Vakantalus 8c

Volgens mij wel, maar dat baseer ik op gevoel, niet op ervaring ....:p
De belasting op trek moet natuurlijk wel door de vleugelverbinding opgevangen worden, de tape is dan ook meer om het spleetje aerodynamisch af te dekken.

Jeroen deed het ook met tape, volgens hem bleef dat prima zitten, ook bij voluit gooien.

... auto volgepakt met twee a drie kinderen en alle bagage ...

JA daar zeg je zoiets...
ben gewend van licht gepakt te reizen en heb tegenwoordig een grote auto (als ik ermee rij) en geen kinderen meer die meegaan...
Dus mijn standpunt was anders!

Ben benieuwd wat het gaat worden (en hoe het wordt)...

Hij moet zelfs mee kunnen in een grote koffer in het geval van vliegvakantie of zakelijk reizen ! Hoe fijn is het om inplaats van in je eentje aan een kansloze hotelbar te zitten lekker buiten een uurtje te zwiepen voor het slapen gaan!!

De vleugel wordt zeker deelbaar, en het stabilo moet heel makkelijk en snel er af kunnen, kielvlak wordt vast.

Ik denk dat een kevlar scharnier alleen goed werkt als je het meteen mee bagged, en dat maakt het baggen wel complex. Dus ik denk dat ik toch voor het delen naast de knik ga!

Laatst bewerkt door een moderator:
De sterkte van tape komt wel goed! Plak maar eens twee delen aan elkaar met 10cm tape op de naad en probeer dit dan vlak van elkaar te trekken! Dat lukt niet

Een vleugel geeft snel rond om 25 cm tape

Weet ik zo niet Wubbe. Er zijn natuurlijk meerdere manieren om die verbinding zo te maken dat de trek op die verbinding opgevangen wordt. Wat nou de beste manier is..... sja, misschien dat dit draadje het ei van Columbus oplevert ?? :idea: :)

full

Je zou ook een 'pen gat' verbinding kunnen maken...

En als je die Ikea onderdelen met een 3D printer na maakt ? Zou je dan niet veel gewicht besparen ?

De constructie op die manier lijkt me idd een goede oplossing !

Mooi onderwerp, ben toevallig bezig met een wat grotere dlg....die vleugel moet ook gedeeld worden;) Heb al wel wat ideetjes, maar twijfel nog of ik de verbinding in het midden maak, of net als op de bovenstaande voorbeelden, net uit het midden aan de niet werpkant...
Mijn licht autistische neiging naar symmetrie zorgt voor een voorkeur voor het delen in het midden....v-stelling zal daar overigens niet hoeven, dus lekker recht toe recht aan;) Uitdaging wordt om de huidige bevestigings punten van een oude tantalusromp te benutten, dus maar 2 schroeffies voor 2,5 m vleugel.....

Gaaf idee ! Zwiepen met een 2,5 mtr kist ! Is het originele tantalus rompje dan niet aan de korte kant ?

Mooi onderwerp, ben toevallig bezig met een wat grotere dlg....die vleugel moet ook gedeeld worden;) Heb al wel wat ideetjes, maar twijfel nog of ik de verbinding in het midden maak, of net als op de bovenstaande voorbeelden, net uit het midden aan de niet werpkant...
Mijn licht autistische neiging naar symmetrie zorgt voor een voorkeur voor het delen in het midden....v-stelling zal daar overigens niet hoeven, dus lekker recht toe recht aan;) Uitdaging wordt om de huidige bevestigings punten van een oude tantalusromp te benutten, dus maar 2 schroeffies voor 2,5 m vleugel.....

2.5 meter? dat is voor mietjes. 3 meter is de way to go :mrgreen:
RiymYMxt8CI[/media] Meter Giant HLG - YouTube

Hoe ga je die vleugelverbindingspen erin, of eruit krijgen als je een kevlar matje als een omvouwscharnier gebruikt? :confused: :rolleyes:

Back