vaarders Houten en omstreken

,Nee niet gebroken , alleen ik vermoedt dat hij zichzelf heeft vast gedraaid in de teflon buis, omdat ik hem er niet krijg . De flexas is gemaakt voor 1850Kv motor op max 4S , standaard Thundertiger .
Dat geeft qua toeren belast 21940 .
Op 5S en dan op 2200kv wordt het 32560, dus een groot verschil , op 4S, 26040 toeren belast met 2200Kv.

Omdat ik percee op 5S wil varen wordt dus de flexas behoorlijk belast , vandaar dat ik nu toch een 1900Kv motor heb aangeschaft wel blijf ik op 5S , geeft dan 28210 toeren belast , nog wel vrij hoog maar al een stuk lager dan de 2200Kv motor .

Nu hoop ik dat met 1900Kv de as het wel langer volhoudt , omdat op 4s 2200Kv er niks aan de hand was . De toerentallen liggen dan ook wat dichter bij elkaar (28210-26040).
Zoniet gaat de 1900Kv op de plank voor spare voor de Triton Toy's port voor in de toekomst op 6S :wink:

Gelukkig heb ik een tijdje geleden een winkel los gemaakt van hun thundertiger Bandit obl spare parts met name voor de outboard , dus kan ik deze helemaal weer nieuw opbouwen. :mrgreen:

Agaa zo dus maar wel handig dat je nog genoeg onderdelen hebt, k heb ook gezien dat 2Brothers(deze keer wel de winkel;)) ook de flexas voor de thundertiger heeft. Denk dat ik zelf ook maar een reserve as moet kopen voor m'n wasabi.

Gr. Sam

Mooie filmpjes Rob!

Van die crashes begin ik wel een beetje genoeg te krijgen. Gebeurt toch wel vaak. Eens kijken of ik dit met trimtabs beter kan krijgen. Hoewel ik het gevoel heb dat dit komt omdat ie links te zwaar is. Maar daar is helaas weinig meer aan te doen. Zonder extra gewicht links, werkt de kantelkamer niet...

Wat weegt de lizard nu vaarklaar t lijkt wel of ie nog wat gewicht erbij kan hebben misschien 6s2 pack .

Mijn lizard weegt nu ruim 4,5kg met 5s2 1680kv motor en 51k prop (verkleind naar 48mm) loopt als op rails ook met sterke wind volgas door de bochten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Focused,

Die vaart inderdaad mooi! Bij 0.24 schommelt ie overigens ook eventjes.

De mijne weegt nu zo'n 4.2 kg. En dat is al inclusief lood puur om hem zwaarder te maken.

Van mij vaart ie vaak ook wel strak hoor, zie:

Het gaat goed, zolang hij het water maar blijft raken. Maar als ik het filmpje waarin hij flipt vertraagt afspeel, heb ik het idee dat ie eerst loskomt uit het water (wellicht doordat ik over mijn eigen golven heen vaar) en dat ie daarna pas naar links kantelt (wellicht omdat ik teveel lood links heb moeten toevoegen vanwege een te kleine kantelkamer). Als ie weer neerkomt in het water, hangt ie dus al ver naar links.

Ben bang dat er weinig meer aan te doen is zonder de hele kantelkamer te verbouwen...

Ok das een stuk beter maar is het niet verstandiger om t lood te vervangen voor nog een lipo of is daar simpelweg geen ruimte voor.

Nee, dat lukt niet: het lood zit in de kantelkamer zelf, helemaal links tegen de wand. En lood vervangen door een accu lost het probleem ook niet echt op. Gewicht is gewicht, dus hij zal nog net zo snel flippen.

Nog even terug komend op het flexas verhaal van mijn outboard, dit gebeurt er nu als je te lang op 5S vaart, dit keer is niet de flexas , maar de teflon buis kapot gegaan , en heeft aan de binnenzijde wat " verandert" door de wrijving 8O:p

vandaag ook even met m'n wasabi gevaren, en ik begin al aardig in de richting te komen kwa afstelling!
hier een slomo van m'n bootje met slechte afstelling:
en een wat betere afstelling:

maar we zijn er nog niet!;)
Gr. Sam

7uhy4ady.jpg

ze4u8ady.jpg

zujabuve.jpg

nu4aqebu.jpg

Nog ff accu's laden en gaan met die banaan. Bootje vaart nog als een visje die springt maar toch. Lijkt of hij met golven wel beter gaat. Misschien dat ik morgen nog tips krijg, ander eens met trimvlappen proberen die moeten in de komende dagen aankomen met een as met eindstuk eraan vast gesoldeerd. We komen morgen trouwens ietsje later rond een uur of 11 zijn we er wel ongeveer.

Gr. Sam

Ja, dat was weer leuk vandaag. Vooral toen mijn Lizard een gigantische crash maakte, zijn kap verloor en vol water liep. Toen alleen zijn neus nog maar boven water was, vond ik het wel tijd voor een zwempartij. Gelukkig op tijd om hem te redden. Alles nat van binnen, maar alles werkt nog!

Back