vaarders Houten en omstreken

Joh, 86 is toch hard zat! Mijn Lizard gaat niet harder. Als jij nu iets snellers koopt, moet ik ook weer wat snellers kopen :-). Maar wat heb je in gedachten dan? Een Toysport?

86km/u met je tunnel? Dat is al behoorlijk hard voor een outboard! Op naar de 100km/u:)

Hai DirkJan,

de verleiding en drang is erg aanwezig voor de 100 Km/h , en ik zit ook weer telkens naar de bekende site's te kijken en te twijfelen , waarom?
Ik denk dat meer snelheid deze romp het niet aan kan , maar misschien zit ik mis, mede omdat de romp al af en toe de neiging had de neus omhoog te gooien , netzoals de 1:1 racers :cool:, en je dan van het gas af moet . Nu kan het ook weer een afstelling zijn van de outboard in combinatie van de prop, ashoek en hoogte prop , maar ja mijn flexassen gaan er in hoogtempo doorheen , en ik niet veel groter meer kan proppen zonder eerst weer de outboard te gaan verbouwen (ook leuk).
Dan is een keuze naar een aluminium outboard de volgende stap , echter kom ik er gauw achter dat daar de flex assen onder een nog grotere hoek staan , tenzij je tandwiel overbrenging neemt .
Ik zit dus te denken om een outboard te nemen voor bv een Nitro motor omdat ik denk dat die meer toeren draaien dan mijn elktro motortje , en dus zodoende een beter flexas bezitten ?(weet niet of dit geheel strookt met de praktijk).

Dus wat is nu wijsheid ?ben er nog niet helemaal uit , maar ik zie er wel een uitdaging in om toch te proberen om richting de 100Km/h te gaan , wie weet

Joh, 86 is toch hard zat! Mijn Lizard gaat niet harder. Als jij nu iets snellers koopt, moet ik ook weer wat snellers kopen :-). Maar wat heb je in gedachten dan? Een Toysport?

Mooi he :rolling:, zou houden we elkaar bezig :rolling:

Ik weet het nog niet , of ik laat de Tunnel F1 en ga verder met een boot incl kantelkamer , of ik ga toch proberen om nog meer snelheid uit de Tunnel F1 te halen , wat ook weer met de nodige investering gepaard gaat .
Mijn eerste keus is idd de Toy's port syncro incl kantelkamer , maar vindt deTunnel F1 kwq model mooi of een catamaran.De wederhelft vindt de syncro weer mooi :confused:
moeilijk, moeilijk ...:eek:

Ik weet het nog niet , of ik laat de Tunnel F1 en ga verder met een boot incl kantelkamer , of ik ga toch proberen om nog meer snelheid uit de Tunnel F1 te halen , wat ook weer met de nodige investering gepaard gaat .
Mijn eerste keus is idd de Toy's port syncro incl kantelkamer , maar vindt deTunnel F1 kwq model mooi of een catamaran.De wederhelft vindt de syncro weer mooi :confused:
moeilijk, moeilijk ...:eek:

je heb er geen haast mee toch? gewoon alles bij van elkaar wegstrepen, voordelen, nadelen enz en goed nadenken ;):rolleyes:

Gr. Sam

je heb er geen haast mee toch? gewoon alles bij van elkaar wegstrepen, voordelen, nadelen enz en goed nadenken ;):rolleyes:

Gr. Sam

Er is ook nog een andere tactiek: doe het gewoon allebei! Dat kost wel wat centen, maar als vader van twee dochters weet ik dat kinderen met wat minder eten ook wel in leven blijven. Het geld dat je dan uitspaart, kun je mooi in je bootjes stoppen! :rolling:

Nou, weer 'lekker' gevaren met Sam en Rob. Veel te veel wind en veel te veel golven. Ik zei nog tegen Rob, 'waait het niet te hard?'. Maar Rob was koppig en wilde toch gaan.

Oh nee, het was andersom! :D:rolling:

Tja, ook een Lizard maakt leuke flips met zoveel golven. Bij de laatste zat wel mijn kap los en stond er een flinke laag water in. Nog nooit meegemaakt. Maar erg, erg blij dat ie niet gezonken is! Volgende keer de boel eerst goed ontvetten voordat ik ga afplakken.

het was wel weer leuk, mooie flips idd, rob en ik hebben het maar niet te lang geprobeerd met onze kleinere boten en rob al helemaal met z'n F1. ben er wel achter gekomen dat m'n wasabi veel meer power heeft met een 35mm metalen prop!

De originele motor van Thundertiger was niet gemaakt voor 5S , ging twee lipo's goed en de derde was het smoke ....8O

maarja dan maar weer terug naar de 2200Kv:D

Vandaag weer een vaar moment met Pieter, Sam en ik zelf , video'ootjes lopen. z
Zit een leuke Rescue missie in van Pieter zijn boot .

Laatst bewerkt door een moderator:
Idd, alleen heeft de outboard het begeven, nu maar opnieuw opbouwen en voor een 1900Kv motor gaan , scheelt weer behoorlijk in de toeren en hopelijk de flexas..

Back