Van een Simprop Contest vaarregelaar naar een restauratie van een Theodor Heuss

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door MicropropSport, 26 okt 2019.

  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.172
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Henk, in deze verenstaal voor modelvliegtuigen. 1.7 mm.
    Op het uiteinde zit meestal M2 draad gerold, bij deze stangen is dat opdikkend...
    Het draad past op het kogelkopje... dus dat draad er aan kan ik goed gebruiken.

    Als je deze stangen licht ingevet houdt roesten deze niet!
    Zolang ze maar huiskamerbestendig zijn is het prima.
    Maar hebben een flexibiliteit
    in veerkracht die geschikt is voor het doel.

    In eerste instantie had ik een carbonstaf versie vervaardigd. Testexemplaar.
    Dat is stijver en lichter dan het verenstaal.
    Maar door de opdikkende klemhulzen, gekrompen en verlijmd, wordt je dan gedwongen
    een grotere doorlaat te boren. Geeft daarop minder dichting, maakt een goede afdichting
    listger, en bij onderhoud lastiger, diameterverschillen. Goede seals...

    Hieronder een gekrompen en CA verlijmde. Zoals ik hem al jaren en jaren maak voor vliegtuigen.
    Het eindstuk is vooraf aan de huls gesoldeerd. Geheel geeft een zeer grote sterkte/stijfheid.
    En lichter in gewicht, mooier dan staal. Dit type bouw heb reeds 15 op mijn oudste
    modelvliegtuig zitten. Zwakste schakel is het draadeind aan de soldeerhuls...


    1B8927C5-21C3-49D0-AE68-D96CE4F46E84.jpeg


    De frictie is verwaarloosbaar op de doorgang. (Niet anders dan bij modelvliegtuigen!)
    En zal niet gaan wrikken door de flexibiliteit in de hele constructie. Wat buigt breekt niet.
    De waterstop is brandstofslang met een stop gemaakt uit kort stukje Bowden binnen kabel.
    Dit steekt aan het natte deel van de doorlaat. Passing is close. Maar een stopje kan ook nog op
    een andere manier. Dit was graai en snijwerk...
    Materiaal... Het stopje is standaard hol, Bowden binnenkabel is geëxtrudeerd kunststof,
    en kan als normaal bedoeld, draad in worden getapt om een kwiklink vast te zetten via stukje
    draadeind. Inch maat draad, Bowden is USA fabrikaat... maar bijna zuigend -2 mm,
    en sluit mooi om de stuurstang.

    Doe je in dat stukje slang een klodder PFTE vet, dan is dat minimaal klotswaterdicht.
    Niet anders dan een schroefas... en dat volstaat.

    Meeste water vloeit weg via de helling. Hoogstens druppels in het onderliggende deel.
    Dat mag wegvloeien via de te maken loosgaatjes...
    Die helling blijft uitneembaar. Toegang tot het geheel blijft, dus onderhoud is overzichtelijk.

    Wat is hier nu de grap... De doorvoer is op een punt van relatief rust.
    De hevels staan tegenovergesteld.
    De stang maak dan een kruislingse beweging om en nabij het punt van doorvoer.
    Op het punt van doorvoer staat ie vrijwel statisch in een middelpunt, behalve dan die lichte swing.
    Door daar een tulle en een kunststoffen doorvoer te nemen ipv rigide metaal heeft het
    doorvoerstuk flex... en kan zonder protest mee swingen met een beweging binnen 5 graad.

    Houdt je de tulle ingevet met vaseline of siliconenvet, dan houdt het de tulle soepel, en de
    bewegelijkheid blijft ook daar. Wrikken en vreten is zo uitgesloten. Constructie vergelijkbaar
    met kabeldoorvoeren in auto's... Koppeling of gaspedaal etc...

    Maakbaarheid... Nu wil ik dus een stuurstang-doorvoer maken die in zekere mate flexibel is en
    tegelijk demontabel, en 1 kant toegankelijk, maar andere kant eigenlijk een drama als de zaak
    is toe gelijmd. Voor onderhoud moet het kunnen lossen zonder dat het dol draait of met kunt en
    vliegwerk met een punt tangetje moet worden tegen gehouden, grenzend aan het
    onmogelijke... geen grip ergens heb.

    Vast of los... het moet altijd te doen zijn.

    Lastig? Nu dacht ik zo?!
    Moest het alleen nog even maken... maar de tekening zat al in de kop.

    Zeskant pijpsleutel met een stuurstang om te mikken van binnen uit de romp,
    of met een dopsleutel met verlengstuk... zonder een stuurstang...
    Een kunststof doorvoer/houder met een zeskant, altijd passen op een dop...
    Groot zijn de aanzetkrachten niet, dan trekt je het stuk, lichte klemming volstaat in dit alles.

