Van mal tot romp in 9 maanden

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door jkB, 10 mrt 2012.

  1. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    JA JA JA JA .

    MOOI MOOI MOOI ...
    Knap gedaan Jos , GEEL EN ROOD zie je goed ..
    Dus op naar de eerste podiumplaats met je nieuwe heli ..

    Grtz
    Ron
     
  2. Volunteer

    Volunteer

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Belgium / Limburg
    Hij is gewoon fenomenaal prachtig geworden.
    En nu op naar de top in de rangschikking é Jos.
    :D:D:D
     
  3. jkB

    jkB

    Lid geworden:
    28 dec 2003
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Meldert, België
    Dank U, jongens voor de aanmoedigingen. De heli heeft zijn eerste stappen ondernomen in deze configuratie. Het hoveren gaat heel goed. Zichtbaarheid is met 200% verbeterd. Ook upstairs is alles beter. De heli rolt zeer goed in zijn lijn, messkant tijdens cuban8 is buiten gewoon. Hij lijkt traag te zijn maar denk dat het geluid (stil) daar iets mee te maken heeft. Het afregel werk kan beginnen. Het probleem met de weg draaiende staart bij de pull-back is niet volledig van de baan maar al veeeeel beter. Van de 10 pogingen gaan er 8 goed en van die 2 is er minsten 1 een stuurfout. Maar ik zit toch nog met 1 probleem. De piroette boven in de looping blijft hangen en schiet dan door. Het is als of de gyro te strak staat. Suggesties of mogelijke oorzaken waarom geen soepele piro in de looping graag hier je post.

    Een update foto met mijn registratie nummer en vermelding van de sponsor :)

    [​IMG][/URL][img/]

    Grtz

    Jos
     
  4. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Prachtig!!

    Van binnen en buiten een eigen creatie, echt een top prestatie!!:worship:

    Maar geeft mij wel weer een boost om "mijn" romp project van de winter verder af te maken.
     
  5. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Een paar suggesties:
    - Futaba Gyro eerst afstellen in rate mode (op het gewenste toerental)
    - Grote tailblades (heb je al geloof ik)
    - 601 in F3C mode ipv 3D (heb je waarschijnlijk al)
    - Pyro met de torgue mee ipv er tegenin

    Waarschijnlijk zijn dit open deuren waar je al aangedacht hebt maar ik wou ze toch even intrappen :p
     
  6. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    En zorgen dat je boven in de looping een wat lagere snelheid hebt. (ook een advies van Walter, toen ik met de Knife edge pirouette met 200KM/h aankwam vliegen....).

    Steven
     
  7. jkB

    jkB

    Lid geworden:
    28 dec 2003
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Meldert, België
    @John, als het je kan motiveren, ik wil je steeds met raad en daad bijstaan. ;)

    @Walter, yep alles reeds toegepast, staat zoals jij het beschrijft. Het is wel een GY611 geworden, zou net iets beter moeten zijn.

    @ Steven, ga het morgen eens proberen met een langzame rugvlucht te pirouetten. En als dat gaat zal het stickmanegment worden.

    Met dit slechte weer is het oefenen maar zwak (lichtjes uitgedrukt) maar vandaag toch 4x de hooverfiguren kunnen doornemen. Kan alleen maar zeggen, IK WIL MEER BATTERIJEN EN OEFENTIJD.
    Morgen proberen 3 vluchten upstairs en een autorotatie, want anders is het weer oefenen tijdens de wedstrijd :)

    Grtz

    Jos
     
  8. SAR Scott

    SAR Scott

    Lid geworden:
    8 jun 2011
    Berichten:
    527
    Locatie:
    Dilbeek Belgium
    F3c wedstrijd thumaide

    Hierbij wou ik Jos nogmaals even feliciteren met zijn welverdiende 3de plaats op de f3c wedstrijd in thumaide met zijn eigenbouw mekaniek en zeer mooie zelfgebouwde en gespoten f3c-romp

    Het was de eerste keer dat Jos buitenkwam met het geschilderde exemplaar en het was zeer de moeite om te zien zowel statisch en in vlucht.

    Foto's zullen hier weldra door jos wel gepost worden.

    grts SAR Scott
     
  9. jkB

    jkB

    Lid geworden:
    28 dec 2003
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Meldert, België
    Hey Danny, dank u, ben zelf zeer tevreden over de prestatie. Zowel van de heli als van mij zelf. Euu foto's van de wedstrijd dat ik aan het hooveren of vliegen ben heb ik niet. Kan moeilijk mijn eigen fotograferen. Maar toch enkele beelden van een geslaagde wedstrijddag.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Onze Nederlandse vriend Cees Verplanck, proficiat met je eerste plaats.
    [​IMG]

    [​IMG]
    Maar twee juryleden maar ze waren streng en rechtvaardig
    [​IMG]

    Grtz

    Jos
     
  10. SAR Scott

    SAR Scott

    Lid geworden:
    8 jun 2011
    Berichten:
    527
    Locatie:
    Dilbeek Belgium
    Hey Jos
    idd da klopt
    da zou nogal moeilijk gaan.
    kzal er de volgende wedstrijd nemen.
    grts danny
     
  11. jkB

    jkB

    Lid geworden:
    28 dec 2003
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Meldert, België
    Zo, volgende week start de bouw van romp nr.2. Hier komt Pegase2 in te zitten die ook volgende week zijn bouwstart kent (zie ander draadje).
    De huidige romp is volledig vervaardigd uit polyester en weegt met painting erop 555gram. Ik hoop met de volgende romp net zo uit te komen. Verslag volgt weer met wat wat we anders gaan doen dan vorig keer. De bedoeling is om hem vliegklaar te krijgen tegen het EK einde juli.

    Grtz.

    Jos
     

Deel Deze Pagina