Van een Simprop Contest vaarregelaar naar een restauratie van een Theodor Heuss

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door MicropropSport, 26 okt 2019.

  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Beginnetje... lekker weer door ermee... eerst dus dat spindel torretje van
    een printplaatje zien te voorzien...

    Voor het solderen en de stekkers mooi
    aan weerszijden te stekkeren... Reden? Wel straks is alles daar dicht
    en kan je er niet meer echt goed bij... dit houdt het overzichtelijker dan
    het voorafgaande soldeerwerk...


    4A3FFDBD-4594-4817-8B39-6E9D20BCFFB8.jpeg


    En snel even gepast... klein werk...
    Weer via printje, plakken met CA en dan uitzagen... etc
    (En nu al weer aan het solderen... )


    42485973-BD4A-40FC-A581-C4F191823EC0.jpeg


    Uiteraard waren ook andere oplossingen mogelijk geweest...
    Om de een of andere reden moest het zo... Je kan ook doorslaan in gestekker...
    Mits goed geïsoleerd?
    Maar als de boel dicht is... dan hoop ik dat je er toch nog een beetje
    bij kunt komen.
    Zicht er op... twee transparante styreen plaatjes... verlijmd...
    en daaroverheen de kuipbodems, groen gelakt, die uitneembaar blijven...


    A30EE43C-EFA0-41A1-A0ED-8B20AC56D863.jpeg


    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2020
    Peter58 en k-k vinden dit leuk.
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.039
    Locatie:
    Oostvoorne
    Bas, Je weet inmiddels dat het bij mij 2x niks mag kosten, dus heb ik destijds zoiets gemaakt van een printje uit een gesloopt gyrokompas. Paste precies op een Philips bandrecorder motortje. Meer geluk dan wijsheid. 2 stukjes dubbelzijdig plakband erachter en gaan! Zoals je ziet was het ruim toen nog aardig gevuld. De eigen gebouwde MR 401 regelaar uit het Digit 5 boek, werkte uiteindelijk goed, maar was wel een soort sta in de weg. Beetje als jouw regelaar, waar dit topic mee werd gestart. Aan de ene kant jammer om deze oude techniek de rug toe te keren, maar ook wel weer leuk om met de tijd mee te gaan. En het is een stuk betaalbaarder nu. Gr. Klaas.

    2014 0526_095807 raff caf binnenwerk.jpg
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2020
    MicropropSport vindt dit leuk.
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Klaas... mooi hoeft niet 'duur te kosten'...
    Je bewees het maar weer met een zeer, zeer fraai coastertje ;)
    En ook het tankertje is mooi werk. Maar het verhaal er achter evenzo meer!

    De Graupnerkit zat bij mij altijd in het hoofd 'als een reden om een bestelwagen aan te schaffen'... groots... Maar is een compact goed varend scheepje met een prachtig vaarbeeld.

    Dit materiaal komt uit zeer oude Conrad strategische voorraad...
    Ik heb in mijn schuurtje nog een bende computer printplaten... ook geschikt voor dit soort maaksels. Alleen is het oppassen met dat oude PC spul... vaak 4 lagen geleidend koper...

    Vandaag de spindel afslag aangesloten voor het uitzetten van de bijboot...
    Op een printplaat een mooie pinstekker uitgezaagd die vergulde contactvlakken had.
    Plaatje over de schakelaar kunnen monteren...
    Testen of het roersysteem er nog steeds in wil... hoe voller het daar wordt, te meer een puzzel... maar probleemloos er in te keren...


    Eerst het een en ander lenen van het oude spul... torretje... als ontstoring...
    Later dacht ik... waarom geen nieuw filter...


    C79E9BC3-7E84-4954-B2B8-87C354833B79.jpeg


    Vooraf aan montage in het model...

    A357E12F-C31E-45BD-A4AC-5E019A2C7AA0.jpeg


    En in positie geplaatst... de schakelaar is waterdicht...
    besteld bij Conrad... goed gesorteerd hier in...


