vaarders Houten en omstreken

ik vaar op verschillende plekken onder andere op het amsterdamreinkanaal maar ook de wat kleinere plassen

geoffrey

Vandaag weer een paar test runs gemaakt met de Lazer bij deze dus ook een filmpje van mij en zoals je aan het eind ziet varen en filmen tegelijk is vrij lastig :-)

Aha jij was dat dus , dat het een benzine boot betreft was goed te horen, denk alleen dat het niet meer lang duurt om daar te mogen varen .,omdat ik al geluiden hoorden van : we gaan de gemeente even bellen of dit wel is toegestaan e.d ....
Mede omdat het geluid van de motor boven het geluid van de windturbines uit kwam, en men daar al een robbertje met de gemeente en Eneco over aan het vechten is ...
(oa vanuit HC Hockey, en omwonende )

Dat is aan jezelf, ik had deze plek ook al eerder gezien als een mogelijkheid om te kunnen varen, echter was het goed te horen vandaag op de HC Houten(dochter was aan het trainen) en mijn vrouw dit commentaar hoorde in de kantine als op het veld, en dit is het veld wat het meest ver weg gelegen is vanaf de vaarplek

IK wilde daar ook eens gaan varen , tis elektro , maakt minder herrie , maar laat dit nu ook achterwege .:(

Het 'voordeel' van elektrospeed is de relatief korte vaartijd; mijn wedstrijdboten halen nét de zeven minuten.
Tegen de tijd dat zich iemand aan het geluid stoort, ben ik al weer uitgevaren...

Ik vaar in Sneek overwegend in de grachten op loopafstand van mijn huis, met stenen kademuren en bebouwing rondom klinkt het daar enorm; mijn vrouw hoort mijn boot in huis, terwijl er toch drie straten tussen liggen, hoezo elektro is stiller dan brandstof?

Bij ESH wedstrijden zijn er wel eens metingen gedaan, een startveld mono 2 boten komt boven de 90 dB uit.

Ik vaar al ruim tien jaar met snelle boten in de gracht en ik heb nog nooit negatieve reacties gehad.
Het kán natuurlijk een beetje aan de aard van de lokale bevolking liggen, Friezen maken zich niet zo gauw druk...

Groeten, Jan.

Het kán natuurlijk een beetje aan de aard van de lokale bevolking liggen, Friezen maken zich niet zo gauw druk...

Tenzij hun huizen verzakken. Oh nee, dat waren Groningers ;)

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk ook nog geen last gehad heb van mensen die zeurden over het lawaai. Wel van vissers, maar wat nu precies hun probleem was, is me nooit duidelijk geworden (jaag ik de vissen weg? Zijn ze bang dat ik over hun lijnen vaar? Of ergeren ze zich toch aan het lawaai? Of zijn het gewoon vervelende mensen?).

Vooral het wegjagen of bang maken van de vissen die dan niet bijten. Het gaat zelfs zo ver dat je bij de echte fanatiekelingen sluipend moet lopen en geen trillingen moet veroorzaken en in het groen gekleed zodat de vissen je niet zien.... Haha dus dan snap je wel dat zo'n speedboot al hélemáál niet kan ;)

hmm
Wel eens ergens gezwommen en er kwam in de verte een speedboot langs , en je onder water bent ?is ook geen fijn geluid , laat staan de trillingen ....:)

wat is nu beter ?:rolling:

Ik heb het wel eens andersom meegemaakt: dat ik in een speedboot zat en er kwam in de verte een zwemmer voorbij. Ik moet zeggen dat ik er niet zo'n last van had. Maar misschien komt het omdat ik van oorsprong Limburger ben. Die maken zich niet zo gauw druk ;-)

Het maakt mijn niet uit , qua herrie , dat is toch al verpest in de jeugd door te harde muziek :cool:

Nog varen vandaag ????

Laatst bewerkt:
Back