    Gedachte.... Als ik nu eens een ‘hubje’ maak, een geheel met de doorvoer,
    en een grotere diameter kunststof rondstaf daarvoor neem en verspaan op de benodigde maten.
    Dat deel dan ook groter op boor, dan 2 mm, blijft het ook nog eens een lichte constructie. Daarop keurig een zeskant pijpsleutel kan steken, of een dop? Dan gaat dat werken.

    Geen zeskant op voorraad, wel rondstaf, wordt dan een zeskant insmelten,
    ‘On the fly’... of ‘As it goes’. Maakbaar.

    Oude Hema-dop heet... tot ie stinkt... Persen in de draaibank, dat richt beter.
    Beetje aanslag van oud vet... patina... is een beetje ingebakken...
    Zo kan je ook een kunststof moer maken...


    10EC18E3-1C90-4B25-8836-A8294C4D03FA.jpeg


    Met dat testje gelukt, direct ook geschikt om daar maar eens een beginnetje gemaakt.

    Met draad getapt M4, de tuit 3 mm doorsnee, om het stukje brandstofslang op te drukken.
    Doorgang 2 mm inboring voor de stang.


    9531034C-EAF6-474C-92D2-DE8B552A110F.jpeg


    Tijd voor thee! Ik ben tevree! Delicaat plastic, betekent met beleid
    en trucjes te werk gaan om het netjes te verspanen...


    9ABF9202-46F9-4DA1-A713-D72663B6F070.jpeg


    Filmpje gemaakt, volgt later. Maar is exact wat ik er van verwacht had. Top!
    Kan ik weer door!


    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2020
    k-k en flugelplace vinden dit leuk.
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.172
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Als je iets maakt... en het wordt ‘vol’...
    Voordat het definitief in elkaar wordt gezet... kan het nog uiteen? Testen!

    Warempel lukt dat nog... De andere helft van de kuip wordt nog drukker.
    Daar komt een waterdichte schakelaar te staan met een trekstangmechaniekje...


    29EDD9A1-F18B-4887-82C3-CD7DFD68FDE4.jpeg

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2020
    k-k en Tazz 19 vinden dit leuk.
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.172
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    En het de afschotting verlijmd met 30 minuten epoxy, beetje glasparel om het in te dikken, puntje wit pigment en puntje UV blok tegen vergelen.
    Deksels moeten er nog wel op. Dan is het een volledige afscherming...

    81978770-1F76-4DE6-AF5B-49A8C8A3C143.jpeg

    Gr Bas
     
    flugelplace, Stoompomp, Jaap Smith en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Netjes... maar van jou niet anders verwacht, Bas!
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  5. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.172
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Beetje voortgang weer...

    Het lage deel van de waterscheiding is nu dicht... Definitief verlijmd

    IMG_1851.jpg


    Dit zijn de secret ingedients voor het verlijmen... Z-Poxy... een toefje glasbolletjes-snuf...
    toefje verdikkingsmiddel later toe gevoegd, ook een poeder...
    wit pigment en 1% UV killer... mengen maar...


    IMG_1850.jpg


    Dan verder met het afslagmechanisme voor het uitzetten en oppikken van het bijbootje...
    Via een waterdichte micro-switch via Conrad... mooi klein van formaat...
    Opstelling komt op een verhoogd plateautje... de zaak moet nastelbaar blijven, demontabel
    Veertje gaat de trekstang op spanning houden. Trekveer of via een 'spannerveer'...
    Beiden te testen... Mooie veren komen uit oude cassette-recorders... nooit weggooien...
    slopen en plunderen...


    Stelmoer even voor het gemak... bijkans bij correcte afstelling kan het gesoldeerd worden en de ring gelost...


    IMG_1852.jpg


    Maar dit gaat in ieder geval wel goed werken...
    Simpel en doeltreffend...


    IMG_1854.jpg


    Dit was de opstelling oude stijl, de helling van binnenuit. Aan de spindelbak is een houder gesoldeerd.
    De schakelaar daar aan vast geschroefd, via eens gelijke trekstangprincipe bediend... maar kon helaas ook van het relais afschieten...
    Uiteraard heb ik dat voor elkaar gekregen. Er bij komen? Onmogelijk... Maar de helling moest toch echt in schaal...
    De stuurinrichting herzien... zo vreselijk was het niet de boel open te breken.

    Van den beginnen het idee wat ik nu hierboven aan het uitwerken ben...
    Altijd van alles veel foto's maken... :) Weet je weer hoe erg het er aan toe was...


