Vapextech oplaadbare batterijen

Ik ben in het bezit van een ALC8500 lader. Ik kan deze koppelen met de pc en in grafiek opmeten. Ik ben reeds enige tijd in het bezit van vapex cellen van 3300mAh en ik moet zeggen dat ik er echt wel tevreden van ben voor die prijs.
Ik gebruik ze ook in mijn FF9 zender, er gaat nog steeds evenveel mAh in als dat eruitgaat! Wat ook wel positief is, dat de vermelde prijzen inclusief verzendkosten zijn!
Met de vapex laders zelf heb ik geen ervaring, maar op de batterijen is niets aan te merken zolang je ze gebruikt volgens de datasheet( dus niet te snel laden, af en toe eens traag laden, niet korstsluiten,...).

Waarom moest ik verzendkosten betalen op 12 stuks 2500 Ma AA batterijen.
Dus niets gratis verzenden maar betalen.

Jan Vos zei:
Waarom moest ik verzendkosten betalen op 12 stuks 2500 Ma AA batterijen.
Dus niets gratis verzenden maar betalen.

Volgens mij zie je op je factuur dat de prijs minder is geworden voor de accu's en de verzendkosten appart worden berekend. Per saldo is het bedrag gelijk aan de op de site vermelde prijs inclusief verzendkosten.

Ik zie op de site geen 6v accupacks meer met FG stekker, zijn die er niet meer?

Hmm.....nu al twee keer een defecte penite van deze firma.
De lader is goed, ik heb de cel dooremeten en bij de eerste was hij 0,0 volt; ik mailde en kreeg een nieuwe. Ik bestelde toen wel drie nieuwe sets en hij wachtte wel tot ik de sets betaald had ( ik had aangegeven dat het even kon duren) tot hij de vervangbatterij meestuurde. Afijn; geen probleem; zou ik ook gedaan hhebben denk ik.
Nu de tweede; ik mail hem eb vraag of hij ze allebei opgestuurd wil hebben; ik heb de oude nog en misschien kan hij er research mee doen.
Nu krijg ik de reactie: mm...stuur maar op, zal ik ze wel eens even testen we hebben er nooit problemen mee.

Beetje kortaf en als hij inderdaad wil dat ik ze opstuur, kan hij beter zijn adres erbij zetten.....nu lijkt het alleen of hij van me af wilt.
Ik heb in totaal wel 6 setjes gekocht EN diverse andere klanten aangebracht bij hem.

DIE zal ik nu afraden om er nog te kopen; zoals "Gerard_nl" al zei in het begin: "goedkoop is duurkoop".

Op navraag daarover krijg ik als mail de zin: "onze adres gegevens staan op de site".

Goed, de toon staat me niet aan; er mag eens wat stuk gaan maar als dat nog eens gebeurt ben je een zeikerd lijkt wel.

Ik flikker al die dingen weg; ik heb geen zin om mijn serpent er ineens vandoor te zien gaan omdat er WEER een batterij uit het leven gestort is!

Ben ermee klaar ook; ik koop voortaan een echt merk en geen goedkope troep!!

tja, de een heeft er wat meer geluk mee als de andere denk ik dan maar...
Ik heb een sanyo packet gekocht dat nieuw was met een defecte cel na twee maanden normaal gebruik. De laatste tijd gebruik ik alleen nog vapex en nog met geen enkele cel problemen gehad en er gaat nog steeds de volledige capaciteit uit en in.

Tja; ik ga niet over 1 nacht ijs; ik gebruik die batterijen al vanaf "het begin" dat hij er is.

Als er nu toevallig twee in redelijk korte termijn defect gaan......tja; het KAN......wees een man en zeg: "joh, klote voor je, stuur maar op, je krijgt gelijk nieuwe". Maar in plaats daarvan staat er tussen de regels: "nou, het zal wel, je zal me wel aan het flessen zijn voor die paar euro's en/of je bent te stom om een batterij op te laden"............

Jammer dat het zo gaat; het HAD zo'n goede zaak met zo'n goede naam kunnen worden. NU is het gewoon een realisatie van het sceptisme van "Gerard_nl" in zijn eerste post hier.

Wim-Leen zei:
De lader is goed, ik heb de cel dooremeten en bij de eerste was hij 0,0 volt; ik mailde en kreeg een nieuwe. Ik bestelde toen wel drie nieuwe sets en hij wachtte wel tot ik de sets betaald had ( ik had aangegeven dat het even kon duren) tot hij de vervangbatterij meestuurde. Afijn; geen probleem; zou ik ook gedaan hhebben denk ik.
Nu de tweede; ik mail hem eb vraag of hij ze allebei opgestuurd wil hebben; ik heb de oude nog en misschien kan hij er research mee doen.
Nu krijg ik de reactie: mm...stuur maar op, zal ik ze wel eens even testen we hebben er nooit problemen mee.

ik had een tijdje terug ook een kapotte cel na de eerste keer laden...

toen heb ik een mailtje gestuurd (incl. foto van de ''ontplofte'' cel, en kreeg ik een mail terug dat ik een nieuwe zou toegestuurd krijgen..

daar ben ik tot op de dag van vandaag nog steeds op aan 't wachten ! :?

Wim-Leen zei:

zo denk ik er nu dus ook over :wink:

Ik zou de heren wat willen vragen.

