Vapextech oplaadbare batterijen

interessant onderzoekje :D, goede test ook met 1000 ronden!

Ik gebruik nu een 7cellen 3300mah pack in een zelfbouw paramoteur met een vertraagde speed600. Ik laad de accu met 1,2amp. Maar ik heb eerlijk gezegt juist een andere ervaring. Bij mij verloopt het ontladen juist heel erg rechtlijnig! Echt vol gas tot het einde (wat idd toch wel ff duurt :D). Dan zakt ie heeeeel ff ietsje in en dan gaat al de beveiliging van de regelaar aan. Hij flikkerd dus echt in 1 keer in elkaar.
Ik vlieg dezelfde setup ook met 1700 sanyo's, maar die zakken wel langzaam terug. Dan kan je na een tijdje echt niet meer stijgen, maar nog wel wat rondjes vliegen.

Doe mij maar Vapextech :D.

ps: iemand ervaring met die lader voor stickpacks?
 
Sietse, misschien omdat je ze anders laad zullen ze anders gedragen. En als ik me niet vergis gebruik je ze ook niet voor auto's (Speed 600 motor?) Ik denk dat er in de auto branch toch erg hoge eisen gesteld worden aan de accu's. Zo pompen we gerust er 10 ampere door heen als we tijd te kort komen en trekken we ze met gemak met 35~40 ampere leeg...

Groet Robert
 
Heb dit w-end met mijn twinstar 15 min gevlogen met 8 cellen op bijna constant volgas.( 3300 mha ni mh . )Was wel een splinternieuw pakket .We gaan met 2 clubleden die pakkets uitvoerig testen en als ze idd zo goed zijn en blijven zoals ze nu zijn ,gaan we er gelijk een 20 tal aankopen.
 
robert, daar heb je zeker gelijk. een paramoteur is een vliegtuig. en ik laad max met 1,2 amp en trek hem leeg met wat zal het zijn? +20 amps gok ik. Laden met 10 amp zal niet echt het beste voor een accu zijn. En idd, ook als je naast elkaar rondjes rijd, zal je eerder een verschil opmerken.

Toch vond ik het verloop verschil met de sanyo's wel heel bijzonder!
 
goed, ieder zo zijn mening en gevoel over de accu's. Vond ze zelf in vergelijking met een 3300 Mah KCK racing (GP) Pakket niet geweldig. De spanning was er heel snel van af. Maar lang gaan ze wel mee!!!! (Prachtig voor een 1000 ronden race)

Groet Robert
 
tjah ik wacht nu al een week of 5 erop had al een bericht gestuurd en ze zouden verleden week weer aankomen!!!

wachten duurd lang
 
vraagje aan Robert
met wat voor motoren reden jullie de 1000 ronden van groningen?
kan het namelijk zo zijn dat je tot bv. 16 turns geen verschil merkt maar met zwaardere motoren wel degelijk merkt dat ze iets minder zijn? de meningen zijn namelijk wat verdeeld maar ik merk dat mensen met een wat lichtere motor er wel positief over zijn.

gr. Sander
 
Sander,

We hebben getest met een 18T motor en een 15T motor. (de avond er voor nog met een 27T) bij alle vondt ik het duidelijk merkbaar, en geen overduidelijk verschil tussen de accu's zitten. Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe je een motor bouwt. Voor zo'n 1000 ronden heb je natuurlijk een zuinige motor nodig die niet warm wordt. Al hoe wel onze 27T motor gewoon een wedstrijd model was. Ik weet niet waar je 16T van haalt, maar lijkt me sterk dat daar de grens ligt. Lijkt me eerder een uit de lucht gegrepen getal.
Nu zou je met een zwaardere motor kunnen merken dat hij eerder leeg gaat. Maar het zou niet zo mogen zijn bij een kwaliteit's accu (GP/Sanyo) dat na 5 rondjes (á 20 seconden) de accu al helemaal inzakt. Als ik dus deze accu's met mijn eigen GP cellen ga vergelijken vindt ik ze bar snel inzakken. Normaal rijdt ik met 19T dus dat lijkt me heel geen verkeerde vergelijking.

Ik denk opzich wel dat je verschil zult merken, een 12T zal immers meer amperé vragen van de accu dan een 27T, maar ook daar was het zelfde. de Piek is er erg snel af. Goed voor de gemiddelde rijder is het niet verkeerd. Enkel zou ik ze afraden als je bijvoorbeeld het NK in wilt stappen dit jaar (ik noem maar iets). Kortom, ik denk dat een motor weinig verschil geeft aan de accu en zijn werking. Het geen wat je zult merken is dat hij eerder op is. Logies..