    IMG_0240.jpg


    Hier nog even een fotootje uit archief... het veertje aan het stangetje... naja... thans v.v.t.

    IMG_0247.jpg

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2020
    k-k en flugelplace vinden dit leuk.
  6. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.172
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Van het een naar het ander... afslagmechanisme afronden.

    Het ideetje was dus dit... servotonnetje als spil. Daarvoor moest een servotonnetje een beetje
    opgetapt worden aan de bevestigingskant... het stukje draad, om deze met een een M2 moertje
    te kunnen fixen aan het montageplaatje...
    Het oude D60 servoheveltje opgeboord naar 4,5 mm en de boor nog even extra laten tollen voor een wat ruimere maat...
    In de plaats van het stifttapje een kort M3 boutje uit de grabbelbak, met ringetje.
    Het veertje komt uit oud casette of CD spelertje... had iets dat gewoon paste... was direct ook de enige die er was.
    Schakelaar is IP67... via Conrad...


    IMG_1861.jpg


    Met wat testjes met de hand een goede schakelstand afgepast en afgetekend...
    Schetsprintje afgenomen en afgewerkt. Hier keurig in de klik-stand... Komt prachtig uit.


    IMG_1863.jpg


    Hier nog even het veertje goed in beeld... een haakje door de hevel, de ander door het montageplaatje...
    Om de kunststof schacht de veer wikkeling... Zaak gaat mooi terug naar neutraal.


    IMG_1867.jpg


    Alles mooi binnen de V-vorm van de helling... Het groen is Oracal zelfklevende beletteringsfolie...
    Restantje... mooi groen is niet lelijk... dus leut... Nu is het eeuwig wachten op eBay siliconen 22AWG snoer...
    Van Banggood lijkt er iets in aantocht per GLS... Printplaat en stekkers...


    IMG_1866.jpg

    Tot zovers maar weer...
    Gr Bas
     
  7. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.790
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Mooi bas, je maakt er weer topwerk van, ga zo door :)
    Grt peter.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  8. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.172
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Eerste deel zending Banggood binnen. Printplaten en wat krimpstekkers met hulzen.
    Dat heeft wat tijd gekost!

    De eBay snoeren laten nog op zich wachten...
    Eu is zo ver afgezonken...dat je het in China moet bestellen.Jammer... ook hier nu een maand verder, niets ontvangen... en dan eindelijk een brericht... 21 juli... zucht...

    Dan maar andere klusjes.
    Is/was me opgevallen dat het dek zeer kwetsbaar is op de lakhechting.
    Lijkt wel balsa ingedekt in plaats van het 1 mm berkentriplex? Vreemd!
    Je drukt er pardoes putjes in met je nagels. Listig en oppassen.
    Kan ook zijn dat het triplex delamineerd. Ik had wat deeltjes die uiteen vielen. De industrielijm is dan gewoon op, verliest het zijn sterkte. Heb een paar oude kits liggen... zie je hetzelfde met
    het hout gebeuren...



    Begonnen met voorzichtig de dekluikjes en andere losgehaald om op te lappen.
    Ook hier delamineerd het hout. Volstorten met CA, dicht klemmen en daarna gronden en lak.
    Helaas heb ik met mijn bijzondere op kleur aangemaakte 'Teoflux' droogproblemen.
    Na 24 is het me te zacht, na 3 weken nog niet uitgehard naar mijn wens.
    Is ook niet wasbenzine bestendig na 3 weken. Dat is toch het minste waar het tegen moet kunnen.

    De lak geeft ook reactie met de aangewezen grondverf, wat niet zou mogen.
    Een onderdeeltje gegrond met G4 PU lak. Dat droogt in de warme lucht en hoge luchtvochtigheid zeer rap. Daarna de Tefux er over... en dat geeft een veel betere finish.
    De lak vloeit ook niet mooi... een beetje als nagellak... en daarbij verdwijnen dan strakke details
    onder een dikke laag.
    Ook tests gedaan met moffelen in de oven op 50 en op 60 Cº... dat gaat vlotter.
    45 minuten... maar stofdroog... niet vingerafdrukken vrij... na 3 weken nog te plakkerig.
    Van de week met boot en al naar de winkel... kijken hoe het technisch is op te lossen.
    En anders een andere laksoort. Ik blijf me verbazen over de Akylfix van Graupner uit 1972!
    Onvoorstelbaar bijzonder dat het nog goed is gebleven!


    Deeltjes losgepeuterd met een dun paletmes...
    alles zat vast met een
    messing pennetje en een weinig lijm, maar het hout bezweek op de hechting.
    Dat maar in de 30 min epoxy afgeplamuurd...