Hoe worden de AA batterijen geladen met een delta peak of gewoon met een universeellader en dan met 10% van de capaciteit.
Voor Zender en Ontvanger gebruik ik de laatste en heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.
Snelladen is voor mij ook niet nodig als ik thuis kom van het varen gaat alles gelijk aan de lader en de volgende morgen er weer af, wil ik weer varen dan sluit ik ze meestal sávonds weer aan tot ik vertrek om te gaan varen.

Heb hier ook een Home Charger kan je mooi zien wat het verbuik geweest is.

S'nachts slaap ik en heb de Zender niet nodig en de accu's komen ook vol.

Ik gebruik ook heel veel van die celletjes en heb er nooit een kapot gehad :) Ik laad ze meestal op het ladertje wat hun ook hebben geleverd, het eerste ladertje deed wat vreemd en heb daar zonder problemen een nieuwe voor opgestuurd gekregen. Prima service dus !
Ik struikel niet over een mailtje wat misschien wat kortaf is.

Ik gebruik ze ook in een stuurwielzender en het laden via de laadbus gaat dan mis, waarom weet ik niet.

Niet meteen een zaak of winkel afbranden als je een keer een slechte ervaring hebt ! Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding prima.

Bij dit laatste sluit ik mij ook graag aan, ik gebruik veel van deze AA cellen en heb er nog geen een defect gehad. Communicatie verloopt ook altijd prima.

Goede accu's voor een goede prijs. En dat mailtje.....kan door drukte wellicht wat snel getypt zijn waardoor dat verkeerd over kan komen.....

Ik laad ze op met een ALC expert 8500 computerlader, heb nog geen problemen gehad.

Wim-Leen zei:

Beetje kortaf en als hij inderdaad wil dat ik ze opstuur, kan hij beter zijn adres erbij zetten.....nu lijkt het alleen of hij van me af wilt.
Ik heb in totaal wel 6 setjes gekocht EN diverse andere klanten aangebracht bij hem.

DIE zal ik nu afraden om er nog te kopen; zoals "Gerard_nl" al zei in het begin: "goedkoop is duurkoop".

Op navraag daarover krijg ik als mail de zin: "onze adres gegevens staan op de site".

Goed, de toon staat me niet aan; er mag eens wat stuk gaan maar als dat nog eens gebeurt ben je een zeikerd lijkt wel.

Ik flikker al die dingen weg; ik heb geen zin om mijn serpent er ineens vandoor te zien gaan omdat er WEER een batterij uit het leven gestort is!

Mja dat kun je wel zeggen,maar ik heb dit in het begin ook gehad met GP penlites,gewoon nieuw gekocht(waren 1300 mha versie)maar mooi dat er een paar stuk waren,helemaal dood,geen enkele spanning.
Het overkomt dus zelfs het beste merk.

Feit is wel,dat ze je i ndit geval wat raar behandelt hebben :|

>Ik flikker al die dingen weg; ik heb geen zin om mijn serpent er ineens vandoor te zien gaan omdat er WEER een batterij uit het leven gestort is!

indien je serpent er vandoor gaat vanwege 1 batterij in je zender die eraan gaat, dan is het tijd om te investeren in een failsafe - trouwens 1 cel in mijn zender geeft niet direct een ramp. (Ps, mijn robbe pack heeft ook een cel verloren na een 2tal jaar gebruik en ik had het nog niet eens snel door)

als ontvanger batterij in vliegtuigen ofzo zou ik geen penlites gebruiken. Zelfs in een zender zie ik liever gesoldeerde packs van de fabricant. Mijn zeilboot heeft dan wel 4 GP penlites gesoldeerd.

Ik heb net 4 SC GP3700's -gloednieuw- in de recup bak kunnen kiepen. Met 2 minuten gebruik en 2 maal opladen begonnen de cellen te sissen en te venten (bij traagladen !!) verdict ... te heet gesoldeerd door de leverancier. klagen... ik vrees dat het niet zal uithalen.

service.... tja...

als vervanging van GP subC ben ik nu de VAPEX4000 competition aan het laden en ontladen - tot nu toe zien ze er goed uit.

Ik hoop dat ze het goed gaan doen en ik kijk er naar uit.

Patrick

raar alemaal deze verhalen.
lees eens door dit onderwerp zul je zien dat iedereen altijd
netjes behandeld is bij problemen.
ik heb meerdere accus en penlites van vapex .
nooit een stuk gehad!!
ook ik heb wel 3 x een penlite van gp stuk gehad .
dus t kan ook met een bekendere merk wel eens mis gaan.
ik zal iigv vaker baterijen kopen van vapex.

En voor de sceptici en om eventueele verdere insinueerende vragen te voorkomen even een quote van de mail welke ik gestuurd heb, ongeveer een week na ontvangst van mij van de nieuwe accu (de eerste die stukging dus).......

Hallo Jan-Willem; bedankt voor de goede afhandeling.
Het volgende probleem dient zich alweer aan; de volgende batterij is defect. Deze heeft wel spanning in tegenstelling tot de vorige maar dondert helemaal in elkaar als ik hem belast......gewoon met een afstandsbediening. Dan zie ik de som van de twee batterijen instorten met een noodgang naar de 0,6 volt. Dat is niet goed lijkt mij.
De lader is in orde, die heb ik doorgemeten.
Ik weet dat je dit soort problemen erg netjes oplost, maar het stikt hier in huis van de batterijen van jou en ik hoop toch niet dat dit een maandelijkse kwestie gaat worden......
Afijn, zal ik ze naar je opsturen? Ik heb de vorige ook nog.
Groetjes; WIm Leen.

Back