Groet Robert
 
nou ik heb op 6-2 een accu een 3300 voor fg besteld ,op7-2 betaald maar heb hem nog steeds niet binnen inmiddels is het al 15-3
een paar mailtjes gestuurd en elke keer weer zeggen ze, het is onder weg .
nou ik weet niet waar ze vandaan komen , maar dat moet wel heel ver weg zijn. :evil: :evil:
 
Geduld ldhs, ik snap precies hoe je je voelt als ze dat al een paar keer gezegt hebben (had precies het zelfde). Maar had ze net op het "verkeerde moment" besteld, toen ze dus niet op voorraad waren.

Kan gebeuren, maar heb ze uit eindelijk wel gekregen...
 
ik denk dat de power vooral te maken heeft met wat voor stromen er getrokken worden..

als je lage stromen trekt dan zal je dat power in het begin niet missen.

robert rijd wedstrijden die merkt dat zoiezo wel. iets wat doodgewone parkeerplaats rijders niet zullen merken
 
Ik kreeg net ook mijn bestelling binnen die al een paar weken stond, ach.... het is nog geen zomer :) het zou wel handig zijn als ze je informeren dat het even kan duren.
 
Heb zojuist 2500mah penlites binnengekregen + een snellader..(trouwens 1 maand op moeten wachten!)

alleen zit er zo'n ''vreemde'' stekker aan de lader ( schuine lipjes)

is dat normaal ..want dit krijg ik nooit in het stopcontact ? :?
 
Robert K zei:
Sander,

We hebben getest met een 18T motor en een 15T motor. (de avond er voor nog met een 27T) bij alle vondt ik het duidelijk merkbaar, en geen overduidelijk verschil tussen de accu's zitten. Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe je een motor bouwt. Voor zo'n 1000 ronden heb je natuurlijk een zuinige motor nodig die niet warm wordt. Al hoe wel onze 27T motor gewoon een wedstrijd model was. Ik weet niet waar je 16T van haalt, maar lijkt me sterk dat daar de grens ligt. Lijkt me eerder een uit de lucht gegrepen getal.
Nu zou je met een zwaardere motor kunnen merken dat hij eerder leeg gaat. Maar het zou niet zo mogen zijn bij een kwaliteit's accu (GP/Sanyo) dat na 5 rondjes (á 20 seconden) de accu al helemaal inzakt. Als ik dus deze accu's met mijn eigen GP cellen ga vergelijken vindt ik ze bar snel inzakken. Normaal rijdt ik met 19T dus dat lijkt me heel geen verkeerde vergelijking.

Ik denk opzich wel dat je verschil zult merken, een 12T zal immers meer amperé vragen van de accu dan een 27T, maar ook daar was het zelfde. de Piek is er erg snel af. Goed voor de gemiddelde rijder is het niet verkeerd. Enkel zou ik ze afraden als je bijvoorbeeld het NK in wilt stappen dit jaar (ik noem maar iets). Kortom, ik denk dat een motor weinig verschil geeft aan de accu en zijn werking. Het geen wat je zult merken is dat hij eerder op is. Logies..

Groet Robert

Die 16T is een corally modified motor en dus niet uit de lucht gegrepen. Verder bedoeld hij idd wat cheetah zegt, als je met een stock motor rijd zal je wellicht minder merken dat de power eruit is dan met b.v. een 12T motor.
 
The_beyonder zei:
Die 16T is een corally modified motor en dus niet uit de lucht gegrepen.

Waar haalt men dan inhemels naam 16T vandaan.. Waarom zit daar het omslag punt??? Kom op, ieder anker is anders, ieder motor is anders gebouwd. Wat voor veren, wat voor borstels zaten er op de motor.... Dat kun je toch geen realisties omslag punt noemen?


The_beyonder zei:
Verder bedoeld hij idd wat cheetah zegt, als je met een stock motor rijd zal je wellicht minder merken dat de power eruit is dan met b.v. een 12T motor.

Ik weet het zo net nog niet. Waarom wordt er in de Stock vaak accu's met een hogere spanning aangeraden. De looptijdt maakt immers niet uit... Ik denk dat het meer aan de kwaliteiten van de rijder ligt.... Maar goed dat zijn mijn 2 centjes..

Groet Robert
 
Robert K zei:
The_beyonder zei:
Die 16T is een corally modified motor en dus niet uit de lucht gegrepen.

