deze Pagina