Vapextech oplaadbare batterijen

zijn die 2300cellen voldoende om een accupakketje te maken voor een hpi micro met standaard motor?
en hoe hard mag ik ze laden?

Iemand die toevallig deze cellen in 7 of 8-pack gebruikt ???

gp1100.gif

Nihms worden doorgaans op 1 C max geladen, maar ik zou graag eens van mede-eigenaars horen welke laadstromen ZÍJ gebruiken om de beste resultaten uit deze toch wel kwalitatieve celllen te halen ...

Die 1100 GP zijn zeer goed voor parkflyers en 1/18 auto's
bij cartrouble's rijden er veel jongens die ze gebruiken voor hun x-ray.
En ze zijn een goed alternatief voor KAN 650 cellen.

TM

Toch wel benieuwd eigenlijk:
Weet iemand hiervan en of kan mij meer vertellen

Ik heb bij Vapextech 2x 4AA cellen gekocht en 2 packs van gemaakt
dus packs van 4 cellen (2300Mah)
bij het laden (Infinity II) kwamen ze aan niet meer dan 2100Mah
allebei de packs niet !
na een E-mail naar de leverancier kreeg ik twee nieuwe packs van
2400Mah om te testen !
Het eerste pack ging al fors omhoog en bleef doorladen :
voorbeeld1.JPG

Het tweede pack ging even iets verder ....
en de capaciteit loopt gewoon uit de schaal...
voorbeeld2.JPG

Het vreemde is dat ik ook een ontvangst pack heb gemaakt en
gematched met 5AAA cellen en dat daar een cel tussenzat die
doorging tot maar liefst 3400 Mah (zijn normaal 800)
weet iemand hoe dit kan ?

Groeten Bliksems

ik krijg in ipv van dat gescheurde accu pack een niewe van vapextech maar dan een 3300 ipc een 3000, dat vind ik toch wel goede service.

De 2300 en 2400 die ik heb getest (zijn wel allemaal apart geladen en ontladen) die kon ik gewoon met 2C laden volgens de specificaties. Als je nimh's laad moet je alleen wel je deltapiek op sensative(of hoe je dat ook schrijft) zetten anders worden ze te heet bij het laden.

Ik ben net terug van vakantie de testresultaten zijn bijna klaar die komen er binnenkort op. Alleen niet van die mooie grafiekjes.
Ik kan wel alvast zeggen dat de 3000tjes het opgegeven amperage van 30 ampere aankunnen. Ze worden wel warm/heet (55-60 graden), dit is dan wel na een belasting van 3 minuten.

De rest komt spoedig, Groeten Maarten.

nimh mogen toch niet meer als 45* graden worden?
en heeft iemand al een mening over het gebruik van de vapextech accupacks in auto's?

ik heb daar wel een mening over.
de zijn mooie accu's om mee te beginnen maar sinds ik GP 3300 heb gekocht wil ik niet meer anders omdat daar gewoon veel meer power in zit.

zijn ze veel beter als een 1900 pack van tamiya(racing pack) standaard ding kost 10 euro

Dit draadje is in Februari gestart, nog niemand heeft een antwoord geplaats of deze accu`s nu goed zijn of niet 8O ik heb een 8,4 pack besteld 3300 mah. ik benerg benieuwd.

goed of niet goed is voor elk persoon anders en volgensmij heb je de topic dan niet goed doorgelezen

Voor gewone doeleinde zullen de cellen goed voldoen. Maar als je er 40-50 ampére doorheen jaagt vertrouw ik Sanyo's Of GP's een stuk meer.

Zo krijg je dan bij het gebruik van die "mindere kwaliteit" cellen regelmatig te horen van waarom is mijn model langzamer dan die anderen met "dezelfde" setup.

Ik heb de 2300 en 2400 al getest. Uitgebreide testpost komt nog, maar ik kan zeggen dat ze doen wat ze zeggen dat ze kunnen dus tot nu toe positief

bij mij werken de accu's goed
kan er ontzettend lang mee rijden dus aan die 3000mAh kom ik wel

nu toch een minder goed bericht over de accu's
ik reed vanmiddag hier gewoon een beetje door de straat denk iets van 10 min, ik loop weer naar binnen en merk dat mijn accu ontzettend heet was, en bovendien zit er nu ook een grote scheur in de accu. de rest van mij elektronica was als normaal.

ik heb de 2300 en 2400 getest volgens de specificaties (3C onladen, 1C laden) bij het laden worden ze handwarm, bij het ontladen worden ze ook handwarm. En het voltage valt nooit onder de 1 volt, bijhalve als ze bijna leeg zijn.

Code:
wat ik wel weet is dat ik zelf ook de batt van Vapextech aan het testen ben en ik er niet meer dan 2671 mAh in een 2500mAh krijg met mijn Robbe Reflexlader. Dan slaat de lader netjes af.

k krijg in ipv van dat gescheurde accu pack een niewe van vapextech maar dan een 3300 ipv een 3000, dat vind ik toch wel goede service

Ik kan wel alvast zeggen dat de 3000tjes het opgegeven amperage van 30 ampere aankunnen. Ze worden wel warm/heet (55-60 graden), dit is dan wel na een belasting van 3 minuten.

dit zijn mooie accu's om mee te beginnen maar sinds ik GP 3300 heb gekocht wil ik niet meer anders omdat daar gewoon veel meer power in zit.

ben je nou echt blind of wil je gewoon een samenvatting van het topic?

zeiken is ook een vak, dat zijn nou niet echt lange beargumenteerde meningen of vergelijkingen. maarja je kan er wel wat mee maar ik zocht eigenlijk iets meer ondebouwt standpunt

en veel van de antwoorden die jij hebt gequot zijn nogal tegenstrijdig.

Ik ben niet blind hoor :? maar meningen als deze zijn niet gestoeld.
Ik vertrouw mijn ene ding meer dan het andere ding, leuk voor gewone doeleinden. Moeten wij het hiermee doen ?

Ik neem aan dat een wedstrijdrijder of vlieger niet met deze packs aan de slag gaat.

ik krijg erin, ik krijg erin, de lader propt erin............

lekker nutteloos, het gaat erom wat eruit komt en hoe het eruitkomt :)

Ik weet van iemand die heeft de pakketten getest in zijn Logo16 , eerste 2 keer een vliegtijd van zo'n 10 minuten daarna bergafwaarts tot vliegtijd van zo'n 4 minuten.
Het zijn wel mooie pakketten om zenderaccu's van te maken.

Zelf heb ik van de week even een Jamara Sun-Power 14,4V 3000Mah pakket (zijn ook van die goedkope pakketten) getest in mijn logo 10.
Vliegtijd 7 minuten daarna pakket niet meer aan te pakken zo heet.
zelf de krimpfolie begon te scheuren.
Ook mooie pakketten dus om zender accu's van te maken.

Gr Hans

@ Hans, in een heli vraag je wel het uiterste van zo`n pakket, daarom lijken ze mij daarvoor ongeschikt. Wij willen ze gebruiken voor elektro zwevers die we gezamelijk hebben gekocht en zijn uitgerust met een speed 600. Daar kunnen ze toch wel tegen dan ?

Back