Waar haalt men dan inhemels naam 16T vandaan.. Waarom zit daar het omslag punt??? Kom op, ieder anker is anders, ieder motor is anders gebouwd. Wat voor veren, wat voor borstels zaten er op de motor.... Dat kun je toch geen realisties omslag punt noemen?


The_beyonder zei:
Verder bedoeld hij idd wat cheetah zegt, als je met een stock motor rijd zal je wellicht minder merken dat de power eruit is dan met b.v. een 12T motor.

Ik weet het zo net nog niet. Waarom wordt er in de Stock vaak accu's met een hogere spanning aangeraden. De looptijdt maakt immers niet uit... Ik denk dat het meer aan de kwaliteiten van de rijder ligt.... Maar goed dat zijn mijn 2 centjes..

Groet Robert

2x helemaal mee eens. Maar zoals ik al aangaf het ging hier om een corally modified motortje, dus een relatief goedkoop motortje met standaard veertjes en standaard koolborstels. Het is ook meer indicatief gevraagt van lance. Verder vraagt hij het omdat hij uit ervaring heeft gemerkt met conrad accu's dat die slecht presteren met zijn 16T motor tov zijn sanyo race2000 en met een standaard mabuchie motor het verschil kleiner is tov zijn sanyo accu's. Dit doordat de interneweerstand van die Conrad hoger ligt en ze simpelweg de gevraagde stroom niet kunnen leveren. Het gaat hem ook niet om een zo hoog mogelijk spanning en snelheid te hebben, hij rijd toch geen competitie op hoog nivo, maar hij probeerd in te schatten als hij die accu's zou gebruiken met een mabuchie motor of dat dan niet erg tegenvalt tov zijn sanyo Race2000. Hij verwacht dat dat verschil met b.v. een 16T motor wel hinderlijk aanwezig zal zijn.
Ik ken hem goed zodoende dat ik reageer, als ik het fout heb Lance03 moet je het zeggen!
 
The_beyonder zei:
Robert K zei:
Sander,

We hebben getest met een 18T motor en een 15T motor. (de avond er voor nog met een 27T) bij alle vondt ik het duidelijk merkbaar, en geen overduidelijk verschil tussen de accu's zitten. Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe je een motor bouwt. Voor zo'n 1000 ronden heb je natuurlijk een zuinige motor nodig die niet warm wordt. Al hoe wel onze 27T motor gewoon een wedstrijd model was. Ik weet niet waar je 16T van haalt, maar lijkt me sterk dat daar de grens ligt. Lijkt me eerder een uit de lucht gegrepen getal.
Nu zou je met een zwaardere motor kunnen merken dat hij eerder leeg gaat. Maar het zou niet zo mogen zijn bij een kwaliteit's accu (GP/Sanyo) dat na 5 rondjes (á 20 seconden) de accu al helemaal inzakt. Als ik dus deze accu's met mijn eigen GP cellen ga vergelijken vindt ik ze bar snel inzakken. Normaal rijdt ik met 19T dus dat lijkt me heel geen verkeerde vergelijking.

Ik denk opzich wel dat je verschil zult merken, een 12T zal immers meer amperé vragen van de accu dan een 27T, maar ook daar was het zelfde. de Piek is er erg snel af. Goed voor de gemiddelde rijder is het niet verkeerd. Enkel zou ik ze afraden als je bijvoorbeeld het NK in wilt stappen dit jaar (ik noem maar iets). Kortom, ik denk dat een motor weinig verschil geeft aan de accu en zijn werking. Het geen wat je zult merken is dat hij eerder op is. Logies..

robert we hebben niet de accu,s getest met de 27t en de 15t
enkel zaterdag met de 18t .
en de motor gaf geen vermogen .
met de vapextech accu,s in de t2 met 19t motor had ik wel vermogen.
niet zo veel als met een selected paket maar zeker niet zo dramaties als jij zegt.
dus echt wel een goed paket voor de recreant en beginende racer
en als je niet snel leeg wilt rijden zijn ze zeker aan te raden.
hoe dan ook we zijn wel 3e geworden tussen de duurdere 3700gp en
4200 ib accu,s dus niks te klaagen voor t geld.
en voor de veeleisende modeller even geduld want vapextech komt met nieuwe accu,s die nog meer power leveren bij een nog langere rijtijd.
meer mag ik niet zeggen maar hou de site in de gaten www.vapextech.nl
ik test ze binnen kort dus mijn bevindingen hoor je hier.
 
Back
Top