VanDutch 40 speedjacht, scratchbuild

Lex,

Misschien een voor de hand liggend antwoord maar hoe heb je die LED's ingebouwd zonder dat je romp nu lek is?

Heb die lampjes vastgelijmd of iets in die aard?

oo zonde zeg! bij zo'n yacht hoort toch in ieder geval een hoes! of eigenlijk zelfs in een loods zo in de winter.;)

voordeel van zo`n compleet polyester/teak dek is dat je je geen zorgen over sneeuw of water hoeft te maken... blijft mooi onder alle omstandigheden. je zult alleen moeten poetsen.

denk zelfs dat de boot zo mooier blijft omdat je geen beschadigingen op de hoeken krijgt van een dekzeil :)...

als er dan maar wel gepoetst wordt, dan ben ik gerust gesteld :) haha nee boot ziet er nog schitterend uit dus het zal wel goed zitten :D

even een vraag. kan een domme vraag zijn maar ik stel hem toch

wat houd scratch build in? ik heb er wel eens van gehoord. google translate zegt krabben bouwen.

Lex,

Misschien een voor de hand liggend antwoord maar hoe heb je die LED's ingebouwd zonder dat je romp nu lek is?

Heb die lampjes vastgelijmd of iets in die aard?

De LED's zitten in houdertjes verlijmd. Na het spuiten van de romp worden die dan weer in de romp verlijmd. Wordt geheid waterdicht.

..... compleet polyester/teak dek...

Het dek van de echte is van Esthec. Dat is een kunststof, dus laat maar sneeuwen!

scratch build ...... krabben bouwen.

Toch zit er wel wat in. Ik zit geregeld m'n achterhoofd te krabben over hoe ik dingen bij de bouw op moet lossen ...

Scratchbuild is de dure naam voor wat men vroeger gewoon modelbouw noemde.
Maar nu iedereen die een bouwpakket of een "klaar om te varen boot" koopt en dat modelbouw noemt, is het nodig om onderscheid te maken tussen de kopers, in elkaar plakkers en de echte bouwers.(die een schip bouwen van enkel een tekening of alleen van fotos en zelf opmeten)
Er zijn echter bouwpakketten waarvoor je toch ook nog wel een echte bouwer moet zijn hoor, dus niet dat ik straks ruzie heb met iedereen.
Maar een model kopen, accu erin steken en varen is geen modelbouw.

jep klopt toch ga ik dat denk ik wel doen. bij mijn volgende project. ik zag op de revell site een mooi battleschip. van 15 euro (die is 50 cm) en daar ga ik een motor in zetten

maar dat zie ik later allemaal wel

eerst maar eens de springer tug afmaken

Is niet iets wat verboden is, het is ook super leuk! Zeker geen schande! Het blijft toch moeilijk om alles goed in te bouwen (roer, as, motor goed uilijnen etc.)

Gr.Sam

Back