    065F57AE-5568-4103-AF7F-6E2986152D12.jpeg


    Putjes in het dek gaan met een weinig plamuur en later locaal geretoucheerd met airbrush...
    want zo stel ik het me voor... her en der afmaskeren...


    077A5DAF-ADF2-425B-B0B7-0E7FA1552C1B.jpeg


    Het bovendeel van de badewanne/helling dicht ik met glasheldere polystyreenplaat.
    Gelijmd met aangelengde epoxy. Het blijft transparant en ligt verzonken in/tussen het spant en dekverband.

    Er over komen de groene dekplaten van de helling. Alles voor het zicht afschermend.
    Dekplaten uit epoxyplaat. Dat blijft recht, trekt niet krom, is lichter en elastischer dan metaal. Aluminiumplaat zou ook nog kunnen, maar is wat kwetsbaarder, maar is wel om te zetten.
    Epoxyplaat is dat niet...

    Om goed te kunnen mikken bij verlijming van het heldere styreen, steuntjes ingelijmd.
    Bij spantjes een reepje kunststof-rond en onderlangs de spindelgoot een plaatje epoxy
    over de gehele lengte verlijmd. Overlap 1 mm en geeft wat houvast bij het verlijmen.

    Waarom dan die transparante inzetjes? Omdat je dan nog wat kan mikken met gereedschap bij het opbouwen... En dan toch klotswaterdicht tot boven aan dek.

    Gat voor bedrading afslagschakelaar is geboord en tulle ligt klaar... moet nog wel een beetje getrimd worden... om het er in te proppen wordt gewurm... en dat was het ook...
    Blijft het niet goed?.. dan een andere oplossing via een dun plaatje met gat, opgelijmd. etc. etc.


    BBF6CA8C-3D71-4371-9EA5-13681D33EDC1.jpeg

    Op jacht naar Strak in de Lak RAL kleurenverf... Terpentine basis... alles wordt acrylrommel.
    Anders maar naar de Hagenbau in Duitsland. BTW is daar dacht ik omlaag... direct ook maar weer tanken daar...


    Tot zovers...
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2020
    kaapstander vindt dit leuk.
  9. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.790
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Geen voorgang meer bas? Of in duitsland blijven steken?
    Grt peter
     
    MicropropSport en willum vinden dit leuk.
  10. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.172
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Helaas is de vliegtuigenbouwdraad van de Kaos vanmiddag bij het muteren gesneuveld.
    Daar had ik weer een hoop ervaring bijgeschreven... jammer.

    Heuss. Er is voortgang... ik heb voor mijn lak een dope meegekregen. Een soort katalysator.
    Die doet de lak bij wijze van nog harden in orbit als ik het zo mag geloven. Een beetje een soort 2K karakter krijgt de verf.

    Het werkt ook voor de grondverf. Ik ga nu eerst eens experimenteren met proefstrookjes. Zien hoe het nu werkt.
    De verf reageerde ook met de ondergrondverf... lijkt op stof.. maar was het niet.
    Alleen op G4 PU lak gaf de verf een mooi strak resultaat... alleen is PU niet een 100% goede
    hechtgrond voor dit soort verfjes.

    Dan... na de 21ste deze eeuw... moet uit China mijn 22 AWG silly-conen-snoer in regenboogtinten
    binnen komen. Ik wilde eigenlijk alle techniek functioneel hebben voor het grote verfwerk.
    Wegens beschadigen. En nu de verf ook niet volledig op orde bleek... ook dat uitgezocht hebben.

    Daarom de vlieger de Kaos 60 even uit de bouw-motteballen gehaald...
    3e fase... daar tempo in zetten.
    Daar zit voornamelijk foliewerk nu aan om hem vliegklaar te maken...
    Het was een bouwdoos, een ARF, uit de USA gehaald... maar bleek bij aankomst, vliegklaar maken, gaandeweg niet op orde... dus alles kon over... echt alles... vreemd...

    En als je zo een kit aanbreekt... met de verzendkosten en tijdspannes van heden ten dage denk je... ik FIX het wel... fix... want voor je iets gedaan krijgt al weer weken verder, dat valt altijd tegen. Nu 3 jaar verder. Elke keer een stap met een vloek en een zucht.
    Bouwen is geen straf... maar toch... was niet de bedoeling zo...
    Heb het ding al een aantal malen in de hoek 'gesmeten' uit... naja... bezinning?
    Kopers in de USA worden gewoon bedot met zo een ding... en ze vinden het nog mooi ook?
    Klinkt als diplomatie... nooit aan moeten beginnen. Nu wordt ie wel goed...