    4AB8C993-EFD5-4E7F-A921-59A0805569DA.jpeg

    De stekkers van Banggood... wel... mijn HobbyKing krimptang krimpt net niet genoeg
    voor passing in UNI behuizing... dus je drukt hem door in de Banggood behuizing...
    En dat valt in stukken uiteen... laten we hopen dat China's militaire macht en marine
    op deze zooi is gebaseerd... dat weten we dat het uiteen flikkert...

    Met wat tweaken met de krimptang krijg ik het wel in het gareel.
    Past het in de hulsjes...

    Hoe het voorheen aangesloten was, was een beetje omslachtig.
    Met het soepele siliconen ommantelde snoer kan ik mooi bochtjes maken.
    Nieuwe schakelaars voor het mechaniek. Geeft ook goede soldeerpunten. Draad is ook feilloos te vertinnen... is reeds voorvertind...

    Inmiddels al weer meer snoer aangebracht... voorheen liep dit via een separaat plaatje.
    Teveel aan draadjes waar je je aan kon stoten is nu voorbij...

    FDF2DA1F-F8D6-446E-BF2D-DDA79EE81C7D.jpeg


    En ben ik nog wat verder gekomen...
    schakelaartje in nieuwe opzet gemonteerd... en geen vreemde spaghetti meer...
    Wat ik gestekkerd heb lukt het krimper ervan nu goed met een tactisch extra kneepje...
    en past het pardoes in het hulsje...


    FDF34A42-58C5-4AB6-A1BF-84979A8A7D9C.jpeg


    De blauwe en paarse omleggingen zijn vervangen door een oranje en geel omleidinkjes,
    direct langs de schakelaars. De schakelbeugel heb ik overgezet op de nieuwe mini-units.
    De nieuwe schakelaars gaan lichter dan de oude.
    Daar kon je vroeger in kiezen, las ik op de site van de maker...
    Die vrijheid van keuze had ik nu niet meer. Bij Conrad besteld en vlot geleverd.
    Wel zijn deze gevoeliger dan de oude die meer druk nodig hadden om om te klappen...
    dat leek een beetje weerbarstiger af te stellen... werkt directer... en dat is wel beter.


    De oude zaak... goed soepel snoer doet wel wonderen... bemerk je.
    Nu had ik het paars en blauw al een keer vervangen door auto-draad uit de vorige eeuw...
    Het originele was zo verschrikkelijk fragiel... maar het werd er niet beter van.
    Goed dat ik op die siliconen ommanteling gekozen heb, duurde even voor alles binnen was.
    Mantel kruipt ook niet snel weg bij het voor-vertinnen... PVC fikt direct weg...
    zeer prettig om mee te werken. Siliconenmantel kan 200º C aan...
    duurt even voordat je dat hebt weg gestookt met een bout...
    maar met een goede bout piek je de temperatuur maar kort...


    CB0981E1-011D-4116-82C3-204DE8537F01.jpeg


    Ompoling via schakelaar achterop... klep en ophalen bootje gaat in elkaar over in domino...
    De schroefassen maar weer eens gemonteerd... mechanisme voor de klep gaat er
    vervolgens ook weer in.

    Romp is dicht en kan eigenlijk zo al in het water... Brandstofslang als smeer-tuten voor de assen...
    nog in te korten (reeds gedaan), want de grote lengte gaat niet werken met het mechanisme...


    83B615D3-9097-4408-99DE-DCC78D9AD2E0.jpeg


    Nog even de hatch-back... afslag schakeling voor de uiterste stand van de pick-up-haakgekoppeld, om te kunnen testen...

    CA69E65F-BCF6-4834-B47A-E45F82BA50D0.jpeg

    Voor wat het allemaal waard is...

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2020
    k-k vindt dit leuk.
  4. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Gisteravond de bovenstaande opstelling weer getest...
    Spul gaat er in en er weer uit... en er in en weer... hmmm... tot het klaar is...

