merci voor de correctie, ik had 1:40 in mn hoofd, is inderdaad 1:50
ff voor de volledigheid: een hele rits van de kleine machines in het bedrijf hebben ook een type carburateur zoals wij op de vliegtuigen hebben..
we zijn gewoon overgestapt.
En geen problemen.
we zitten er nu al een paar jaar mee, en nog steeds geen bijzonderheden ontdekt.
dus ook geen verdrogende rubbers of membramen oid.
misschien dat in de hobbymotoren her en der andere materialen worden gebruikt voor de membramen of rubbers, dat zou kunnen.
Maar ik geloof persoonlijk niet echt dat dit problemen zou geven bij "aspen" of "stihl" of andere alkylaatbenzine
auto's zitten ook vol
qua schraler lopen: de hobbymotoren krijgen doorgaans geen 1:50.
1:40 zie je wel eens in de handleidingen. vaak vetter.
dus ga je dan naar een 1:50 smering met een alkylaatbenzine, krijgt de motor inderdaad minder smering.
alleen zou ik persoonlijk dan eerder wat olie bijmengen, dan dat ik met de naalden alsnog voldoende smering probeer te halen.
dan zou de motor standaard (veel) te rijk lopen..
je hebt trouwens ook Aspen 4 takt brandstof.
nu heb ik nooit exact gekeken wat daar in zit, maar het lijkt me sterk dat daar olie in gemengd zit.
kortweg: kun je zelf mengen.
Je kan ook wat olie door de 2 takt mix gooien, alleen weet ik niet in hoeverre 2 typen olie in de mix elkaar beinvloeden (positief of negatief)