    Voor zover dat... dit is 'bootjesdraad'.

    Laktesten doen. Dat is de komende taak... en dan onderdeeltjes opfrissen...

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2020
    kaapstander vindt dit leuk.
  11. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.172
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Tum, tum, tum... En wacht nog steeds op mijn regenboog aan kleuren in snoer...
    Men heeft nu de bestelling nogmaals gestuurd!
    Eerst alles technisch fix... dan ga ik pas verder met dichtbouwen en kleur aanbrengen...
    Ander project weer opgepikt... schiet dat ook weer eens op...
    Gr Bas
     
  12. Stoompomp

    Stoompomp

    Lid geworden:
    22 jul 2017
    Berichten:
    4.547
    Locatie:
    HELLEVOETSLUIS
    Waarom denk je, dat ik ook een ander project heb opgestart?
    Ik wordt helemaal "poco loco" van de leveringstijden.
    Bij de Theodoor Heuss, wacht ik op een nieuw servo voor de roerverstelling. De oude analoge Robbe bromt als een boze beer.
    Bij de Stoomsleepboot Dockyard V kan ik ook niet verder, daar er een nieuwe servo moet komen op de schaarverstelling van de stoommachine.
    Daarom maar verder gegaan met : https://www.modelbouwforum.nl/threads/kraan-van-piet.272340/page-2#post-4071134
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  13. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.172
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Is toch wat Henk! Wel... tweede zending is ook op pad... 't zal mijn tijd wel uit-duren...
    Njaw... afwachten... want ik wil voort met het bakkie!
     
  14. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
    Bas, Wat heb je nog aan snoer nodig? Bij mijn "onbegrepen stukken" vond ik nog een meter of vier 4-aderig afgeschermd snoer. Kleuren rood, geel, blauw en kleurloos. Ineengedraaid is de litzedraad ongeveer 0,5 mm in doorsnee. De mantel van de aders lijkt een siliconen-achtig iets. Smelt niet in een hete vlam. Als je ermee geholpen bent laat maar weten. Gr. Klaas.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  15. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.172
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Hallo Klaas, dank voor het aanbod...
    Maar wat ik besteld heb is een siliconenmantel snoer... en geen PVC...
    Verder had men een kleurpotlodendoos aan kleuren...

    Daarmee zou ik de groepen kunnen coderen... dat was mijn plan. En zoals het was...
    Maar het was me vooral ook om de soepelheid van de verbindingen van doen
    zodat solderingen niet van schakelaartjes afbreken... dat is nu al van doen...
    En op de schakelaars wilde ik pinnetjes solderen met stekkers te connecten...
    Dat spul is allemaal binnen

    Gedulds kwestie.. zou hier met 3 weken moeten zijn... zullen zien.
    Ik denk dat er op luchthavens in HongKong stelselmatig geroofd wordt...
    De kolonie ligt politiek in puinpoeier met de Chinese maatregelen en ingrijpen...
    Van China klopt geen sodemieter... mooi weer dictatuur hé? Naja...

    Wel raar dat het snoer gewoon nergens meer in de EU te bestellen is.
    Wild gezocht via Google... alleen via eBayvlaai...
    Gr Bas
     
  16. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
    Zijn toch enkele snoertjes met siliconenmantel die jij op het oog hebt? Die van mij heeft zo te zien ook een siliconenmantel per ader. Helaas maar 4 kleuren en helaas zijn de litzedraden niet vertind. Gr. Klaas.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  17. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.172
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    10 schakeringen besteld...
    Niet druk maken Klaas... 't komt wel een keer... :thumbsup:
    Gr Bas
     
  18. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
    Ja, geduld is een schone zaak Bas! Vooral voor een modelbouwer. Gr. Klaas.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  19. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.790
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Je bent de enigge niet die op spullen zit te wachten :(
    Maar ik heb nog genoeg aan de boot te doen, hoofdlieren ook veranderen, beviel me niet qua motor vermogen.
    Grt peter.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  20. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.172
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    En nog steeds geen snoeren binnen.
    Wet leert de afzender en het onderzoek... In Nederland...
    Post NL... is mogelijk in Nederland, maar nog niet aangemeld bij Post NL...

    Wat is de bottleneck!? DE NEDERLANDSE DOUANE!
    Ofwel (r)ambtenaren... Red-Tape... en een Nederlandse overheid die niet wil functioneren!
    Verder zal ik in mijn kwaadheid rondom de Nederlandse staat van de economie maar niet reppen...
    De economie hebben ze namelijk om zeep geholpen! Ge-sloopt! Finaal gemolesteerd...
     

Deel Deze Pagina