    De Marx Milliperm motor voorzien van een ander Pile schijfje...
    Bij 6,6V LifePo4 zit de gang er mooi in. Sluit de klep perfect... gaat de bijboot-pickup mooi in verbeterd
    tempo over de nieuw gebouwde klep.
    Even de Ampéres gemeten die beide motortjes trekken... 0,05 A tot 0,1 A...
    dat is keurig... en dan-ook geen overbelasting op componenten.

    Of het straks goed aan gaat haken met het bijbootje is vers 2.0.1!
    Mocht dat bijboot-haakje verwarren in de rollers van de klep?...
    Dan komt er een transparant vlakje polyesterfolie over. Kijken of dat beter gaat.
    Maar het moet in de praktijk getest worden en dan zien is geloven...

    Nu een nieuwe plek voor de hoofdschakelaar klaar maken.
    Komt naast de idioot snelle stuurservo. Die ik had aangeschaft puur om de lage inbouwhoogte.
    De schakelaarbediening was voorheen een lel van een Simprop servo uit bange dagen... (IJzerengordijntijd, de G.B.J. Hilterman thrillertijd...)
    De kast van die servo is beschadigd... te lijmen... maar het ding werkt wel. Krachten er op zijn nihil.
    De bedinings-schakelaar zat pardoes op de kast geschroefd.
    Groot ding en in servo-klampen aan de flank van de romp naast de motoren gelijmd...
    Op zich niets mis mee... maar toch een puist van een apparaat.
    Waar ik het nu alles plan zit het denk ik beter?

    Waar ik naartoe wil is dat alles UNI gestekkerd wordt. Het kroonsteentje op de spindelconstructie kan dan weg worden genomen. Onding.

    Het wordt gebundeld op een oude moederbordstekker, gelijk je aantreft in ontvangers.

    En bijkans kan ik de oude Simprop servo zo toch weer hergebruiken (leut), kast te reparenen, want dat kan.
    En de zaak net even anders in elkaar te prikken.
    De onderkast gaat dan direct vast aan de bodem van de romp. (hoef ik geen chique bakje te bouwen en in een fancy modelbouwkleurtje te schilderen/spuiten)
    De bovenkast-helften als separaat gemonteerde unit aan de onderkast geklipt...
    (nu getest... maar gaat heb toch niet worden! Wordt mini-servo!)

    Ik gist nog even wat af... ik ga het wel merken wat ik uit de mouw klop...

    Maar wordt daar onderin sowieso wel een volle bak.
    Had nog een mooie stille Hitec mini-servo liggen, analoog, en deze wordt het bjkans.
    In dat geval ga ik zagen in oude USB-kaart-moederbord-printplaat...
    Met mooie nifty goudcontactjes. De moeilijkste weg is de mooiste weg... immers...
    Waarom de Autobahn... als het ook via een bergpas kan? Wie wil er nou niet over de Timmelsjoch tuffen?

    Het wordt nog wat :)
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2020
    Marc w, k-k en Peter58 vinden dit leuk.
  5. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Al een tijdje liggen hier een spannend talletje LifePo4 celletjes te rijpen...

    6 op rij geeft 3 pakketten in een vierkante samenbouw. De hoogte van de
    zaak komt dan beter uit dan 3 pakketten staand...
    Gewicht is tegen de kilo... en heeft de romp nog niet een drijfproef in het water gedaan...


    IMG_2544.jpg


    Staand... komt het behoorlijk hoog uit. De cellen moeten versprongen gepakkeerd worden...
    Met krimpfolie gebundeld kan dat wellicht heikel komen te passen...
    Mooi in het vlak... dat wel... maar door de hoogte denk ik toch geen optie...
    Waarom dat LifoPo4? Uithoudingsvermogen... en vragen geen spanningsonderhoud
    zoals bij lipo's het geval. Deze celletjes waren zeer betaalbaar bij Nkon... en altijd ook snel uitverkocht...


