nog even een snel berichtje over mijn nk ec10 modified met de vapex accu.s. bij nk2 te rupchen (baanbrekers)
zaterdag de training ging lekker auto was makelijk te rijden maar kwam +- 6 tiende per ronde te kort op de top.
wist dat dat wel minder zou worden aangezien dat ik met een oud setje banden aan t trainen was.
rijtijd was geen punt.
zondag vol hoop met een nieuw setje banden van start 1e kwalificatie beetje te laat begonnen met laden en ook 2x stop er uit
bij onze plek dus maar 1200 mah in de accu gekregen. dat kwam uit op +-8 ronden 1e kwali dus verknoeit
2e kwali volle accu maar een beetje te verbrand om een goede tijd neer te zetten dus door gepusht te rijden
2x in t gras

dacht uiteindelijk 17 ronden in 5,12 niet geweldig de snelste rijder reden 19 ronden
accu zat daar na nog 600 mah in en mijn topsnelheid was hoog genoeg
3e kwali was mijn beste incl nog een klein foutje maar toch nog 18 in 5,09 maar ik miste tegen over de snellere veel snelheid
in de bocht (grip) en de banden hadden ook een raar slijtage patroon kwam ook nog steeds +-1 sec per ronde te kort op de snellere rijders das veelste veel
in de finales heb ik grote veranderingen gemaakt aan de auto die niet goed uitpakte dus totaal resultaat wil ik t niet over hebben

.
later na enige dingen getest te hebben bleek dat ik t ook getroffen heb met een slecht setje hand out banden.
. al met al geen goed resultaat maar de accu,s hebben t perfect gedaan genoeg power en rijtijd.
mijn zoontje rijd mee in de stock (12 jaar) de jongste deelnemer en is netjes 6e in de b finale geworden met de vapextech accu,s
dus ook voor stock goed .
ps alle nimh accu,s zijn gevoelig voor diep ontladen (vooral intelects) .
leg nooit je accus leeg weg / rij nooit te lang door als ze leeg zijn. :!:
ik heb 1 test pakket die als een debiel gebruikt word door iedereen en mij die ook niet word onderhouden
en een paar keer tot 0 is ontladen met rijden en een lampje en die blijft t goed doen.
als ik dan toch wat moet opmerken door zo,n gebruik is dat je er een paar sec kortere looptijd krijgt.
wat niet voelbaar aleen meetbaar is.
mvg marcel pinkster