    IMG_2543.jpg


    Veel tijd heb ik op het moment niet. De wereld houdt mij bezig.
    Vanavond even een rustpuntje om iets kleins te vervaardigen...


    Werktekening voor de schakelunit om de bijboot in te halen en uit te zetten
    Mijn systeempje met nieuwe waterdichte schakelaar in het natte deel bij de roeren werkte prima...
    Meten en uitwerken... dus ook de servo's uitgetekend. Bent zo weer fors aantal uren verder...

    IMG_2557.jpg



    In Klaas' zijn inspirerende stijl van uitnutten van herbruikbaar materiaal... een oude PC-netwerkkaart,
    printplaat, dubbelzijdig koper geëtst en gelakt... (en geen alles verbindende koperlaag in de sandwich van epoxy...)
    Strookje met goudcontacten, wat normaal in het moederbord stekkert, prachtig om dat niet in te zetten als overbrugging...
    Komt een geredde pin stekker te zitten, ook goudcontactvlak... en daarop vast gesoldeerd...
    met keurige snoerboogjes straks verbonden met de schakelaar. Dit gaat dan het oude kroonsteentje passeren.
    Alle contactstrippen zijn doorbroken met de rest van de print, en seal dat nog met blanke lak na... spatwater?
    Het geheeltje komt terzijde van de stuurservo te staan... Kastje moet nog uit triplex gemaakt worden, op de servoarm komt een rubber nokje dat net aan de schakelaar aait...


    IMG_2556.jpg


    Hier nog even die afbeelding... open plekje... daarop geparkeerd, was de bedoeling...


    IMG_2540.jpg


    Voor wat het waard is... en houwt uw allen heel in deze barre tijden!
    Het is niet van de poes!

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2020
    k-k vindt dit leuk.
  6. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.789
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Ziet er goed uit bas, lekker bezig zo te zien. Handig zo,n kaart uit de pc, hergebruik :thumbsup:
    Grt peter
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  7. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja Peter, dank! Soms vallen oude bewaarde rommeltjes opeens op hun plek. De platen zijn bovendien erg sterk...
    Ik heb eens een led plafond lichtarmatuur kunnen redden met een condensator van de juiste waarde vanaf zo een printbord... die in de Ikea stuurunit was gepoft...
    en zo ook de zender regelmatig kunnen voorzien van nieuwe micro druk toetsen op de trims...
    Is wel SMD... maar op zo een safe plek dat je niets kan beschadigen... En gek genoeg van betere kwaliteit dan origineel...
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2020
  8. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.789
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Lol zo rommel ik ook wat af. Ik zeg altijd goederaad is voorraad :)
    Grt peter.
     
    k-k en MicropropSport vinden dit leuk.
  9. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Daar voeg ik volmondig aan toe... "goed'n raad hoef nie duur te kost'n njâh"
    Haha... zo fröbelen we stug door...
     
  10. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Nog even wat doorgepeuterd en direct ook maar droog getest zonder aansluiten...
    Nog wel iets fine tunen, de nylon ringen zijn tijdelijk. Het worden vulplaatjes.
    De schakelaar mag iets hoger komen te staan, en kan ik de schakelaar iets stellen op het
    tip-raken van de servohevel...

    Het rubbertje is een tulletje van een miniservo, er om heen nog een ringetje want het mikte net niet.
    Ik had eerst een stukje versneden gum in gedachten... tulletje natuurlijk veel schaalgetrouwer hè!?
    Het tulletje kan ook inschikkelijk rollen zo dat de aanraking iets softer is.
    Want zo robuust is de schakelaar niet. Wordt dus aan-geaaid...


    IMG_2560.jpg


    Beetje inzicht hoe het ineen steekt... en zie je ook dat de schakelaar niet in het midden getipt wordt...
    Kan het zo blijven zitten als de pal in het gareel wordt gehouden door een plaatje boven en onder uit plastic.
    De ringetjes geven geen steun... maar voor de test hebben ze volstaan...


    IMG_2562.jpg


    En nog een beetje inzicht... past in de boot waar ik wil... blijft toch spannend...
    wel een volle bende... Maar het gaat dus passen... Top!
    Meeste tijd koste bijna nog het zoeken van de kleindeeltjes...
    Waar lag ook al weer iets... en in welke 'puntzak' achtergelaten...


    IMG_2561.jpg


    De oude situatie... formaat om en nabij toch wel het zelfde uitgepakt...
    Alleen was de servokast zwaar gekraakt en werd de montage op de plek waar ik wilde
    listig door de omvang...
    Links de klamp waar de servo in zat... gelijmd aan het schuim... en prominent de giga-kroonsteen....
    Niet oncharmant...


    IMG_0231.jpg


    Tot zovers maar weer mijn handmatige 3D werkstukje...
    Voor wat het waard is...

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2020
    k-k, Stoompomp en Peter58 vinden dit leuk.
  11. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.039
    Locatie:
    Oostvoorne
    Ja Bas, zo vergaat het mij ook! Met het klimmen der jaren weet deze eekhoorn soms niet meer waar hij zijn eikels heeft verstopt. Af en toe komt er weer eentje boven water.
    Die Lifepo cellen soldeer je die aan elkaar en zijn ze dan in serie te laden zonder balanceeraansluiting? En waar haal je die dingen? Misschien dat het op termijn nog eens iets is voor mijn coastertje.
    Vaar nu op 7 Nimh cellen 2.500 mAh. En die Lifepo's zijn 3,7 Volt en 5.000 mAh is het niet? En zo dromen we maar een beetje door, het weekend in. Gr. Klaas.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  12. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Haha... niet anders hier... alles in zakjes en dan in een ‘Ikja’ kratje...

    En maar zoeken naar opdikkende ringetjes...
    Dan maar fabrieken... dat gaat sneller...

    Maar het systeempje is nu bijna klaar. Schakelaar solderen. Houder verder fatsoeneren en dan in de 4G... en een spuitbusje rood of kwassie groen... als laktest met de speciale harder... om van de lak een soort 2K te maken.
    Ik hoop dat het werkt.

    Accu’s komen van NKon.
    Daar heb ik al vaker besteld. Ook Eneloop 2000 met soldeerlippen.

    Deze zijn 3000 mA... maar al weer uitverkocht. Mijn broer wilde ze ook al bestellen... op.
    Wordt wel weer aangevuld... maar gaan als warme broodjes...

    Bellen en navragen...

    Het worden drie stuks, vier cellige paketten. Met balancerkabel er aan. Maar met LifePo4 hoeft dat eigenlijk niet, heb ik vernomen van modelvlieger en elektrotechneut GJVO... is zeer goed op de hoogte in deze...

    Ik doe het eigenlijk uit een zekere precisie...
    En... de accu’s kunnen met 3000mA, dus 1C geladen worden... een NiHm kan met max O,2C zonder schade, geladen worden...
    De laadsnelheid is dan comfortabel in gebruik.

    Iedere motorregelaar krijgt dan zo maar een eigen accu. Anders moet ik een soort 12v spanningsbrug maken...
    Alleen van de middenmotor pak ik dan denk ik maar BEC en UBEC spanning, voor ontvanger en aparte omvorming voor de bijboot helling... op hoger voltage...

    Op 6.6v gaat het mechanisme vrijwel schaal open als je de oude films bekijkt... ook de spindel gaat met gezwinde spoed nu... andere gearing er in.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2020
  13. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Iedere regelaar z'n eigen accu... Heb ik ook bij de FL-8 en de Wiesel.
    Oké, ik gebruik lipo's, maar met goed accumanagement en netjes gebalanceerd opladen blijft het spulletje keurig en beheerst draaien.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  14. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Absoluut. Was even een afweging, want ik heb ook vliegaccu’s, maarrrr... die zijn 4S... dan gaan de motoren wel erg joelen.

    Omdat ik meer vlieg dan vaar, zijn die LifePo’s wat standvastiger in levensduur... was om het even. Daarom deze cellen ook eens om gewoon te testen. Op de FL-8 heb ik 10.000 mA... nu best op leeftijd... maar doen het eigenlijk nog steeds niet slecht. Trek dan ook niet meer dan 6,5 A

    Kom ik goed uit met het voltage zonder over te belasten... met 3S Lipo zat ik net weer op een wat lagere spanning... zodat 3S niet mooi uitkwam met het kv van de drie units die ik nog had liggen...
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2020
  15. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.039
    Locatie:
    Oostvoorne
    Bas, Bedankt voor de info. Nkon al eens tegengekomen als leverancier voor vervangende accu voor mijn relaxstoel. Grotere capaciteit voor minder dan de helft van de kosten bij de stoelenboer. Gr. Klaas.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  16. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Let op, beste lezers... ik heb bij de moderatie een nieuwe naam aangevraagd. Het is nu nodig geworden.
    Wereld is aan het veranderen.
     
  17. Stoompomp

    Stoompomp

    Lid geworden:
    22 jul 2017
    Berichten:
    4.546
    Locatie:
    HELLEVOETSLUIS
    Bas,
    Ik respecteer je beslissing om een nieuwe naam "Avatar" aan te vragen.
    In het verleden heb je op veel onderdelen van het Forum commentaar/aanvullingen gegeven.
    Ook op : https://www.modelbouwforum.nl/threads/brandstof-motoren.255529/page-50#post-4094958

    Mijn vraag, buiten je inbreng bij schepen, hoe wil jij een link aanbrengen met je eerdere inbreng naar de nieuwe "Avatar"?
    Ik ben bang, dat veel kennis niet meer bereikbaar is.
    Ben benieuwd naar je oplossing.
    Groet. Henk
     
  18. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ik heb de moderator, @Student gevraagd de draadjes te respecteren, opdat ik door kan gaan met mijn schrijfselen.
    Kan me niet voorstellen dat een naamsverandering technische problemen geeft... althans ik hoop van niet.
    Naam wordt een best aardige... en koppelt naar het verleden, naar mijn jeugd een periode dat ik naïf en frank mocht rondwaren van de verwonderingen.
    Ach Pseudoniem... het is maar een abstractie.
    Groet Bas
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2020
  19. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.039
    Locatie:
    Oostvoorne
    Ben benieuwd wat er uit de Hoge Hoed komt Bas. Belangrijkst is dat we over en weer van elkaars ervaringen naar een hoger niveau bewegen. En dat er over en weer respect is, onafhankelijk van het bouwniveau. Meer kan ik er als een uit de koers geraakte Groninger niet over zeggen. Gr. Klaas.
     
  20. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    De Hooghe Hoedt heeft een prachtkonijn getoverd...
    En Klaas... de naam kan je vast goed volgen ;-)
    Het was de eerste zender die ik in mijn bezit had, en nog steeds bezit...
    En nog steeds ook werkt... zei het op 72MC niet meer van deze tijd...
    Nostalgie is deel van mijn leven... tot ik het zelf afsluit...

    Vandaag een zeer slechte dag en afsluiting van de middag...
    We hebben onze ouwe trouwe 16 jaar en 4 maanden oude teckel moeten laten inslapen.
    Ze is in de armen/handen van mijn vrouw en ik weggegleden bij de dierenarts...

    16+ jaar een trouwe en gehechte hond en karakterdiertje... en alle vakanties mee...
    Bergpassen over gelopen op grote hoogte, lange bos en bergwandelingen...
    mee gescheurd in mijn toenmalige sportbolide met 260 kmh over de Duitse snelwegen...
    Allemaal best... en vooral de band met mijn inmiddels lang gelee overleden ouders... en familie....
    Je weet wat gaat komen als het zo ver is... na 16 jaar was het nu zo ver... en het doet echt pijn.

    Groet Bas
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2020

Deel Deze Pagina